Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 30 September 2011

SATU CONTOH PERNIAGAAN BUMIPUTERA



KENAPA TAK SAMAN?






nota:
dalam buku ini disenaraikan
dengan jelas dan teperinci
bagaimana panddy kutty
menghabiskan 160 bilion ringit duit rakyat

pandy kutty tak berani jawab
kah kah kah




NAJIB BELUM JAWAB KOS SELENGGAR RUMAH RM49 JUTA
– keadilan daily

Ketika Najib Razak cuba menonjolkan imejnya berjiwa rakyat termasuk ‘menaiki bas’ dan berbasikal, Perdana Menteri itu masih gagal menjawab kos selenggara kediaman beliau dan timbalannya yang menelan belanja RM50 juta setahun.

Kediaman rasmi Najib dan Muhyiddin Yassin- masing-masing di Sri Perdana dan Seri Satria- dimiliki Putrajaya Holdings Sdn Bhd dan disewa kerajaan Malaysia.

Menurut Ahli Parlimen Indera Mahkota, Azan Ismail, beliau mempersoalkan mengapa kos selenggara kediaman PM dan TPM menelan belanja jutaan ringgit.

“RM200 juta diguna untuk membina kediaman PM dan kenapa akhirnya terpaksa menyewa daripada Putrajaya Holdings. Maintainence (elektrik dan air) sebenarnya tak boleh dari 10 peratus dari kos pembinaan. (Tetapi) Ini RM10 juta setahun, satu angka yang tidak masuk akal,” katanya.

Katanya, ia menyerlahkan sikap boros pentadbiran Najib yang gemar berbelanja mewah, tetapi pada masa yang sama cuba menonjolkan imejnya yang berjiwa rakyat.

NOTA:
lihat semua ini adalah projek
yang dijalan kan oleh madey

madey pakai duit petronas buat putrajaya
putrajaya kemudian diberi kepada syarikat anaknya
kemudian kerajaan sewa dari syarikat anaknya

dimana mana dlam dunia ini
madey telah dibenamkan dalam lumpur
inilah cara melayu menipu
inilah cara perniagaan bumiputera

hanya di malaysia sebuah negara islam pekara ini boleh berlaku
dalam negara lain teruatam negara kapir yang maklan babi
pekara macam ini tak akan berlalu

dalam negara kapir kalau ini cuba
dilakukan madey akan tenggelam dalam air ludah rakyat

18 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Dalam Pakatan kena hati2 terutama2 geng2 PKR yang kurang asas Agama

Geng-geng ni pun ada potensi jadi Kaki Sapu...

Kalau nampak dah ada potensi kena SEMBELIH awal2

Tanpa Nama berkata...

TT, aku tunggu dari kau maklumat sapa beli ferari tak bayo tax????

bagi pecah ler.....

terkemut-kemut lah....macam org sembelit jer....kahkahkahkah...

bagi pecah sampai barai...

drmaverick berkata...

mcm nik aziz jugaklah dgn menantunya tu...hehehe

Tanpa Nama berkata...

kote mamak

abc berkata...

KHUEEEKKKKKKKKKKKKKKKKK TUIHHH!! UNTUK MU MADEY!!!

Tanpa Nama berkata...

Hakkkk. Tuuuiiiiiiiii. Ludahan pertama tuk madey

FileHippo berkata...

Mahathir Muhammad, a 33rd degree Grand Master Freemason telah menghancorkan tanah ayer kita...

Dia telah ditugaskan oleh 'Tuan'nya untuk menswastakan 'mengkapitaliskan' seluroh jentera kerajaan.

Tugas beliau lagi ialah untok menjauhkan umat daripada ugama dan Rasul...

Tahun 2035 kerajaan malaysia akan diswastakan sepenuhnya...

Foster berkata...

kah kah kah. . . .bukan duit petronas. duit wilayah. . . kah kah. sebab tu ada "wilayah putrajaya".

Tanpa Nama berkata...

Khakkk. Tuiiii... Negarawn terulung kunun.... Eeeeee

Non-Governmental Individual berkata...

kalau di zaman USSR dulu. Madey akan dihantar ke GULAG..

jadi buruh paksa di Siberia.. kah kah kah !

Tanpa Nama berkata...

UMNO & PKR persis.
apa yang kalian menggonggong hanyalah merek merek yang jatidirinya sama.
insyallah, tuan guru nik aziz akan dapat memimpin kita dengan adil.
murtadkan diri anda dari melayu.

Tanpa Nama berkata...

Mahadhir BAPA PELAHAP.Habis duit Melayu...konon atas nama kuota BUMIPUTERA.Inilah pejuang melayu yang sebenar.Memang cina jenis Guan Eng tak dapat.Yang dapat melayu jenis Mahadhir dan anak-anak. HIDUP MAHADHIR....semuga panjang umur agar segala penyelewengan yang kau buat terbongkar satu persatu.

maDeath berkata...

aku pun kahak thuih jugak...tepat kat idung dia.

Tanpa Nama berkata...

dlm gambar itu Madey berkata :

Alamak, gua sudah rugi manyak wang !!

Mariabean berkata...

Dr. M : pemimpin yang dr dulu kini & selama nya DAN TERBUKTI memperjuangkan, mempertahankan tembolok nya,anak NYA & kroni nya DENGAN BERSELINDUNG DI SEBALIK PERJUANGAN MELAYU!!

Jangan biarkan dia ni& puak2 nya terus menipu, merampas hak kita...ubah & gantikan nya...jangan biarkan pengkhianat bangsa & agama ini terus bermaharajalela!!Kebatilan wajib diperangi!!

Tanpa Nama berkata...

melayu islam di malaysia = berjiwa lembik dan penakut.. hasil didikan UMNO memalui TV.. asal gambar hantu saja, minat gila babi.. kesan lehat gambar hantu ini dibawa2 ke tua.. outputnya jadi penakut.. kalau cakap, hantu pun jadi takut.. tapi percayalah, ramai melayu islam takut hantu walaupun hidupnya haram tak pernah nampak hantu pun..

woit, melayu indon pun sudah kasi bungkus suharto dan golkar.. kita bila lagi nak bungkus UMNO-BN? meh berdemo selama 6 bulan!!!

Tanpa Nama berkata...

buta-buta kita orang sokong madey dan kanak-kanak selama ini satu tku pun tak dapat

Hasmah Botak berkata...

Rosmah botak!?!