Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 30 Oktober 2009

JAMBAN TAN MAUT SATU MALINGSIA



JAMBATAN DIBUAT ORANG KAPIR





Nota:

pelik pasal apa jambatgan yang dibuat oleh orang kapir
tak pernah runtuh

kapir ini makan babi - minum arak - main jubur - masuk neraka
tapi kerja mereka semua rapi dan baik hinggakan seluruh dunia
berebut nak beli kereta mata belalang kah kah kah


JAMBATAN DIBINA TERGES GESA UNTUK KEM 1 MALAYSIA - malaysiakini

Jambatan gantung maut yang mengorbankan tiga nyawa murid sekolah di Kampar dibina "secara tergesa-gesa" untuk program Kem Perkhemahan 1Malaysia, kata seorang pemimpin PAS setempat.

Ahli jawatankuasa PAS Kuala Dipang itu memberitahu Malaysiakini, perkara itu disedarinya apabila melihat kesan runtuhan jambatan tersebut sejurus selepas kejadian pada malam Isnin lalu.

Ahmad Damanhuri Talib, 49, berkata pemerhatiannya menunjukkan bongkah konkrit yang menjadi penyangga kepada jambatan gantung itu telah tercabut pada masa kejadian, menyebabkan jambatan tersebut runtuh.

KAH KAH KAH…


woit… INI PROJEK BODEK… kah kah kah…

kah kah kah.. DULU ADA JAMBAN TAN WAWASAN 20 20… kah kah kah..

kah kah kah… DULU ADA JAMBAN TAN ISLAM HADARI…kah kah ka..

kah kah kah… SEKARANG ADA JAMBAN TAN SATU MALINGSIA…kah kah kah

nota:
masih pelik kenapa kontrektor tidaak ditahan?
kalau di eropah jubur kontrektor ini bukan panas
tapi sudah di tangkap kes bunuh.


JAMBATAN DIBINA TAK IKUT PROSEDUR - malaysiakini

Seorang kontraktor berpengalaman di Kampar berkata jambatan gantung yang runtuh dan mengorbankan tiga murid sekolah peserta kem 1Malaysia di situ malam Isnin lalu, mungkin dibina tanpa mengikut prosedur.

Pengarah urusan syarikat Jeram Bersatu Corporation, Mohd Kamal Rabaai berkata sekiranya prosedur itu dipatuhi, jambatan gantung di kawasan SK Kuala Dipang itu tidak mungkin runtuh dengan mudah.

"Kalau tengok pada jambatan yang runtuh itu, saya rasa ujian tanah pun tidak dibuat," kata beliau yang juga telah meninjau kesan jambatan yang runtuh itu.

Mohd Kamal yang berpengalaman membina jambatan berkata, beliau mendapati tapak asas yang memegang sangga kabel jambatan itu, dibuat terlalu tohor dan tidak menggunakan cerucuk.

Kontraktor berusia 41 tahun itu juga berkata, beliau percaya jambatan gantung itu direka bentuk sedemikian untuk menjimatkan kos.

"Kalau jambatan gantung macam ini saya ingat tak sampai RM30,000. Kalau dia bina jambatan konkrit mungkin cecah hingga RM200,000," kata Mohd Kamal.

KAH KAH KAH….

woit…PASAL APA KONTREKTOR LAIN BOLEH JUMPA… kah kah kah..

woit… SEMUA ORANG TAHU… INI PROJEK BODEK… kah kah kah..

woit… SEMUA ORANG TAHU… INI PROJEK KELEPET… kah kah kah…


kah kah kah…. JAMIN INI KONTREKTOR KELAS F… kah kah kah..

kah kah kah… JAMIN KONTREKTOR KRONI…. kah kah kah…

woit… YEOP DI PERAK TOLONG SELIDIK SIAPA KONTREKTOR JAMBAN TAN SATU MALINGSIA INI…. kah kah kah




16 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

x semayang jumaat ke?

Tanpa Nama berkata...

kapir makan babi buat jambatan tak runtuh...melayu islam makan rasuah lebih teruk dari babi, buat apa pun runtuh....kah...kah..kah

Geng 51A berkata...

ye laa...woitt..!!..TT..lu x gi semayang ke..atau lu bawak laptop ke masjid?...time imam khutbah,lu lyn cit cat ke?kalu lu gi masjid..apa topic khutbah ari nie..?..jwb bro..jgn x jwb..!!

PondokDungunTerengganu berkata...

OOOO kapir pandai
Buat Jamabatang
KahKahKah
Mat Mentol
Mung ning...
KahKahkah
Mung Masuk Kapir lah
PAStu buat jamban
Taik
KahKahKah

PondokDungunTerengganu

PondokDungunTerengganu berkata...

OOO ye...
PAStu jangang lupe
Makang BABI
KAhKahKAH

PondokDungunTerengganu

Tok Uban berkata...

"dicatat oleh Tukar Tiub pada 13:50 oada 2009 Okt 30"....semayang jumaat habis kol 1.30pm la...sekarang zohor awal...

Orang Lama berkata...

ha ha ha, bodoh punya melayu sebok jaga smbyg org lain, kenapa tak jaga smbyg sendiri. Tu, tengok pemimpin pujaan kau org yg siang malam menipu bangsa sendiri, itu yg wajib dinasihatkan dulu... isk..isk..isk... kesiannnn

Tanpa Nama berkata...

biaselah..dia (TT) hidup selamanya..Xde tuhan nk mngambil nyawa dia.agknye la...


hamba ALLAH

Tanpa Nama berkata...

nk semayang ape zeus,LA,firaun tuhan dia!

Tanpa Nama berkata...

ada saja si bodoh tanpa nama tu dah mula nak cari dosa orang, manalah tau kalau-kalau catatan pukul 1:50 tu dah dicatat bro hisham dalam kertas dulu kemudian suruh isterinya taip dalam blog sementara dia pegi semayang jumaat.

siasat dululah bahalul....

orang nak cerita pasal jamabtan runtuh sebab kecuaian kontraktor, ini dia pula cerita pasal hal tak bersangkut paut

memang spesis melayu yang mau pupus


TANPA USUL PERIKSA

Tanpa Nama berkata...

MRR2 ape crit?senyap je

Tanpa Nama berkata...

entah entah si kontrektor yang bagi ulasan tu pun dua kali lima jugak. nasib dia baik, ini bukan projek dia. Konterktor lain punya kerja pandailah dia komen. Tapi , kalau dia buat sendiri pun sama jugak jembatan ni jadi tak berkualiti.

sri hartamas

pprx berkata...

Makan rasuah pastu berak keluar tahik babi..... rakyat bayar bil mahal2, tol macam celaka, berukbabiband slow cam air tahik .media putarbelit lebih dari keling minum todi satu dram..Aku sumpah semua jadi giler babi..

Tanpa Nama berkata...

sampai kuar lagu 'London Bridge is falling down....tak runtuh runtuh pun beratus tahun walaupun satu masa dulu tempat sembelih orang! Hah! tu pasal tak runtuh dah kena semah!

Tanpa Nama berkata...

kalo profesor ade profesor kangkung
kontraktor pon ade jugak,nilah kontraktor kangkung
spesies kangkung ni makin menjadi2 same dgn spesies katak
mengapa saya saja dipanggil katak
sbb ko bkn kangkung

hahahahahaha

Ai berkata...

1 malaysia bahaya... suma projek tergesa2... si dia kaya orang lain yg sakit...