Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 12 Jun 2009

BERITA BAIK DAN BERITA JAHAT




BERITA BAIK


CARACAS (Reuters) – Hugo Chavev pemimpin revolusi sosialis Venezuela hari Rabu dahulu telah menutup kilang Coca-Cola dan menarik minuman Coke Zero dari pasaran.

Minuman ini merosakan kesihantan warga Venezula.


BERITA SEDIH KAUM KAPITALIS


Menurut akhbar Japan Today dua warga Jepun telah ditahan di sempadan Itali/Switzerland.

Dua warga Jepun ini cuba membawa $134 billion dolar undeclared U.S. bonds, mostly Treasury bonds.


GERMAN


June 10 (Bloomberg) – Syarikat German yang jatuh muflis telah meningkat 10 peratus untuk tiga bulan pertama tahun ini.

Ekonomi German telah mengecut. Tahun lalu 7,712 syarikat telah jatuh muflis mengikut laporan Federal Statistics Office di Wiesbaden. Kenyataan ini juga menunjukkan pada bulan March ini syarikat jatuh muflis telah meningkat ke 31 peratus. Tahun lalu hanya 2,874 syarikat yang muflis.

Keseluruhan syarikat muflis untuk tiga bulan pertama tahun ini ialah 39,004.


AMERIKA


June 11 (Bloomberg) – Rumah kediaman yang dirampas oleh bank kerana tuannya tidak sanggup membayar hutang bulanan di Amerika untuk 3 bulan pertama tahun ini telah melintasi 300,000 buah.

Pada bulan May ini mungkin angka rumah untuk dilelong akan mencecah angka 1.8 juta buah – ini mengikut laporan RealtyTrac Inc.


SELAMAT


Hanya sebuah negara sahaja dalam dunia ini yang terselamat dari krisis ekonomi dunia ini.

Ini kerana negara ini untuk pertama kalinya dalam dunia telah berjaya menemui cara untuk mengeluarkan minyak dari sampah sarap.

Negara ini memang banyak sampah dan sarap.

Negara ini bernama malaysia kah kah kah.



10 ulasan:

Keylee Daud berkata...

hehehe.proses kuar kuar minyak jual baper nanti seliter

MAYA berkata...

hahhaha..mcm sial la part Selamat tu.

jawa peranakan berkata...

tolong recycle semua geng gerombolan untuk dijadikan minyak kerna mereka itu juga termasuk dalam golongan sampah..

Tanpa Nama berkata...

we are strong fundimental.

Tanpa Nama berkata...

banyak nyer carbon boleh recycle utk energy.
Amacam tutup semua Aircond dan lampu gemerlapan kat Putrajaya dan istana-istana?
Tentu jimat tenaga. tak payah membazir tenaga. Sampah ekspot sebagai sumber tenaga ke US pun ok gak.
Atau sapa pakai aircond bayar sendiri.
Ok tak?

fredo berkata...

jawa peranakan berkata...
tolong recycle semua geng gerombolan untuk dijadikan minyak kerna mereka itu juga termasuk dalam golongan sampah..----> kelleeEessss ko nyahh!!!

hkahkahkahka setuju sgt...!!!

Tanpa Nama berkata...

minyak dpt dihasilkan selepas 10 tahun sampah dikompolkan....

kah! kah! kah! kah! kah! kah!

cepat sungguh melayu berjoget.... kasim slamet baru jer letak seksofon kat mulut... dah mula berjoget..

kah! kah! kah! kah! kah! kah!

Tanpa Nama berkata...

kah...kah..kah...kah...kah....sampah !!!




Dakis.

Kucing Parsi berkata...

kerja gila...

kalau lah sampah tu berapa kapal nak sama dengan se auns uranium dia punya tenaga hah!?

Ha Ha ha

ingat orang malaysia suma SPM je ke!!!

zainuddin maidin lulus english ke?!

ha ha ha

dewamuzik berkata...

BUAT MINYAK DARI SAMPAH...
KENCINGAN MAUT TAHAP DEWA..
KAH KAH KAH