Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 30 Oktober 2009

1 MALAYSIA KEMPEN BAHAYA




MANGSA MAUT 1 MALAYSIA BERTAMBAH





KEMATIAN BERGANDA UNTUK MANGSA KEM 1 MALAYSIA
– harakah daily

Sedih akibat kematian anaknya, N Dina Deve yang mati akibat jambatan runtuh dalam promram 1 Malaysia, bapa kanak-kanak malang itu, T Nathan, 45 meninggal dunia pagi tadi.

Akibat kematian anaknya, Nathan yang terlalu sedih tidak lalu makan atau minum sehingga terpaksa menerima kemasukan air melalui drip dilengannya.

Pagi tadi, Nathan meninggal di rumahnya di Mambang Diawan, dekat sini selepas beberapa hari menanggung kesedihan.

nota:
inilah mangsa ke empat dalam kempen 1 malaysia
hari ini hari ke empat. langsung tidak ada disebut
siapakaah si kontrektor yang bertanggung jawab
membuat jambatan gantung ini.


kalau di eropah si kontrektor bukan sahaja juburnya
akan dibakar malah akan di tahan atas tuduhan membunuh.


di negara yang mengakui islam ini – siasatan akan dijalankan
hanya untuk meredakan kemarahan bukan untuk mencari
siapa yang bertanggung jawab.


kotrektor ini patut di tangkap.
yang meluluskan projek ini wajib di tangkap
.

siasatan wajib dijalankan bukan kerana dendam.

yang telah mati tetap mati. apa yang perlukan dilakukan
bukan hukuman tetapi melihat bagaimana projek ini lulus,
siapa meluluskan, siapa jurutera, siapa penjual simin – besi jenis
apa – semua ini penting untuk mengelakkan ianya berlaku lagi.

inilah cara bagaimana masyarakat eropah menyusun tamadun
mereka sehinggakan hampir seluruh dunia ingin memiliki beg
luis vuitton dan kereta bmw kah kah kah.





17 ulasan:

Khun Pana aka johanssm berkata...

Manakala 1Malaysia lemas
Bik Mama berkaraoke sampai 3 pagi di Shang hotel...

tajudin berkata...

Bro TT, setuju. Sampai la ni nama kontraktor tu tak dicari-cari. Sebut pun tak...patut mau letak muka depan sebaris dengan nama kontraktor Stadium yang runtuh, sekolah yang runtuh, kem yang runtuh...

exedy berkata...

slm brader hisham. tolong ulas sikit pasai dasar automotif negara (NAP) yg baru keluar tu. tolonglah kami yg guna kereta2 lama ni. mana kami mampu nak beli kereta baru??? nak beli proton mintak maap la, aku x yakin. tolongla bang hisham sebarkan pada pemimpin2 pembangkang yg ikhlas nak perjuangkan nasib golongan bawahan mcm kami ni. kalau bisnes half-cut dihentikan, abislah budak2 melayu kita yg keje sambilan meniaga barang2 tu..

tagskie berkata...

hi.. just dropping by here... have a nice day! http://kantahanan.blogspot.com/

Tanpa Nama berkata...

apa punya mangkok hayun.jambatan baru 2 minggu siap x kan x dapat cari siapa yg buat jambatan.kut ye dah 52 tahun.nak sorok apa?kata rakyat didahulukan.pencapaian diutamakan..ha apalagi buktikan lah slogan tu.jgn cakap je...

Tanpa Nama berkata...

TT menuntut agar rangkaian mereka yang terlibat harus dihukum. Aden setuju tapi tidakkah itu satu tuntutan yang besar dan tinggi? UBN tak sanggup melakukannya, depa ambil jalan pendek, isu itu akan reda kerana isu baru yang lebih dramatik akan mula. Rakyatpun lupa seperti bahalol Madey kerana terlalu banyak isu besar yang 'impossible' boleh diselesaikan kerana falsafah 'Ketuanan Melayu' itu akan membela ramai yang ada kaitan dengan kerja-kerja bahalol itu, dari kontaktor, pegawai tinggi, kroni, dan banyak lagi. Betul kata TT buatlah sikit penyiasatan dan rasa marah akan berkurangan. Yang penting jangan tinggal ritual Islam kerana Tuhan itu maha menyayangi.

Anakmuda berkata...

Ni nak tumpang sekaki
1 Malaysia ni dah jadi sebuatan sana-sini. Rata-rata main sebut tak tahu hujung pangkal.
Sikit-sikit 1 Malaysia. Jangan nanti orang kata Malaysia ni gila slogan. SS kata orang. Dulu masa kawan baik tukartiub jadi PM sibuk pasal BCA Bersih Cekap Amanah. Tak cukup power datang pulak wawasan 2020. Naik sedara dari penang timbul pulak Islam Hadhari. Seolah-olah sebelum tu Islam tak Hadhari ke. Bukan den kata sedara tulah kata.
Ni naik yang baru datang pulak 1 Malaysia. Apasal sebelum ni ada banyak Malaysia ke?
Isu di Malaysia ni bukan cite slogan.
Pelaksanaan tu yang kurang lancar.
Ketelusan tu yang dipertikaikan.
Contoh mudah faham.
Seorang baru jadi YB ADUN dan tak jadi pun EXCO. Baru sepenggal gaya hidup luarbiasa. Jadi mata rakyat sekeliling ni perhati je. Bila hati panas tiba time pangkah dia tak pangkah Dacing. Kenapa nak marah-marah lepas tu.
Jangan nanti orang 1 dunia kata Malaysia banyak mat-mat slogan. Sekejap itu sekejap ini.
Rakyat di kampung2 felda2 pekan2 amacam? Susah bang.
Oklah kita harap-harap jambatan gantung dan jambatan yang tak tergantung tidaklah runtuh satu Malaysia.
Anak Muda

seliparjepun berkata...

salam...

TAKZIAH

TINDAKAN - SAMAN 1 MALAYSIA!!! sesiapa yang terlibat dalam program ini harus diambil tindakan...pemberi projek, tukang lulus projek, pembuat projek...etc.

diakhbar, semua jabatan yang berkaitan manafikan bahawa merka ini tidak terlibat secara langsung...apa erti semua ini..JANGAN BODOHKAN RAKYAT..!

berikan mereka pengajaran dan tindakan!!!

Lee Copper berkata...

Itulah orang mengaku Islam macam pemimpin UMNO tapi perangai kapiaq.

Tok Uban berkata...

Kasih seorang bapa....kesihan...
eh...kenapa samy vellu tak ada komen?

Keylee Daud berkata...

betul kakaka

Tanpa Nama berkata...

Kontraktor bukan dari Perak - Melayau.

IPOH 29 Okt. - Kontraktor jambatan gantung yang runtuh di Pusat Kokurikulum Pejabat Pelajaran Daerah Kinta Selatan, Kuala Dipang, Kampar, Isnin lalu, akan dipanggil menghadap Jawatankuasa Siasatan dalam tempoh terdekat.

Pengarah Pelajaran negeri, Mohd. Radzi Abd. Jabar bagaimanapun berkata, pihaknya masih cuba mendapatkan maklumat lanjut mengenai kontraktor terbabit yang difahamkan bukan beribu pejabat di Perak.

kah kah kah...mana Ibu pejabat die?...kah kah kah
kah kah kah...sape punya projek??...kah kah kah
kah kah kah...kalo bukan dr perak, mana datang kontrektor ni??...kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

1 kimak UNTUK MALAYSIA

NEGARA JAHANAM SEBAB UMNO BN

SUMPAH DEMI PERTIWI INI ANAK MUDA INI AKAN LAWAN HINGGA UMNO MAMPOS...

pembaca berkata...

salam,

harakahdaily dah buat pembetulan... bapa mangsa tersebut tidak meninggal dunia...

sby berkata...

nak termuntah aku kalo terdengar 1 malingsia

Tanpa Nama berkata...

Tak mati, idup lagi...cuma pengsan aje

mosabit berkata...

bukan 1 malaysia la...tapi 1 malaysial....kah kah kah kah