Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 28 Januari 2010

MACAM MANA CARA NAK MENIPU DAPAT PROJEK



SATU LAGI PROJEK SEBAT




KERAJAAN CADANG WUJUD KATEGORI SEKOLAH CERMERLANG –mStar

Kementerian Pelajaran bercadang untuk mewujudkan kategori sekolah cemerlang bagi memudahkan sekolah berkenaan mencapai tahap Sekolah Berprestasi Tinggi (SBT) dengan cepat, kata Muhyiddin Yassin.

"Saya sedang memikirkan mungkin kita akan wujudkan kategori yang bukan SBT tetapi cemerlang. Kita ada ranking kesemua 10,000 sekolah, baik di Sabah, Sarawak dan Semenanjung dan tahu daripada jumlah itu di tahap mana prestasi sekolah-sekolah itu," katanya.

Muhyiddin yang juga Menteri Pelajaran berkata, sekolah-sekolah ini akan dibimbing dan dibantu bagi mencapai kriteria yang diperlukan untuk menjadi SBT.

SBT DIHARAP WUJUDKAN PERSAINGAN SIHAT -mStar

KUALA LUMPUR: Majlis Permuafakatan Persatuan Ibu Bapa dan Guru Nasional (PIBGN) dan Kesatuan Perkhidmatan Perguruan Kebangsaan (NUTP) berharap Sekolah Berprestasi Tinggi (SBT) akan mewujudkan persaingan sihat di kalangan sekolah dalam usaha meraih status itu.

Presiden PIBGN, Prof Madya Dr Mohamad Ali Hassan berkata, SBT menjadi penanda aras dan sekolah contoh kepada yang lain dan usaha untuk tersenarai sebagai SBT mungkin menimbulkan tekanan kepada seluruh warga sekolah terbabit.

"Sehubungan itu, sebagai warga SBT yang menjadi "role model" kepada sekolah-sekolah setempat, sepatutnya menjadi "mentor" yang berkesan kepada sekolah-sekolah lain terutama di kawasan setempat supaya dapat mengikut jejak mereka (SBT)," katanya.

LAGI SEKOLAH TERBENGKALI - melayau

Masalah projek sekolah ‘sakit’ atau terbengkalai di negara ini bukanlah satu isu baru. Ia masih berlaku dari semasa ke semasa walaupun pelbagai langkah sudah diambil bagi memastikan perkara itu tidak berulang.

Sama seperti isu rumah terbengkalai, projek sekolah terbengkalai juga memberikan kesan langsung kepada masyarakat terutama golongan berpendapatan rendah dan sederhana.

KAH KAH KAH..

kah kah kah… SBT INI APA ?... BUNYI MACAM NAK SEBAT AJE ?... kah kah kah..

woit…. BETULKAN SEKOLAH YANG TERBENGKALAI INI DULU…kah kah kah..

woit... NAK TARAF DUNIA KEPALA BANA APA... YANG TAK SIAP SIAP INI APA HAL..kah kah kah

woit… INI PROJEK SEBAT DUIT RAKYAT…. kah kah kah..

woit… MACAM MANA PROJEK TAK SIAP… kah kah kah…

woit… SIAPA KONTREKTOR… MACAM MANA TENDER KELUAR…kah kah kah…

nota:
apa jadi dengan sekolah bistari
tak kan semua sudah habis lari kah kah kah

apa jadi dengan sekolah kluster
tak kan semua sudah kena gam plaster kah kah kah..




9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

SBT ini nak menipu belaka. Ambil budak-budak yang cerdik dari merata tempat dan letakkan di satu sekolah. Maka katalah sekolah itu SBT.

Cuba MCKK atau TKC tu letak budak-budak bingong, yang jadi Mat Rempit, bohsia, dll, boleh jadi Sekolah Berprestasi Tinggi ke?

Tanpa Nama berkata...

Bodoh punya Mat sembab!!!!! ini macam punya menteri mampos la Malaysia!!!
Poraaah....idea lapok ngook punya Mat Sembab!!!!!!!!!

Sukj berkata...

SEBENARNYA ITU SEMUA HELAH 'BERUK' NAK TELAN DUIT RAKYAT

ITU PASAI SEKEJAP SEK ITU...SEKEJAP SEK INI...

LAST SEKALI APA PUN TARAK

SBT...'SEKOLAH BERUK TIPU'...kah kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Cara2 nak kurangkan sekolah...mula2buat sekolah bestari lepas tu kalau sekolah tu tak mencapai piawai mat sembab sekolah tu di arah tutup...lagi 1 nak kurangkan dana cuma bagi kat sekolah bestari jer sekolah yg low class tak payah bagi...bagi kasi mampus depa...

Tanpa Nama berkata...

sebenarnya banyak kritikan dari ibubapa dan guru-guru tapi suara-suara mereka dilenyapkan oleh arus media utama.Tolong jangan matikan isu ini sehingga rakyat biasa dinobatkan dan sekolah-sekolah miskin diberi perhatian sepatutnya.

Tanpa Nama berkata...

dulu sekolah shahbandaraya kat kg.jawa klang tu katanya sekolah bistari lah , klusterlah, mana mana budak score 5A dlm upsr dari sekolah sekitar klang yang tak dapat tempat di sbp atau mrsm akan di kumpulkan di sini, tup tup sekarang dah lain pulak ,yang dapat 1a 4e pun ada dah !!! Melambak lambak.Apa punya tuuuuurrrrrr lah!!! Pulak tu dia punya org kuat pibg kaki bodek amno kau kau !!! Tak habis habis puak puak ni,merata rata diorang ni ada , benci aku tengok lah!!!Dah lah, cukup cukuplah menipu orang melayu!!!!


gibuk

Tanpa Nama berkata...

banyak sebab projek terbengkalai
bukan semua jenis nak sebat duit
ada juga yang disebabkan kontraktor kekurangan modal..

Tanpa Nama berkata...

gibuk kau org klang samalah isu yang sebenarnya "sekolah berasrama dah tak sediakan makanan pada hari sabtu dan ahad pada pelajar" monkee monkee tu nak divert bro. parti pukimak yang diasaskan oleh mamak tongkang ni memang bila ada isu dia pun divert lah. pukimak punya mamak anak haram jadah ah ah ah ah.

Tanpa Nama berkata...

Bila ada SBT, banyaklah $$$ masuk ke sekolah tu?

Yang bukan sekolah SBT apa cerita. Tak habis2 kena potong.

Habis macammana nak merapatkan jurang pendidikan bandar dgn luar bandar, sekolah pandai dengan sekolah biasa; budak baik dengan budak bengong??

Lagi satu, kenapa asik tukar dasar? Orang lain naik, dasar lain diperkenal. Dasar lama lupakan. Bukankah buang duit kerajaan dan buang masa cikgu?

Apa jadi smart school, sekolah cluster, sekolah bestari? Dah sampai edah ker sekolah jenis tu?

Fikirlah sikit yang ada kat kementerian tu. jangan buat kepala pengetua berpinar-pinar kerana asik tukar dasar. Bawaklah bincang dulu baru laksanakan!!