Khamis, 10 Mac 2011

SATU LAGI SURAT




CUKONG JADI KAYA




SURAT DARI PEMBACA


salam TT, atok aku pernah berkhidmat sebagai pomen kapal terbang di kem TUDM sg besi.mula pencen sekitar tahun 1980.mengikut katanya,tanah dikawasan sekitar kem TUDM tuh terdapat bijih timah yang agak banyak.dari dulu lagi puak2 cukong cuba mencari jalan utk mendapatkan tanah di sg besi itu. dan atas disebabkan kerakusan pemimpin sekarang,tanah yang kaya dengan sumber asli(selain minyak) telah dijual dan cukong akhirnya berjaya. adakah ini petanda yang pemimpin melayu terlalu haloba dan rakus serta berpenyakit BODOH melampau?!! **tuan TT yang budiman,sila highlight tanah sekitar kem yang dimaksudkan terdapat sumber asli.

Oleh Tanpa Nama pada SURAT DARI PEMBACA pada 11/03/09



4 ulasan:

piut ngah layor berkata...

kampung teman di Bakap peghak tergadai pasai bijih timah ler...nak tau ceghiter tanyer ler pak sedagher teman tak lain tak bukan cicit ngah layor.maser tu teman kecik benor lagi dlm umor 5-6 tahun...kalau idak tergadai itu ler kampung melayu yang terbesor dalam dunier ni.

matalembu shah alam berkata...

fuck u,..

cerita super cukong rembat tanah tudm sg besi telah banyak diberi maklum oleh pegawai atasan/bawahan askar yang telah bersara.

kau dedahlah tt, maklumat tu dah tak jadi X file lagi, atau kau takut kerna mamat yang jaga askar, cakap berdegar2, tapi kebas duit askar tu memang kawan baik kau sewaktu di kolej ke-5 UM 1973/74. dulu, kau panggil dia budak baik kan?
jangan2 kau masih sosek2 dengan mamat poyo yang syubhat sama pasal tanah di sg. besi tu,.. fuck

teganu kite berkata...

cukong tu nnatang mende?..seperti puok2 gerombolang yang busuk sampaa ke usus ke,..atau yang celake?
guane kabor mokcik felda,. takmboh kene jual?
guane kabor pokcik felcra,. takmboh kene jual?

oghang hulu, oghang kapong, oghang bandor - guane gamok kalu tanoh kite dibeli/dijual oleh gerombolang.. Bewok !

Tanpa Nama berkata...

pemimpin kita tak bodoh tp tamak dan pentingkan perut sendiri