Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 15 April 2011

BERJAGA JANGAN TIDOOO




WARONG DAN WARONG



nota:
gerombolan buka banyak gedung
melayu bukan banyak warung

sila teka waring mana disebelah kg baru?
kah kah kah
kah kah kah
kah kah kah



TANAH MENDAP DI KAMPONG BARU, 40 KELUARGA PINDAH - meloya

Kuala Lumpur 15 April - Sebanyak 40 keluarga terpaksa dipindahkan ke asrama Wisma Belia ekoran kejadian tanah mendap yang berlaku di Jalan Syed Mahadi, Kampung Baru di sini, malam tadi.

Sebuah lubang sedalam kira-kira tiga kaki ditemui oleh para penduduk pada pukul 8.00 malam selepas banjir kilat akibat hujan lebat yang turun sejak pukul 6.00 petang semalam.

Kejadian tanah mendap seperti itu dipercayai pertama kali berlaku di kawasan berkenaan.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH



nota:
fahamkah para pembaca apa makna berita ini?
fahamkah para pembaca kenapa tanah memdap?

tahukah para pembaca warong apakah disebelah kg baru?

awas!
berjaga-jaga !

16 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

xpaham..minta blogger dpt terangkan lebih jelas

Tanpa Nama berkata...

Nak kata kampung baru dah tak selamat? adakah tikus mondok tengah mengali tanah di bawah kampung baru?

Tanpa Nama berkata...

sape2 tau cerita ni sila komen kat sini sekarang. gua nak tau cerita. senang kalau makcik pakcik felda gua tanya. ada modal nak bahan raja nong chik kepala bana.

Ron Mia-Eaz berkata...

bekas lombong??

Usahawan Ikan Terubok Masin (UITM) berkata...

TT. Kalau nak berjaga jangan tido ... kena banyak minum langkau :)

Tanpa Nama berkata...

assalamualaikum Bro TT,
aku ada satu cerita.
aku harap bro TT bole siasat.

malam tadi, seorang student UiTM Shah Alam meninggal di Hospital Klang lebih kurang jam 12 malam.
hamba Allah ni baru selesai hadiri majlis makan malam fakulti (Sains Geomatrik & Ukur).

nak di jadikan cerita,
waktu balik dari makan malam ni, hamba Allah ni terkena serangan asma, yang menyebabkan dia alami sesak nafas yang teruk.

sahabat nya yang memandu ketika itu telah membawa dia ke pusat kesihatan UiTM yang sememangnya terletak di dalam UiTM untuk kemudahan pelajar UiTM itu sendiri.

tapi malangnya ketika sampai, dia diberitahu bahawa doktor hanya ada di situ sehingga jam 10 malam sahaja.

yang terkilan nya, kenapa tiada seorang pun pegawai perubatan/pegawai UiTM yang standby selepas jam 10 untuk tujuan kecemasan?
yang hanya ada di situ untuk attend kes kecemasan seperti ini hanyalah seorang Pemandu Van yang langsung tidak punya pengetahuan tentang menegendalikan sebarang alatan kecemasan .

persoalannya di sini, kenapa tiada pegawai yang standby?
apa akan jadi kiranya student di dalam kampus mengalami kes kecemasan yang sama seperti kes hamba Allah ini?
kita semua sedia maklum UiTM mempunyai sistem keselamatan yang ketat bagi tujuan keluar masuk kampus.

nak di jadikan cerita lagi, TNC Uitm Shah Alam itu sendiri cuba menutup kes dengan memberitahu pelajar2 Fakulti berkenaan supaya tidak menghebahkan berita sedih ini agar tidak di hidu oleh pemberita?

persoalannya kenapa perlu di rahsiakan?

adakah untuk menutup kelemahan di pihak UiTM kerna tidak dapat menyediakan pegawai perubatan untuk stdby kes kecemasan?
(atau ada pegawai yg tidor?)

atau kerana pilihanraya Sarawak yang akan berlangsung esok dan tidak mau ianya menjadi bahan politik?

atau hanya ingin menjaga reputasi UiTM?
adakah harga reputasi TNC/UiTM Shah Alam lebih mahal dari harga nyawa sorang mahasiswinya sendiri?

ini apa kepala bana punya TNC ni?

* nak dijadikan cerita lagi, kebetulan mahasiswi ini ialah anak kelahiran SARAWAK dan hamba Allah ini juga baru memeluk Islam dalam 3-4tahun yang sudah.
arwah berasal dari sebuah keluarga Kristian yang agak kuat pegangan agama nya..

mungkin ini sebabnya TNC cuba merahsiakan kes ini?

harap bro TT dapat siasat dan bawa kes ini ke atas kerana TNC ini memang kepala bana kangkong punya TNC

kalao boleh bro siasat kes ini...
cuma saya tak tau nak bagitahu kat bro camna...
jadi saya komen di sini aja.

dari hamba Allah ex-UITM yang marah

matstimketum berkata...

pok jib, mat jidin dan taib mamut memang dan susah nak tidor! calon pengawal keselamatan taman permainan yang baik, ade sesapa nak gajikan?

Tanpa Nama berkata...

tanah mendap? macam yang ini ke?

http://www.google.com.my/search?q=guatemala+sinkhole&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:en-US:official&client=firefox-a

Tanpa Nama berkata...

Bangunan tertinggi diseberang sungai dari Kg Baru.
Bila tanah runtuh adalah alasan untuk robohkan semua rumah dan bagunkan projek Gerombolan pulak.
Banyak lagi kejadian tanah runtuh akan berlaku di seluruh Kg Baru kelak.

Raden berkata...

adakah ini bermakna penduduk kampong baru akan diarahkan berpindah atas alasan tanah dh x selamat??

iMALAYSIA post berkata...

Niat dihati nak buat pembangunan. Buatlah projek mega. Tapi pemaju utamakan keuntungan. Byk pkr penting tak buat. Dah tutup dgn tanah sapa nak tau. Tak lama jadilah tanah mendap. Itu baru permulaan. Byk lagi nanti tanah mendap.

Tanpa Nama berkata...

tak selamat jugak rupanya tanah org melayu time zaman umno memerintah

ada aje tanah runtuh

malang betol kita bila jadi melayu nih

gen3 berkata...

klcc..serius kena berjaga..

Tanpa Nama berkata...

kalau setinggan, bakar... kalau kg baru, korek lubang kasi mendap. Kah kah kah.

Tanpa Nama berkata...

apa yg aku faham, sblah kg baru ialah klcc.. bangunan tu di bina di atas pasir dan bukan solid rock. jdi sgt fragile apabila ada perubahan di bwah tanah. semasa pembinaan klcc, kontraktor ltak byk simen utk jdikan tapak bangunan tguh.. tp, tau2 ajelah, bwah klcc tu sume pasir dan bukan solid rock, maka seteguh manapun, sebanyk manapun simen yg kontraktor letak, tetap akan berlaku perubahan di bwah tanah. secara ringkasnya, klcc juga ada potensi bsar utk runtuh.. hahaha, berhati2 la bila g sna. klcc mcm time bomb beb!!

jebatmalaya berkata...

KUALA LUMPUR benarlah mungkin akan jadi kuala berlumpur... byk sangat pencakar langit... nk bangga sangat... habis begitu saja wang cukai rakyat jd lumpur...