Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 19 Mei 2010

KENA GERTAK SUDAH TAKUT




KUEH BANGKIT AKAN DI GANTI DENGAN KUEH KARIPAP




GERTAK TERUSKAN MELAYU BANGKIT BULAN DEPAN , NAMA DI UBAH - minsider

Gerakan Kebangkitan Rakyat (Gertak) tetap dengan pendirian untuk meneruskan perhimpunan “Melayu Bangkit” walaupun terpaksa membuat beberapa perubahan termasuk menukar nama program itu yang diadakan memperingati tanggal 13 Mei.

Pengerusinya, Razali Idris berkata, perhimpunan tersebut akan tetap diteruskan dan beberapa perubahan akan dibuat bagi mengelak fitnah daripada pihak-pihak tertentu.
“Kita masih tetap akan meneruskan perhimpunan ini walaupun terpaksa melakukan beberapa perubahan lain termasuk nama program, lokasi dan juga tarikh.

“Nama program iaitu Melayu Bangkit akan ditukar kerana ia telah menimbulkan fitnah dan ketakutan kepada pemimpin politik dan juga rakyat,” katanya ketika dihubungi The Malaysian Insider.

Razali berkata intipati perhimpunan tersebut tetap sama walaupun nama program akan diubah.

“Kita tidak kisah untuk mengubah nama perhimpunan ini kerana apa yang penting adalah intipati program ini.

“Melalui perhimpunan ini matlamat kita cuma satu iaitu supaya orang Melayu bersatu hati dalam mempertahankan bangsa dan agama tanpa mengira fahaman politk masing-masing,” katanya.

KAH KAH KAH…

KAH KAH KAH..


woit… TAKUT PADA CUKONG…. kah kah kah..

woit… BAGI LAAA AMARAN 48 JAM…. kah kah kah..

kah kah kah… DULU PAKAI NAMA KUEH BANGKIT…kah kah kah..

woit… KALAU GANTI APA NAMA YANG AKAN DI GUNAKAN… kah kah kah..

ini cadangan:


DODOL - DESAKAN OLEH BUMIPUTERA LANGSUNG

KARIPAP – KAMI RAKYAT INGIN PERPADUAN ANTARA PENDATANG

BAHULU – BARISAN ASAL ORANG HULU

BUNTAL – BADAN UNTUK TANAH AIR

BIJAN - BARISAN INSAN JUJUR NYARING

GERTAK KENA GANTI JADI GERAM

GERAM - GERAKAN RAKYAT ANTI MAHATHIR kah kah kah

11 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

arrr bro ,,wa ada cadangan untuk itu program punya nama:
1) kaMI bangkit beri komisyen sikit : KABABEKOS
2) kami marah orang lain takut : KAMOLT
3) cukong marah kami cabot :
CUMAKBOT

Tanpa Nama berkata...

kahkahkahkah
kan aku dah kata daripada dulu, gerombolan UMNgOk dengan sukusakat depa ni memang mangkok yg cetek atau keris yg kontot kahkahkah

yg paling penting adalah intipati! yg sangat penting adalah konsep (atau bahasa baku sebut halatuju)!
intipati dan konsep mangkok kau tu lah yg rakyat bangsa malaysia benci, meluat, marah & protes!

lantak kau lah nak bagi nama apa pun (asalkan tak obscene) contohnya kita orang tak kesah langsung kalau kau letak nama TEROWONG SMART (TElor geROmbolan WONG&kawan2 Sudah MAkin Ramas Tightly) walaupun kita orang sedar kau tak berapa smart pun!

adoi la... the main ingredient, the substance, tak diperbetulkan; lagi2 yg superficial yg kat surface yg luaran tu jugak yg mangkok cetek ni t*t*kberatkan... agaknya ini pengaruh big momma, t*t*k berat (top heavy)!!

balik main layang2 la... keris (dan lidah) kontot sejengkal tapi hajat besar nak menduga (dan menjarjis/menyondol) laut cina doll

takde isi. memalukan.
(hairan, mamak yg kunun handal seluruh dunia kenal tu boleh ikut terjun sama dalam lubok dangkal depa ni)

-average joe-
klakka-la.blogspot

Tanpa Nama berkata...

kahkahkah...kene gempaq ngan cukong, melayu umngok sudah takut... dengan melayu boleh la tunjuk samseng!!!! sbb melayu mals membaca dan suka sangat ditipu setiap hari.

Tanpa Nama berkata...

Ada mata pandang
Ada telinga dengar
Ada mulut diam
Ada tangan garu
Ada kaki goyang

Ada otak pandai
Ada akal pakai
Ada bijak gadai
Ada mata pejam
Ada mulut kunyah

Yang remeh dan yang temeh
Berlegar di sekelilingmu
Yang remeh dan yang temeh
Berlegar di sekelilingmu
Buatlah..(buatlah..)
Buatlah tak tahu
Buatlah..(buatlah..)
Buatlah tak tahu

Rela jadi tunggul
Rela jadi patung
Tunggu dilelong
Suruh angguk-angguk
Suruh geleng-geleng

Oh puji lah aku
Ampu lah aku
Senang hidupmu
Ada tangan tadah
Ada maruah campak

Yang remeh dan yang temeh
Berlegar di sekelilingmu
Yang remeh dan yang temeh
Berlegar di sekelilingmu
Biarkan..(biarkan..)
Biarkan berlaku
Biarkan..(biarkan..)
Biarkan berlaku


Lirik Yang Remeh Temeh - Pak Pandir

Modern Talking berkata...

CEKODOK = ??? berahim ali suka ni

Lang berkata...

yang sebenonya... depa dah tengok gelombang reform dan tsunami memberi impak yang besar kepada mass movement dan semangat rakyat... oleh itu depa nak gunakan modus operandi yang sama untuk mengembalikan kebodohan melayu yang udah pandai... kebutaan melayu yang udah celik...

kebimbangan melihat melayu mula keluar dari kepompongnya dan mula melihat realiti negara, memahami apa itu kerakyatan, cerdik politik... depa mula kalut melihat ini semua... depa suka yengok melayu ini hidup dalam layu... bertongkat... meminta-minta... bertepuk tangan... sambil lepak2...

kalau melayu hidup mcm dulu, mereka dapat terus mngekalkan ketuanan boss mereka, dapatlah depa enjoy di bwh payung kronism selagi melayu ni hidup mcm zombi.

Tanpa Nama berkata...

Tukar gertak jadi Kesatuan Rasist Malaysia. KRM!!

kingkonglee69 berkata...

hai hicyam,

mana lu dapat itu kuih mcam cipap babi lahanat?

hoi bangkit, klau lu orang ajak sama itu mca cukong lagi baik. Lu orang jangan takut, klau lu orang buat itu "bangkit" gerombolan umno & mca kongkek mesti sokong punya. Lu orang melolong kuat2 "hidup melayu & ketuanan melayu (1000 kali)" tapi cukong2 apek cibai makin kaya maa,.. gua hingat BANGKIT lancau lagi baik & tibai ahmoi kaw kaw.

Hidup Ketuanan Rakyat, Selamatkan Malaysia, Cintailah Malaysia, Ibu Pertiwi Kita...!!!!!!!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Ada lagi, tambah...

KERING - Kesatuan Rasuah Ini Nak Goreng
BEBAL - Barisan Elak Bekas Ahli Lari
KASUC - Kami Suka Cukong

Tanpa Nama berkata...

tt

bukan kuih bangkit
tapi kuih bangkit sendiri bila dia paneh.......

azmie berkata...

spatutnya buat bulan september, sesuai ngan musim raya banyak kuih bangkit