Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 11 Ogos 2012

INGAT STRATEJI PERANG - MUSUH KEPADA MUSUH KITA ADALAH SAHABAT






KOMENTAR TUKAR TIUB


ingatkan kembali april 2011
pilihanraya di sarawak
najib dan muhyiddin telah
membebel ke hulu ke hilir
mengatakan bahawa taib mahmud
hanya untuk satengah penggal

ini isi kempen najib
ini kerana rakyat sarawak
telah muntah melihat 40tahun
muka taib mahmud

taib mahmud jadi berang
taib mahmud tak layan najib

hasilnya pakatan menambah kerusi








INGAT TAK MALAM TAIB MAHMUD PAKAI STOKIN
pada malam sesudah pilihanraya
dengan tergesa gesa tanpa stokin
taib telah angkat sumpah


kenapa tergesa gesa dimalam yang sama?

ini kerana najib telah
merancang untuk barua baru
yang aklan setia kepada najib

kebencian taib terhadap najibn melaut
kerana itu sila fahami makna
pemimpin muda dalam ucapan taib
ini sebenarnya memperli najib


NOTA:
musuh kepada musuh kita
adalah sahabat
jika taib mahmud melawan najib
ertiny taib mahmud adalah sahabat
ini strateji perang untuk menang

SARAWAK DAN SABAH PENENTU
di semenanjung gerombolan
dan kuncu kuncunya telah kalah
dalam kiraan undi popular

kini nasionalisma kadazan sedang memuncak
nasionalisma dayak telah dibakar tahun lalu
dua nasionalisma ini adalah kunci
untuk menjatuhkan gerombolan


TAIB INI ANTI NAJIB




SARAWAK KEKAL BUMI BN: NAJIB - Mstar

KUCHING: Najib Razak percaya Sarawak, yang lebih dikenali sebagai 'Bumi Kenyalang' akan kekal menjadi bumi Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya umum akan datang.

Beliau berkata dengan wujudnya perpaduan antara komponen parti BN dan kerjasama antara kerajaan pusat dan kerajaan negeri di bawah kepimpinan Ketua Menteri Abdul Taib Mahmud, BN akan sekali lagi berjaya di Sarawak.

"Banyak perkara kita rundingkan di samping kita menghormati hak negeri Sarawak dan Sarawak pun menghormati hak kerajaan pusat. Bila kita saling faham memahami, tidak ada masalah yang tidak boleh diselesaikan," katanya.

Najib berkata disebabkan faktor itu, Sarawak sangat maju di bawah kepimpinan BN.

Menyentuh tentang komen Taib bahawa beliau seorang perdana menteri yang muda dan penuh bersemangat, Najib berkata: "Saya menghargai komen itu sebab beliau menyebut tentang perkara yang sangat penting. Mungkin saya bukanlah muda lagi tetapi saya berusaha sedaya upaya agar penuh bersemangat."



"Mesej yang tersirat ialah kami mesti menjadi sebuah kerajaan yang mengambil berat dan prihatin terhadap masyarakat umum," katanya.

Beliau berkata pemimpin di semua peringkat, termasuk anggota dewan undangan ngeri dan parlimen, perlu bekerja keras terutamanya apabila kerajaan menyediakan peruntukan kepada mereka.

Berbeza dengan pembangkang, beliau berkata Program Transformasi Kerajaan 2.0 yang hari terbukanya berlangsung hari ini, membuktikan kerajaan mempunyai halatuju yang jelas menuju masa depan. TIEWNAMA



DATARAN MERDEKA MALAM 30 OGOS





7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kau tak keluarkan tulisan ni kat sini http://www.malaysiakini.com/columns/206012

bigfish berkata...

masa yang paling sesuai untuk menghumban umno-bn ialah sekarang, diingatkan sekarang.

jangan tunggu 50 tahun lagi, menyesal tak sudah..

Tanpa Nama berkata...

bro lu mau ingat ini bro, bapak saudara taib mahmud adalah tun rahman yakub , anak tun rahman yakub nikah sama najib punya abang, johari tun razak., itu lu mau ambil kira jua bro.

anak swak

kampong lad berkata...

musuh kepada musuh kita adalah sahabat

sahabat sementara, selepas 'mission accomplished' jadi musuh balik la! (business as usual)

Tanpa Nama berkata...

Tak kan kita nak geng dgn Taib...Taib ni bnyk skandal..tapi dah bro cadangkan ,kita terima lah strategi panglima perang,terima bukan kerana membodek tetapi adalah atas dasar ABU..Tapi bro harus ingat,sekali kita dah bersahabat diharap kita terus bersahabat Dan tidak akan tikam belakang bakal sahabat kita..

Tanpa Nama berkata...

jangan ingat si taik ni tak cerdik TT.. kalau tak masakan dia bleh merembat projek berbillion2 dari hasilbumi serawak?

orang sarawak hujung kampung, masih ramai tak tahu mana kepala mana ekor.. hanya yang di bandar2 sahaja sarawak memang celik, tetapi masa sekarang, laksana nasi sudah menjadi bubur untuk merampas sarawak dari si taik ni.. dengan prasarana sarawak sungguh teruk berbanding semenanjung, ianya makin menyebabkan semua usaha masyarakat bandar menjadi semakin sukar dengan mengajak si taik ni menjadi kawan.. baik kita kawan sama pak lah dan mahataik tu kan lagi bagus..

mereka2 ini cerdik... PR jangan harap nak tumbangkan mereka melainkan huru-hara mesti berlaku seperti syria dan mereka mati/ditangkap terlebih dahulu, baru khalas..

big cat berkata...

Najib dan Taib ni sekapal walaupun bermusuhan. Dalam politik musuh-musuh akan bersatu apabila berdepan dengan musuh yang kuat. Jadi Najib dan Taib akan bersatu menentang Pakatan Rakyat di Sarawak, takdelah si Taib akan tolong PR. Konsep "enemy of my enemy is my friend" dalam hal ni tidak praktikal untuk PR tapi sesuai untuk Najib dan Taib Mahmud. Lebih baik PR godam kedua-duanya sampai mampus.