Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 16 Februari 2010

KANTOI MANTOI



TENGOK BETUL BETUL - RAPI RAPI - MUKA INI ADA MUKA MELAYU!








KELANTAN TIDAK ADAKAN PERARAKAN MAULIDUR RASUL
– malaysianinsiderr

Kelantan tidak akan menganjurkan perarakan sempena sambutan Maulidur Rasul kali ini meskipun Umno dan beberapa pertubuhan bukan kerajaan mendakwa kerajaan Pulau Pinang pimpinan Pakatan Rakyat sebagai anti-Islam kerana didakwa merancang untuk membatalkan acara itu bulan ini.

“Kami tidak menganjurkan perarakan sebagaimana amalan sebelum ini. Tetapi sudah tentu perarakan diadakan di masjid-masjid di seluruh negeri, yang dianjurkan oleh orang ramai untuk melahirkan kecintaan mereka terhadap Nabi Muhammad,” kata Timbalan Menteri Besar Kelantan Ahmad Yaakob.

“Secara rasmi tiada perarakan yang ditaja oleh kerajaan negeri. Sebaliknya kami akan adakan syarahan agama di Stadium Sultan Muhammad IV pada 25 Feb dan disusuli dengan sembahyang khas,” kata beliau kepada The Malaysian Insider.

Kebanyakan negara Islam menyambut hari keputeraan Nabi Muhammad SAW dengan perarakan selepas solat. Bagaimanapun Arab Saudi tidak mengadakan perarakan.

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH


woit... KESIAN GEROMBOLAN... kah kah kah..

kah kah kah... KENA CHECK MATE.... kah kah kah..

kah kah kah.... KANTOI MANTOI GEROMBOLAN... kah kah kah...

woit... NAK TUNJUK ISLAM SANGAT.... kah kah kah..

kah kah kah...ISLAM PERARAKAN....kah kah kah..

kah kah kah... BUKAN ISLAM AMALAN... kah kah kah..

kah kah kah... YANG DIAMALKAN RASUAH DAN PENINDASAN...kah kah kah..

woit... DUIT DUA JUTA ITU BILA NAK SEDEKAH KAN... kah kah kah..


ARKIB UTUSAN MELAYU: 14/02/2010

TIDAK MEMAHAMI SEJARAH –REEZAL - melayau

KUALA LUMPUR 13 Feb. - Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng disifatkan berniat jahat, berfikiran dangkal dan tidak memahami sejarah apabila memutuskan agar perarakan Maulidur Rasul di negeri itu dibatalkan.

Ketua Penerangan Pemuda UMNO, Reezal Merican Naina Merican (gambar) berkata, perkara sedemikian tidak pernah berlaku sebelum ini ketika Pulau Pinang diperintah Barisan Nasional (BN).

"Semasa BN memerintah semua agama dilayan sama rata, Gerakan yang menerajui kerajaan negeri tidak pernah melarang umat Islam Pulau Pinang melaksanakan perarakan tersebut malah amat memahaminya.

"Ia merupakan satu penghinaan yang amat besar kepada umat Islam, bukan sahaja di negeri itu, malah seluruh negara," katanya ketika dihubungi Mingguan Malaysia di sini hari ini.


KAH KAH KAH...

woit... EEEE YANG TAK KENAL SEJARAH.... kah kah kah

woit.... EEE YANG SUKA BUAT KECOH... kah kah kah..

woit.... EEE NAK JADI MMMM.... kah kah kah




30 ulasan:

Johan 23.01.84 berkata...

kahkahkah terserlah kebodohan diorg ni!



Pak Pandir mengadu pada doktor:
"Doktor, doktor kata kalau pakai itu kondom, Mak Andih saya tak boleh beranak, tapi selepas saya pakai, dia beranak juga, sudah berduyun-duyun anak saya."

Tanya pegawai kesihatan:
"Pakcik pakai kondom itu betulkah caranya?"

Jawab Pak Pandir:
"Saya pakai betul pada tempatnya, cumanya saya ini orang Islam, bila saya tengok kondom itu tidak bersunat,saya pun sunatkanlah..."

Tanpa Nama berkata...

macam pukimak je MAMAK PENDATANG nih . . .

ko datang negara orang ko buat onar, macam kaduk naik junjung, mengaku melayu nak rembat duit malaysia, babi la MAMAK MELAYU ni bangat...

Tanpa Nama berkata...

Kononnya LGE anti-Islam kerana membatalkan perarakan Maulidur Rasul Muhamad, Kelante tak buat perarakan dan selama ini amalan berarak itu satu benda yang tak patut dibuat kerana mengikut kajian Raja Petra Kamarudin(RPK) nabi Muhamad lahir dan meninggal dunia pada hari yang sama, jadi dulunya kita diajar menyambut kelahiran dan kematian serentak, bukankah satu kerja bangang, tiada ulama, ustaz, mufti, intelek Melayu sedar akan hakikat bodoh ini. Mainkan sentimen kaum, agama adalah kononyanya tangkal keramat bagi gerombolan UMNO selagi ada orang Melayu yang pekak dan bodoh. Ada banyak lagi ajaran atau amalan agama yang orang Melayu pegang fanatik dengannya adalah bangang, apatah lagi pemimpin UMNO yang suka mengguna isu bangang ini nak membangangkan lagi orang Melayu asalkan mereka dapat sebat harta negara.Hey panjang lagi perjuangan nak bebaskan orang Melayu dari kepercayaan kolot agama mereka.

Tanpa Nama berkata...

nak berarak-arak ni ikut amalan agama mana?
amalan agama apa?
agama tu datang dari mana?

rasul tak suruh, demo buat
rasul suruh, demo tak buat
rasul larang, demo buat

rasul tak suruh berarak-arak
tak ada dalam rukun iman
tak jumpa dalam rukun islam
tak tersebut dalam Ouran
tak nampak dalam hadis

kat Ramayana ada la
kat Mahabratha ada la

ini kes macam melayu bersanding
duduk atas pelamin
ikut orang apa ni?
ikut adat apa ni?
makcik kampung/ felda kata wajib
tak sanding dosa

kita ikut kitab mana berarak ni?
harus sana sini? zassssssssssss
hilang tanpa pandangan

Lang berkata...

Letih aku tengok kebelakangan ni...

ramai sangat eeee keluar kat media.
nak jadi juara gerombolan tapi isu mcm picisan

hak jadi juara rakyat, isu yang dibawa buat kita meluat

baik jadi juara persidangan saje la..

bak kata pepatah... (ini melayu punye bukan eee punye)

"Cakap dulang paku serpih,
cakap orang... eeee yang lebih"

kah kah kah

Lang berkata...

Another version of pak pandir and condom

Tanya pegawai kesihatan:
"Pakcik pakai kondom itu betulkah caranya?"

Jawab Pak Pandir:
"Saya pakai betul pada tempatnya macam toke kedai tunjukkan pada saya"
Sambil menunjukkan ibu jarinya yang bersarung kondom.

Tanpa Nama berkata...

ellehhhh...selama ni pun cuti sempena maualud nabi kat penang,bukan buat apa pun,malam cuti tu ramai muda mudi melayu dok beromen je kat padang kota..siang hari tiduq..penghayatan takde langsung,adetu kalau kita tanya maulud nabi tu ape..dia jawab hari cuti,kalau kita kerja gak hari tu,dapat double pay..itulah tarbiyah yg diajar oleh ustaz ustaz UMNO selama 52 tahun..

Saudaramu Nikjoe berkata...

"Ia merupakan satu penghinaan yang amat besar kepada umat Islam, bukan sahaja di negeri itu, malah seluruh negara," -REEZAL

kah kah kah kah. kali ini gua gelak dalam keadaan marah. marah sangat sebab ada juga manusia paling bodoh atas planet bernama bumi ini..

orang macam nilah yang dikatakan penuh racist, cauvinis, dendam politik, hati busuk dan terlalu amat jahil kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

yang gerombolan kecoh ni pasal penang tu PR pegang..ni semua nak kacau negeri PR je ni.. - Neo

Tanpa Nama berkata...

apa pasal eeeeeeeeeee ni suka sangat nak buat kecoh ???? tak abis-abis !!

ooi eeeeeeeeee balik india lah !!!

Tanpa Nama berkata...

kalau dah ilmu ugama tu cetek, janganlah komen. Ini akan menunjukkan kurang cerdiknya diri sendiri. orang pi haji, dia pun pergi. tapi tak belajar mendalami ilmu ugama. Terus hentam saja, mamak Merikan ni. Pi lah belajar ilmu dengan ustaz atau ustazah. Negeri BN pun tak buat perarakan (Perlis, Kedah) awat hang tak komen. Depa pun menghina Islam ka? Tongong s/o Bahalul s/o Kaldai s/o Baghal mamak tongkang sorang ni. Nasib baik ada juga mamak tongkang yang waras, walaupun tak ramai.

sri hartamas

Tanpa Nama berkata...

napala keling2 kat umno ni tak g masuk mic or makalsakti...or buat parti baru parti mamak muslim semalaysia(PMMM)...ni duduk kat umno lak,tak sedar diri,muka pun tak sebijik melayu...muka keling habis...nyibuk cakap pasal org melayu....eeeeee gelila...hitam pun sebijik cam warna daki dia eeee...

Tanpa Nama berkata...

Tak apalah nak berarak pun
mungkin ini permulaan
hidayah akan datang
membuka hati depa
makmurkan Islam
siapa tahu?

Lepas berarak ni
moga rasuah dihapusharamkan
keadilan ditegakkukuhkan
hudud dimajukuatkan
siapa tahu
Allah Maha Kaya

Jom maghrib!!

Tanpa Nama berkata...

umno konon nk tunjuk bela agama.klau btul sangat buat la cuti minggu hari jumaat.klau tidak jgn ckp banyak mangkuk mamak!banyak la cekadak kau siol

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah bingai punya umngok...

time ni la smua nak jadi pendekar agama...

cermin diri tu sendiri dulu...lu punya bini ada pakai tudung (tutp aurat)?

Najeeb takpa laa, dia punya suami...suami mana ada pakai tudung.



kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

Memang betul pun kata Nik Aziz, bulan maulud tiada fadilat sangat pun.

Hukum-hakam Islam datang dari wahyu, akhlak Islam pula datang dari teladan Rasulullah. Mana ada hukum-hakam agama datang dari sejarah negara semata-mata.

Dengan sifat yg suka merendah diri, rasanya Rasulullah suka ke diarak sebegitu rupa? Rasulullah sendiri melarang dirinya dibesar-besarkan, cukup sekadar mengikut ajaran-ajarannya.

Lagipun sambutan itu semuanya bid'ah. Takkanlah orang yg hidup di zaman nabi semua berdosa sebab tak sambut hari jadi Rasulullah. Ini tak masuk akal.

Lang berkata...

yang tua bangka, siang sebok nak berarak maulidul rasul

yang muda remaja, malam sebok nak berarak sebab kena cekup khalwat

bearaklah ramai-ramai ke balai...

mak bapak melayau gak yang malau...

eeee mcm mane?

Tanpa Nama berkata...

awat hang pa asyik pikiq melayu? Kami buni kat swak macamana? Ingat melayu saja ka? Lu sama puki mak. PBB sama UMNO memang puki mak. abis tanah bumi. Masih NSR apa cerita? Kat Msia hanya MELAYU ka? Org asal mana? siallllll

Tanpa Nama berkata...

Dia ni tak sedarkah asal-usulnya. Rasanya dia bukan Melayu jati. Pegawai Khas PM pernah kata orang India itu adalah pendatang yang masa mula-mula masuk ke Tanah Melayu dulu adalah pengemis!!

Tanpa Nama berkata...

Nak tanya eeee sikit boleh?

zaman kedah under mahazir dulu, tak ada perarakan knapa tak bising??

ni baru-baru ni napa nak bising??

LGE dah bagi berarak pun nak bising lagi!
Ini ikhlas ke ada agenda lain ni?

aiiie! bising ada makne ke??

dulu surat kerbau pun tak bising
la ni knapa bising?
ada agenda tesembunyi kot???

woi belajar laa
berarak tu
buat tak dosa
tinggal pun tak dosa

apa nak gadoh sangat
agenda apa nak masok
agenda agama ke agenda politik?

nak bagi pr pecah belah ke
mintak maaf laa
trend lagu ni dah tak boleh pakai

suis-media berkata...

Ini mamak pembawa sial satu malaysia,,kalau tak faham islam duduk diam diam dengar fatwa ulama.woit mamak sial!nabi Muhamad s.a.w ada kata kee kalau tak berarak maulidulrasul itu satu pengkhianatan kepada islam??yang mengkhianati islam tuu atok kau madey yang mempertikaikan HUDUD.

Tanpa Nama berkata...

Mintak ahli2 amno, pkr, dap, pas, dan sapa-sapa jugak baca maklumat tentang perarakan maulidur rasul di sini.

http://www.mail-archive.com/sahabatinteraktif@yahoogroups.com/msg49173.html

Dah baca nanti, buat penilaian sendiri.

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum Tuan Rumah.


ape kate kita minta YAB Dato' Najib laksanakan hukum Islam (Hudud, Qisas, Diyat dan Ta`zir). kemudian, kita tengok hipokrit atau tak PAS nih. kita kan ramai pakar dalam bidang ni yg tak terlibat dalam mana2 parti politik. tentu mereka dapat
membantu kerajaan membina perundangan ini tanpa sebarang bias.

lagipun perarakan maulidurrasul dan larangan penggunaan nama ALLAH tidak ada dalam sebarang nas Al-Qur'an atau hadith. sedangkan perlaksanaan hukum Islam di atas tadi jelas termaktub dalam Qur'an. Di sinilah peluang untuk kita melihat dengan jelas wajah sebenar di sebalik topeng pemimpin PAS! Harap YAB PM dapat melaksanakan hukum islam (hudud dll) supaya maruah UMNO dapat dikembalikan dan penipuan pas dapat diketengahkan.

Tanpa Nama berkata...

Ini isu gua pecaya 100% bukan pasal isu agama.

ini isu gua pecaya 100% isu politik.

Lu tak pecaya??
dulu 2003-2007 di penang tak ada perarakan pun. Apa pasal dulu eee diam? Tak percaya tanya JAIPP, depa buat kat masjid2. tak ada arak-mengarak.

Ini isu politik.
sapa kuat dia dia akan menang.
sapa tak kuat dia akan kalah.
sapa kalah dia akan buat isu baru.
tujuan - bagi isu arak-mengarak ni hilang.

Lu tak pecaya? Lu tungguuuuu!!

Tanpa Nama berkata...

Deii Macha!

Cakap banyak pandde aaa
waa waa waa waa
nas mana?
kasi tunjuk nas kalo
baru kita percaya

Deii Macha!
tadak baca punya worang
Citt!
ini macam pon adaaa!

Tanpa Nama berkata...

this mamak is an idiot!!!!


gibuk

Kucing Parsi berkata...

hahaha

indonesia je buat perarakan

islam bukan berasal dari indonesia

islam berasal dari tanah arab.

melayu berasal dari indonesia

nabi muhammad di turunkan untuk orang islam, bukan untuk orang melayu

kalau guan eng tu larang orang pakai tudung lain la

aik... kenapa ramai yang tak pakai tudung

ha ha ha

jangan bodoh la...

visit

http://melodymockers.blogspot.com/

Tanpa Nama berkata...

Anak Sarawak bangkit la dulu masa PR13, bagi suara Sarawak kedengaran.. Kami kurang arif tentang permasalahan disana..

Buang PBB kasi ganti sama PAS, PKR, DAP.. Sama2 kita tumbangkan BN dahulu..

Sekarang Sabah/Sarawak la talian hayat BN..

Tanpa Nama berkata...

Mamak reezal nak lagak lebih melayu daripada melayu jati, pada masa yang sama berlakon lebih Islam daripada orang Islam yang lain. Meraung-raung nak berarak tapi dibelakang-belakang menagih projek dan makan duit haram.
Kenapa gerombolan ni tidak mau mengerti Islam adalah untuk di amalkan bukan untuk menunjuk-nunjuk. Jika gerombalan UMNO ni hidup cara Islam aman 1Malaysia. Sekarang 1 Malaysia kecoh di buat gerombalan ini. Negeri2 aman damai di bawah pentadbiran pakatan di pergi kacau ni dengan menimbulkan 'artificial' isu rekaan semata-mata.
Cis mamak-mamak yang sama dengan Reezal keling b bukan melayu sedarlah diri. Kamu ni nama jer melayuoleh itu jangan perbodohkan melayu. Melayu2 jati bijak orang2nya tapi orang2 seperti Reezal telah memberikan nama busuk kepada mereka dengan melakukan perkara-perkara hodoh.
Pahang,Johor dan banyak negeri bawah gerombalan tidak mau mengadakan perarakan Maulidur Rasul. So kenapa tak bertepit. Betul lah malaoan2 ni tidak cukup akal.

Tanpa Nama berkata...

Tiba2 ada pengumuman daripada Kerajaan Malaysia, 4 gadis Melayu/Islam telah di kenakan hukuman rotan. Eik! angin tidak hujan tidak tiba-tiba ribut. Rupa-rupanya 'Satu Lagi Projek BN' untuk nak menipu macik2 Felda dan Melayu2 'herd mentality'. Isu di reka bagi meraih sokongan orang-orang Melayu yang kurang berfikiran dan tidak mengikuti bahan berita Internet sebaliknya di lamun mimpi dan di buai oleh Utusan Melayau.
Wahai orang-orang Melayu, sedarlah angkara UMNO/BN untuk memecahbelahkan orang-orang Islam.Ini merupakan taktik gerombalan untuk menipu makcik Felda dan Melayu 'herd mentality' supaya berpecah daripada pakatan.
Nak tanya, gerombalan. Kenapa tiba-tiba dah jadi gila merotan orang perempuan. Bukan kah ini bertentangan dengan Perlebagaan Negara dan Undang-undang Kanun Kesiksaan negara. Gerombalan memang tidak patuh pada Undang-undang. Ingat anak-anak Melayu ini anak gerombalan kah. Saya tidak lah doa tapi nak tengok apa tindakan gerombalan tatkala ada anak-anak UMNO yang terlibat. Apa jadi pada kes puteri UMNO. Nape tidak rotan.
Gerombolan memang amalkan 'law of the jungle'.