Sabtu, 13 Disember 2008

ADA 200 BUAH IPTS ?– berita hairan


PUTRAJAYA: Kementerian Pengajian Tinggi akan mengkaji semula lesen pengambilan pelajar luar negara yang dimiliki kira-kira 200 IPTS dan kolej tempatan termasuk menarik balik lesen jika gagal memenuhi syarat ditetapkan.

Menterinya, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin, berkata langkah itu bertujuan memastikan pelajar luar negara yang sedang dan akan mengikuti pengajian di negara ini tidak berdepan masalah.

kah kah kah…..200 IPTS….. kah kah kah….. hebat negara ini…. kah kah kah….bergeliga dan berjelaga otak warga negara ini…. kah kah kah

kah kah kah.... ada universiti di belakong.... ada universiti di chow kit.... kah kah kah..... ada univesiti di jalan alor....ada universiti di salah selatan.... kah kah kah.... apa punya tuuuuuuuurrrrrrr universiti ni ...kah kah kah... pernah dengar nama naib chanselor?.... sapa profesor universiti ini.... kah kah kah

kah kah kah…. 200 IPTS ini adalah INDUSTRI AMOI yang banyak kerja di bukit bintang…. kah kah kah….menteri jangan buat tak tahu….. semua orang tahu…. IPTS ini sindikit halal bawa amoi…. kah kah kah….

kah kah kah… ipts ini juga sindkit bawak BLACK MONEY…. kah kah kah…



3 ulasan:

asrumi berkata...

ada satu lagi IPTS......bekalkan mat & minah 2 indon ke Malaysia....juga bwk pak2 Arab lalu tipu rakyat Malaysia dengan tukaran wang Amerika....kah...kah..kah...kah..

Tanpa Nama berkata...

ang,
dalam mengejar RM maka bukak sekolah prebet ni dah jadi satu trend.
Dulu 10 tahun sudah berebut bua kolej untuk budak2 lepasan SPM 2 tahun matrik dan pra u sebelum masuk U.
Projek ni banyak gagal oleh mat2 adventurous sebab student x ada. Yang ada pun x mampu bayar yura terlalu tinggi. Maka bersepah yang tutuo kedai.
IPTS yang 200 ni hampir semua cina dan india punya. Yangini memang special sebab, budak yang masuk bayar cash. Tambah pulak ada permit bawak masuk dari segaal ceruk rantau dunia terutama Cina dan Afrika.
Dari Amerika Latin dan Eropah memang tak datang. Bahasa Inggeris pun pilihan. Dari Amerika Utara jangan berangan sebab dia punya IPTA pun beribu-ribu.
Jangan tanya tentang Profesor dan Naib canselor. Semau ni tak wujud. Sebab IPTS ni semua tak ubah macam Sekolah prebet kat Penang dan KL zaman tahun 60an dan 70an. semua jenis twinning dengan bermacam2 program UK dan entah mana2 lagi. Pelik tapi memang x der sekor pun profesor dari mana2 universiti yang buat twinning tu pernah datang pun.
So, ini kira sama macam sekolah prebet. Recognition???? Memang semua ni ranking tinggi lah. Kalau tidak takkan menteri nak luluskan. Dan semua ni memerlukan lesen dan bermacam jenis lesen. Kenyanglah sapa yang jaga bab lesen tu. Sebab tiap tahu nak kena renew....

Tok Uban berkata...

Habis tu...takkan nak harapkan duit projek buat IPTA aje....dah tak ada duit....projek IPTS lagi banyak masyukkkkkkk....nasib baik amoi pun boleh dapat free....kahkahkah