Rabu, 29 Disember 2010

SIAPA MALAON BERNAMA KHUSRIN INI




INI KERJA DIA



nota:
malaon ini kerja dia
jual tiket halal haram
tak tahu cakap orang putih
what is the because dia
dilantik jadi ksu

the because tak nampak
rajagopal entot entot
kavita singh kah kah kah




Dari segi rekod Khusrin juga wajar dipertikai. Khusrin sendiri sekadar dalam gred Jusa C, justeru melangkah Jusa B untuk menjawat Setiausaha Kerajaan Negeri yang bergred Jusa A.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


KEMELUT PERLANTIKAN SUK SELANGOR

oleh Nik Nazmi Nik Ahmad

Saya mengikuti kemelut terbaru melanda perlantikan Setiausaha Kerajaan Negeri Selangor atas beberapa sebab. Pertama, tentulah sebagai rakyat Selangor yang cintakan Perlembagaan. Kedua sebagai wakil rakyat yang berinteraksi dengan perkhidmatan awam Selangor secara berterusan. Ketiga sebagai anak seorang pesara kerajaan.

Bapa saya bekerja dengan Kerajaan Persekutuan sejak beliau tamat belajar pada tahun 1958 hinggalah beliau besara 30 tahun kemudian. Beliau merupakan anggota Malayan Civil Service ketika negara masih baru-baru merdeka, dan bersara sebagai Pegawai Tadbir dan Diplomatik semasa memegang jawatan Ketua Setiausaha Kementerian Tenaga, Telekom dan Pos.

Perlantikan Setiausaha Kerajaan Negeri Selangor adalah di bawah Suruhanjaya Perkhidmatan Awam di peringkat Kerajaan Persekutuan. Bab 3 LII (1) Undang-Undang Tubuh Negeri Selangor menyebut:

“Maka hendaklah diwujudkan jawatan Setiausaha Kerajaan, Penasihat Undang-Undang Negeri dan Pegawai Kewangan Negeri; dan perlantikan ke jawatan-jawatan itu hendaklah dibuat oleh Suruhanjaya Perkhidmatan yang berkenaan dari kalangan anggota mana-mana perkhidmatan awam yang relevan.”

Justeru kenyataan sesetengah pihak bahawa DYMM Sultan ataupun Menteri Besar mempunyai kuasa melantik Setiausaha Kerajaan Negeri tidak timbul. Undang-Undang Tubuh tidak menyebut kedua-dua pihak.

sila baca tulisan penoh di :

http://www.niknazmi.com/wordpress/?p=2532



4 ulasan:

limaumasam berkata...

kah kah

aku tunggu komen cicit ngah layor

kah kah

Tanpa Nama berkata...

T.T KO JUGAK PENAH KATA
DALAM GEROMBOLAH SUME YG MUSTAHIL BOLEH BERLAKU

XKAN PERKARA YG KECIT NI PUN TAK MUSTAHIL EKEKKEKKE

Sudin berkata...

Aik...!
Eh,eh....!

Belajar kitab fasal darah haid boleh jadi SUK ?

Ajaib....!

Tanpa Nama berkata...

Wow....

Boleh lompat jadi JUSA A dari JUSA C...misti kuat KIPAS si Khusairi nih ha ha ha.