Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 12 Jun 2009

CISS JANGAN DURHAKA !!!



JANGAN PERTIKAI KEDAULATAN YANG DIPERTUAN AGONG
-mStar


Sultan Perak Sultan Azlan Shah bertitah bahawa sebarang gerakan yang dicetuskan untuk mempertikaikan kepentingan orang Melayu dan Bumiputera bukan sahaja telah melanggar peruntukan asas dalam Perlembagaan Negara dan Perlembagaan Negeri, malah turut mempertikaikan kedaulatan Yang di-Pertuan Agong dan Raja-raja Melayu.

KAH KAH KAH.. KAH KAH KAH.. KAH KAH KAH..

kah kah kah.. GURUH TAK ADA… KILAT TAK ADA… TIBA KENTUT BERBUNYI… kah kah kah…

kah kah kah…ANGIN TAK ADA… POKOK TAK ADA… TIBA TIBA MULUT MENCIRIT…. kah kah kah…

KAH KAH KAH…

woit… SIAPA MAKAN CIBAI DIA TERASA LENDIR…. kah kah kah…



23 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ini Pantun Khas dari balairong rakyat:

Makan roti dalam kelambu
Makan Cibai sambil minum lendir
Tiap2 hari Gerombolan merapu
Sampai Sultan jadi PakPandir

adyusof berkata...

amende mu ni sham? nampak gaya mcm org cerdik tp mu ni kosong je rupanya? cakap mcm org xde pelajaran!

Zul berkata...

Kentut bau Johny Walker!

BB berkata...

wakakakakakkakakakak

memang benarlah....kalau org bersalah nampak polis balik rumah utk bergurau -senda dgn isterinya...org bersalah tu lari lintang-pukang..dia ingat polis tu datang untuk menangkap dia...wakakakakakkak...

good 1 TT.....kah kah kah.. GURUH TAK ADA… KILAT TAK ADA… TIBA KENTUT BERBUNYI… kah kah kah…

Khun Pana aka johanssm berkata...

Apa-apa sahaja yang pakai wang rakyat mesti di pertikaikan dan harus dan tibai-tibai.
Agong ke, sultan ke ,raja ke, asalkan yang guna pakai wang rakyat harus di soal.
tak suka disoal jangan guna wang rakyat.
kalau tak suka di soal jangan jadi agong, jangan jadi sultan.
Kalau pakai wang rakyat makna nya harta milik rakyat.
Rakyat berhak soal dan berhak tibai.
makan cibai bukan nya FREE, mesti kerja untuk makan cibai.

Tanpa Nama berkata...

Raja raja pun mesti tahu bahawa daulat mereka dari rakyat juga...kalau rakyat tidak ngaku kerajaan mereka maka hilanglah daulat dan ketuanan mereka, ada betul ka? hau hau hau hau...raja berulat

Alias Mohd Yusof berkata...

Kesian... zaman sekarang ni rakyat dah bijak, bukan zaman 500 tahun dulu. Akhirnya nanti Raja Pakau saja yang tinggal, itu pun kalau ada orang nak main pakau lagi.

Nampaknya sekarang ni raja sendiri juga yang kena turun padang untuk mempertahankan kedaulatannya sendiri.

Kalau tahun 1946 dulu, Datuk On bersama orang Melayu buat demo untuk mengembalikan kedaulatan Raja Melayu. Tapi sekarang UMNO hanya gunakan Raja untuk kepentingan politik mereka saja.

Tanpa Nama berkata...

Kena lah PM Najib yang telah buat kenyataan bahawa 30% kepentingan bumiputra dalam 27 perkhidmatan akan dihapuskan. Ini bermakna PM Najib durhaka dan mempersoalkan keistimewaan Tuan Yang DiPerutan Agung. Habis PM Najib ini. Tidak lama hilang jawatan.
Tuhan Mahakuasa dan Maha adil.
Allahuakhbar allahuakhbar.

Tanpa Nama berkata...

Ciss! kalau aku nak derhaka jugak..?

jawa peranakan berkata...

Sultan Melayu punai..

Kau makan anak beranak pun rakyat yang tanggung..Tak malu ke?

Sultan Melayu punai..

Tokwan berkata...

kihkihkihkih...kihkihkihkihkihkih...kihkihkihkihkih....kihkihkihkihkihkihkihkih...kihkihkih

Tanpa Nama berkata...

Inilah cerita dari dunia 'Ketuanan Melay' Asyik-asyik Bumiputra dipelihara martabatnya dalam Perlembagaan, Raja adalah payung demokrasi dan gedebak-gedebuk,Bahasa Melayu adalah bahasa rasmi dan agama Islam adalah agama Persekutuan. Rakyat harus terima itu semua dengan pekak, bisu dan buta sementara Ketua Bahagian UMNO dan rakan-rakannya melahap harta negara sambil berkata " kami memperjuangkan semua rakyat seperti termaktub dalam perlembagaan!. Usung sana-usung sini tanpa disedari atau difahami rakya sedang celik dan bangkit bahawa 'Ketuanan Melayu' itu telah diguna bagi menjustifikasikan pembolotan kekayaan negara. Beb kini zaman ICT, zaman pencerahan bagi rakyat Malaysia. Zaman Hang Tuah bertapa bestpun orang dah tak maulah.

kifli berkata...

Ayam Katik Ayam Serama
Anak Boya Tak Ada Kaki
Salam Patik Salam Kecewa
Mamak Raja Itulah Kudeta Zambri

akulajuki berkata...

Kesian Melayu, kesian Melayu, kesian Melayu dan aku malu menjadi melayu ..... adanya

Tanpa Nama berkata...

Abang Alias Mohd Yusof,

Onn Jaafar turun padang bukan hanya nak pertahankan raja Melayu, TAPI lebih pentign nak pertahankan kelas atas Melayu yang dok berpaut pada Istana.
kalau Malaya jadi macam Indonesia masa tu, golongan bangsawan ini akan hanyut sama. Termasuk Onn Jaafar.
Sebab tu dia ajak orang Melayu pertahankan kuasa Melayu.
Onn Jaafar tak minat merdeka dari Inggeris. Sebab dia takut kuasa tu akan hilang.

Media Siber berkata...

dia ni mmg takde pelajaran kot? :p

mamai berkata...

sultan oh sultan....macam setan...

leecopperten berkata...

Sultan kalau dah tua nyanyuk kena turun takhta kan?

Master Yoda berkata...

Media Siber mcm la berpelajaran sgt...Ade PhD ke hang tu??

Ceh....

UMNO dh nk karam, sape pon takmo tlg....Hnya beberape kerat je dr PAS yg nk tlg...Tu pon tak abis2 nk racist..Poyo la

Kucing Parsi berkata...

ha ha ha

gua peduli apa dengan agong, gua punya negeri takder sultan, lebih elok kita tutup je institusi sultan ni, atau letak kat museum je

eh... sapa mendurhaka. engko ka hisyam!?

ha ha ha

Tanpa Nama berkata...

republic of malaysia

nong berkata...

yeah megat srirama is back!!! Icon rebellious org melayu

Sudin berkata...

kah,kah,kah.......apa cerita ni Azlan...???

Segedup tak timpa dek hujan......
Anak-anak dah nak tumpor....mati kering.......kemarau apa dosa mike....kah,kah,kah.............

"Mati tidak kerana sumpah,hidup tidak kerana kaul"

Kerajaan apa mike ada ?
Orang tua berperi :
"Di mana kayu bengkok di situ musang meniti"
Kah,kah,kah..........