Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 5 September 2011

TUKAR TIUB PEMECAH BERITA




PEMECAH BERITA




- Assalamualikum... kami bagi pehak keluarga allahyarham Mat Indra mengucapkan berbanyak T Kaseh kpd semua ajk pusat Pas kerana bersusah payah utk membersehkan nama abang saya yang selama ini amat saya tuggu2kan. semoga Allah memberikan segakla kemudahan amin.. Hidup Pas

PEJUANG BANGSA









pesanan ringkas diatas
tanpa suntingan ini
diterima oleh Abang Mat Sabu
pesanan ini dihantar oleh adik Mat Indra
yang bernama Baharum yang tinggal di cheras

12 ulasan:

komunis berkata...

Jika hilangmu tanpa pusara
Jika pusaramu tanpa nama
Jika pusaramu tanpa bunga
Mereka mengatakan kau penderhaka
Engkau tetap pahlawan
Sungai Pahang berubah merah
Rumput tebingnya segala musnah
Satu satu pahlawan rebah
Arus merahnya menjulang mayat
Pahlawan bangsa pahlawan rakyat
Tujuh liang dadanya tersayat.
-Usman Awang

Tanpa Nama berkata...

Dear TT,

Finally truth has prevail.

U have done a good job.

Keep it up ,TT.

kasi tukar laaaaa berkata...

Mogadishu - Kerajaan Somalia hari ini mengeluarkan laporan lengkap mengenai kematian jurugambar warga Malaysia yang diserang hendap.

Antara yang berada dalam laporan tersebut ialah kekeliruan kumpulan2 pejuang membezakan bendera Malaysia dengan Amerika Syarikat

"Kumpulan2 pejuang di Somalia tidak pernah dengar nama Malaysia. Dan sentimen anti Amerika (Syarikat), sangat tinggi di sini. Kami (kerajaan Somalia) sudah mengeluarkan garis panduan dan amaran mengenai sentimen anti Amerika Syarikat.

Tetapi pihak Malaysia berkeras mahu mempamerkan bendera Malaysia kerana misi ini adalah misi publisiti politik negara mereka." Jelas jurucakap kerajaan Somalia.


kah kah kah
kah kah kah
kah kah kah

bendera negara bawa malapetaka!!??
ini sudah gila.. wajib ditukar segera.. jom tukartib.. jom tukar bendera.

ps:takziah untuk keluarga arwah

Revolusi_Malaysia berkata...

dasar kapitalis bangsat! penjajah adalah kapitalis! penjajah tamak! kapitalis tamak! sesiapa sahaja suka kapitalis, dia suka penjajah! Mana mungkin nasionalis tulen bekerjasama dengan penjajah! bagaimana mungkin sosialis tulen sayangkan kapitalis! ayuh, buka mata rakyat malaysiaku, kaum-kaum pekerja! mereka sosialis berjuang untuk keadilan kamu semua... sedangkan puak-puak kapitalis (umno) berjuang demi kepentingan dan kekayaan ketua mereka sedangkan mereka sendiri merempat! kita mahu berjuang untuk mereka! sebab itu aku kata, yang celaka bukan pemimpin UMNO (kerana memang mereka kapitalis), yang celaka adalah PENYOKONG UMNO! (kerana mereka bertekak dan bertegang leher demi kekayaan untuk ketua mereka). Orang nak bagi kelebihan pada mereka, mereka pulak nak bagi pada ketua mereka! Sebab itu, yang celaka adalah PENYOKONG UMNO! Kerana mereka pengkhianat negara dan babi negara yang memenangkan ketua-ketua UMNO mereka!

ONE BIG FUCK TO ALL UMNO'S MOTHERFUCKERS!

p/s: Amboi, mentang-mentang PRO sosialis/revolusi cuti raya, UMNO2 fuckers bermaharajalela yer? (mesti diorang ingat, sosialis/komunis tak ada agama kan?) babi bodoh nak mampus!

Tanpa Nama berkata...

adik arwah Indra mesti terharu gembira bila mat sabu cakap arwah wira melayu-islam yg tulen... lebih tulen dari UM**-TURUT..

Tanpa Nama berkata...

sejarah ditulis untuk mereka yang menang.kalau umno jadi pembangkang,kita tulis bahawa umno pengkhianat bangsa melayu, umno hanya berkhidmat untuk kroni dan anak bini...

-aku lama dah x keja ni sejak kontrak tamat.

Tanpa Nama berkata...

Susun semula (restructure) sejarah bangsa yang hakiki dan realiti bukan daripada perspektif PENJAJAH.

dukun melayu berkata...

pak aku dalam 72 KOD,dan setiap kali dia ada operasi masa aku kecik2 dulu,aku akan menangis sbb aku tau mungkin saat tu adalah saat yang terakhir aku dgn pak aku.mak aku lak adalah bekas paspam bawah ustaz abu bakar al-bakir.elok la dua-dua orang berlaga angin.hari2 dok nyanyi sajak samsiah fakeh.mmg dia pun x senang ati tiap kali orang tua aku ada operasi.tp lepas saja bandit serah senjata taon 89,pak aku trus resign.aku tanya dia...sbb pa pak nak berenti?dia jawab...baru ni la aku nak faham..."macam mana hang nangis teriak dulu masa hang kecik,macam tu la anak2 bandit,depa hanya tak ada ruang bercakap,dan pilih angkat senjata,macam pak.la ni (1989),perang dah abis.pak nak mula hidup baru"

Tanpa Nama berkata...

gua tak peduli itu semua.
gua mau,
mat sabu hero negara.
mat indera penjuang negara.
shamsiah fakeh srikandi negara.
!!!!! ????? !!!!!! barua negara.
dan... dan... dan...
yang paling penting,
buku sejarah malaysia perlu disusun semula dengan fakta yang tepat.
tak kira mereka itu nasionalis, kominis, kapitalis atau lancaunis sekali pun.
tt, mulakan dari sekarang.
itu khoo suruh dia pencen,
dan kasi gelaran kangkong negara.
ada ke suruh dia tulis sejarah malaysia.
mana dia, bijak pandai melayu?

- kj terpinggir.

Tanpa Nama berkata...

salam,

celah sikit...

en. tt, aku minta kau tolong buat kempen baru besar-besaran-kita pakat cari audio penuh apa ucapan yg terjadi di upacara hari merdeka. ni balik2 dengar tunku laung merdeka...merdeka-itu sudah basi...

atau, cari sesiapa yg masih ingat ucapan tu, kita wawancara dan korek sebanyak mungkin info dari otai2 ni. bro yg buat seploh tahun seblom merdeka, boleh tolong ka?

Tanpa Nama berkata...

TT,adik mat indera tinggal di cheras?ade alamat x?

Tanpa Nama berkata...

salah sorang adik lelaki Mat Indera namanya Baharum Shah Indera yang tinggal di Cheras. Lama dulu pernah keje UTM Jalan Gurney (sebelah Depoh Polis). Komdian dia behenti keje kontraktor kecil gitu. Pernah dengar citer-citer yang dia sendiri berusaha membersihkan nama abangnya itu tapi takde sambutan.

Tahniah & Terima Kasih kepada hero-hero yang terlibat membersihkan hero-hero sebenar negara kita, khasnya Abang Mat Sabu.