Ahad, 10 April 2016

FBI BUAT SIASATAN









JENG JENG JENG

FBI BELUM 

SAMPAI LAGI 


Azalina sahkan Najib belum dipanggil FBI

Dalam satu laporan akhbar New York Times (NYT) sebelum ini, jemaah juri persekutuan di AS dikatakan sedang meneliti dakwaan rasuah melibatkan Najib dan beberapa individu yang dekat dengannya.

Nurul Izzah dalam soalanya bertanya mengenai jaminan kerajaan bahawa Najib Razak tidak mempunyai risiko untuk ditangkap semasa lawatan rasmi ke AS.

Najib Razak, tidak pernah dipanggil oleh mana-mana wakil kerajaan termasuk Biro Penyiasatan Persekutuan (FBI), walaupun Jabatan Kehakiman Amerika Syarikat sedang menyiasat dakwaan rasuah terhadap beliau dan keluarga beliau.


KAH KAH KAH
woit
ini berita hebat
najib disiasat FBI
kah kah kah
mak cik felda tak tahu
pak cik pekan tak tahu
kes apo?
kah kah kah
kes entot entot lari
kah kah kah

LARi LARi

-------------

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Budak Bahalol PEKAN nih ada MAGIK lah

FBI sampai tengok depan mata Mat Bahalol tapi tak nampak Mat Bahalol

Ada BON BON POWER kan...

Yang Juta Juta sudah di Pau Pau Pau

Mat Kampau !!!!!!!!!!!

Kaya Kaya BILYON BILYON ooooooiiiiiiii

Bukan tak koman

panglimo potaseh berkata...

Hari ini berita radio menggatakan Najib dah bersedia utk beri laporan akaun 2.6 biliyun pada sprm .. wah lama betul Si Najib siapkan skripnya .. ceritanya mesti happi ending punya.

azam berkata...

FBI takkan suruh najib letak jawatan
FBI nak najib ikut telunjuk Singapura
kalau tak baru suruh najib berundur
orang johor jangan takut singapura
dia kecik je. tendang pemimpin banyak masalah ni baru lah singapura tak boleh ugut.

Tanpa Nama berkata...

Usaha Datin Seri Rosmah Mansor dipercayai berulang kali memanggil Duta Amerika Syarikat (AS) Joseph Y.Yun di kedutaan negara itu di Kuala Lumpur dianggap sebagai sia-sia, untuk membatalkan penyiasatan mengenai dana 1 Malaysia Developement Berhad (1MDB), lapor Asia Sentinel.Laporan yang dipetik itu berkata, menurut sumber yang diperolehnya, menyebut isteri kepada Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Najib Razak itu, cuba menghalang penyiasatan seorang peguam Amerika Syarikat telah tersebar luas dikalangan diplomat negara itu di Kuala Lumpur.Mereka mengatakan bahawa hakikatnya siasatan itu dijalankan di Switzerland, Singapura, United Kingdom dan Perancis, bagaimanapun hasil siasatan menunjukkan AS negara yang paling utama untuk membawa tuduhan jika terdapat salah laku dalam skandal 1MDB.Peguam Daerah Selatan New York, Preet Bharara digesa untuk membatalkan penyiasatannya mengenai urusan kewangan yang melibatkan 1MDB.Yun dikatakan telah memberitahu Rosmah yang Bharara menjalankan siasatan bagi pihak Jabatan Perhidmatan Luar Negara secara bebas walaupun Presiden AS Barrack Obama boleh mempengaruhi penyiasatan itu jika dia mahu berbuat demikian..Bagaimanapun lapor Asia Sentinel lagi, percubaan untuk mengesahkan cerita melalui Kedutaan AS itu tidak dijawab.Sebaliknya laporan itu menyebut :” Rosmah telah diberitahu," Jika kamu tidak melakukan sesuatu yang salah, jangan bimbang tentang hal itu. Amerika Syarikat adalah sebuah negara yang berpegang kepada undang-undang. " kata sumber berkenaan.Berita yang turut disiarkan oleh Perbadanan Penyiaran Australia dalam satu kenyataan media menyebut rancangan Four Corners pada 28 Mac lalu, telah menyiarkan maklumat baru mengenai deposit antara 2011 dan 2014 daripada "individu dan syarikat misteri" di Malaysia dan luar negara, melalui pemindahan talian dan dalam bentuk wang tunai, ke dalam akaun peribadinya.Dipetik daripada kenyataan stesyen televiyen itu adalah tambahan kepada misteri RM2.6bilion (AS$ 681juta) yang dimasukkan dalam akaun Najib pada 2013.Namun begitu,laporan berita antarabangsa itu mengklasifikasikan skandal 1MDB antara yang terbesar di dunia membabitkan kerajaan Malaysia.Laporan itu juga menyebut Najib dan keluarganya takut kepada lelaki bernama Preet Bharara. Ini kerana pegawai penguatkuasaan undang-undang kelahiran Pakistan itu sepanjang perkhidmatannya pernah mendakwa lebih 100 eksekutif Wall Street dan telah menghantar agen untuk menjalankan siasatan terhadap suspek persenjataan, narkotik dan penganas membabitkan 25 buah negara untuk dibicarakan di Manhattan. Malah pejabat urusannya juga pernah dipaku oleh penyangak pengedaran senjata Viktor Bout yang kemudian bersembunyi di Thailand turut berjaya di bawa kemuka pengadilan di Amerika Syarikat.