Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 16 Mei 2010

PERHATIKN BETUL BETUL





KEPUTUSAN TAK RESWMI: PAKATAN DAHULI BN 3,048 UNDI




SIBU, 16 Mei — Keputusan tidak rasmi menunjukkan calon DAP mendahului selepas lebih separuh daripada saluran selesai dikira setakat 7.30 petang tadi.Daripada 96 saluran, DAP memperoleh 16,538 undi manakala BN menguasai 13,490 undi.Dengan itu, majoriti DAP setakat ini ialah 3,048 undi.




LAPORAN AWAL SILAP UNDI POS BELUM KIRA


95 %, p r dahului 3101, belum kira undi pos 2809



JAM - 7.50


PR lead lebih kurang 3,000 hanya 2,000 belum dikira


PAKATAN RAKYAT MARA KE DEPAN


DAP ahead in vote count

SIBU, May 16 — With about 90 per cent of the ballot boxes counted, the DAP leads by 3,101 votes against the Barisan Nasional (BN) as counting continues in the Sibu by-election.

According to unofficial sources, the DAP has received 16,476 votes to BN’s 13,375, with 95 out of 110 ballot boxes counted.


JAM 7.45

90.5% undi dikira, PR mendahului 3022 undi, dah tolah undi pos




JAM 7.43


90.5% undi dikira, PR mendahului 3022 undi


Lebih kurang seminit yang lalu




JAM 7.31


87% undi telah dikira, PR mendahului 2817


BERITA DARI SIBU


HINGGA JAM 7.34 petang
81% undi telah dikira,
Pakatan mendahului 2,236 undi.

Ini belum dikira pengundi pos.

Undi pos akan memenangkan gerombolan.

Kerana itu di tuntut hapuskan undi pos.


JAM 7.00 Petang

7.07pm: According to the latest unofficial tally, DAP has further increased its lead to 2,091. About 67% of votes have been counted so far.

DAP - 11,941
BN - 9,850
Ind - 99

Majority - 2,091

7.02pm: According to the latest unofficial tally, DAP has further increased its lead to 1,544. So far, 66 out of 110 polling streams, or about 62% of votes, have been counted.

DAP - 10,773
BN - 9,229
Ind - 97


nota:

melakukan sesuatu yang sama
berulang ulang kali dengan harapan
ianya membawa kelainan ialah kerja orang gila.


kalau pilihanraya boleh mengubah apa-apa
past
i ianya telah lama di haramkan.

kalau pilihanraya boleh mengubah apa-apa
pasti ianya telah lama di isa kan kah kah kak


3 ulasan:

Lang berkata...

tt... lambat sgt... majoriti sekarang dah over 3k

Hapuskan Taib Mahmud berkata...

Malaysiakini sempat buat lawak lagi.Baca ayat ni - "6.50petang: Hujan mulai turun di Sibu kerana perjumlahan undi sedang berlangsung di Dewan Suarah." kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

awani ak modal nak cakap,,,,hahahahhaha kalu tak depa la paling sebok wat bincang tu bincang ni habes sume propesar madya bapak dia nenek dia sume kuar pum pam pum pam,,,hari ni ajaib sume taik masok dalam hahahahahahah cie pasal burung kena minyak la,piala tomas la,hari guru la hahahahahahaha makin menyampah aku ngn gerombolan hahahahahah mampos la gerombolan pru13,,,