Rabu, 15 Februari 2012

KEMPEN ANTI WARGA JAHAT NIGERIA DI TERUSKAN



NOTA:

masalah yang dibawa oleh awang hitam
makin menjkadi jadi
semua ini berpunca dari dasar
kerajaan yang membenarkan awang hitam
memasuki negara ini tanpa diselidiki
di negara asal mereka
mereka boleh masuk dengan visa dilapangan terbang

dasar ini wajib dihentikan
dasar ini membawa laknat
dasar ini membawa dadah
dasar ini menyusahkan kita sendiri

parti politik
badan agama
badan ngo
wajib mula bersuara tentang hal ini
wajib membuat dasar tentang awang hitam ini

jika pakatan rakyat membuat janji
akan menghentikan kemasukan tanpa visa ini
pasti rakyat akan memberikan sokongan yang padu



SAEKOR AWANG HITAM DITANGKAP






HIDUP MEWAH TAKTIK SINDIKIT WARGA AFRIKA TIPU WANITA TEMPATAN
- berita hairan
2012/02/15

KUALA LUMPUR: Kehidupan mewah di luar negara selain akan mengahwini mangsa antara janji ditabur sindiket penipuan antarabangsa yang didalangi warga Afrika terhadap wanita tempatan, sebelum mengambil kesempatan dengan mengaut wang milik mangsa.

Sindiket terbabit menyasarkan wanita tempatan berusia 30 hingga 40 tahun yang belum berkahwin, melalui perkenalan di internet dan menjalinkan hubungan cinta sebelum berjanji akan menjadikan mangsa sebagai pasangan hidup.

Lebih licik apabila sindiket terbabit mendakwa sebagai ahli perniagaan dan memiliki pelbagai aset bernilai jutaan ringgit di luar negara, selain memberi harapan mangsa akan hidup mewah selepas berkahwin, menyebabkan wanita mudah terpedaya.
Hanya dengan perkenalan di internet dan panggilan telefon tanpa bersua muka warga Afrika ini berjaya menjerat wanita tempatan sehingga sanggup menyerahkan wang ratusan ribu ringgit, dengan alasan percaya penuh terhadap teman lelaki. - Micheal Chong, Ketua Biro Pengaduan Awam MCA Bagaimanapun, sebaik bercinta secara maya beberapa bulan, sindiket berkenaan akan menggunakan alasan perniagaannya mengalami masalah dan memerlukan wang sebelum meminta mangsa membuat pinjaman bank.

Ketua Biro Pengaduan Awam MCA, Datuk Seri Micheal Chong ketika mendedahkan perkara itu berkata, sepanjang tahun lalu pihaknya menerima tujuh kes membabitkan wanita tempatan dengan anggaran kerugian sebanyak RM2 juta.

Katanya, hanya melalui perkenalan di internet dan panggilan telefon tanpa bersua muka, sindiket itu berjaya menjerat wanita tempatan sehingga sanggup menyerahkan wang ratusan ribu ringgit, dengan alasan percaya penuh terhadap teman lelaki.

“Sindiket ini akan mendekati wanita yang belum berkahwin dengan menabur ayat cinta dan janji manis. Mereka mendakwa sebagai ahli perniagaan dan tinggal di luar negara termasuk London, New Zealand, sedangkan sindiket terbabit hanya berada di sekitar negara ini.

“Sepanjang perkenalan itu juga, sindiket akan meminta wanita lain supaya menghubungi mangsa dengan memperkenalkan diri sebagai ibu kepada lelaki terbabit untuk meyakinkan mangsa,” katanya ketika ditemui di pejabatnya, di sini, semalam.



dari arkib berita 8 disember 2011

LELAKI NIGERIA TIPU SURI RUMAH RM315,00 - berita hairan

KUALA LUMPUR 8 Dis. - Polis berjaya menumpaskan satu lagi sindiket penipuan cinta siber yang didalangi warga Afrika dengan tertangkapnya enam ahli sindiket itu termasuk dua pelajar lelaki dari Nigeria dalam beberapa serbuan di sekitar Lembah Klang dan Johor kelmarin.

Aktiviti sindiket itu terbongkar selepas seorang suri rumah dari Melaka yang menjadi mangsa tampil membuat laporan polis pada November lalu.

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Komersial (JSJK), Ibu Pejabat Polis Bukit Aman, Datuk Syed Ismail Syed Azizan berkata, mangsa terjerat dengan sindiket itu setelah berkenalan dengan salah seorang daripada anggota kumpulan penjenayah itu melalui laman webAsiaDating.com di Internet pada Ogos lalu.

Beliau berkata, dalam perkenalan tersebut, suspek dipercayai warga Nigeria telah menyamar kononnya lelaki Inggeris dari Britain dan bekerja sebagai ahli kimia dengan syarikat Petronas di negara ini.

"Setelah sebulan berkenalan, suspek mula memerangkap mangsa dengan memperdayakan suri rumah itu agar membantunya membayar cukai keuntungan kerajaan (GST), levi dan cukai pendapatan konon bagi membolehkannya menyambung kontrak bekerja dengan Petronas," katanya kepada Utusan Malaysia ketika ditemui di pejabatnya di Bukit Perdana di sini hari ini.

Syed Ismail berkata, disebabkan percaya dan dijanjikan keuntungan lumayan jika menjadi pemegang amanah bagi kontrak itu, mangsa tanpa berfikir panjang bersetuju memasukkan wang secara berperingkat melalui akuan milik beberapa individu tempatan di negara ini.

Katanya, mangsa hanya menyedari ditipu setelah membuat pembayaran sebanyak RM315,000 dalam tempoh tiga bulan berkenalan dan gagal menghubungi suspek selepas itu.
"Hasil maklumat mangsa, sepasukan anggota polis dari Bahagian Risikan, JSJK Bukit Aman menjalankan siasatan dan berjaya memberkas enam anggota sindiket, masing-masing dua wanita dan lelaki tempatan serta dua lelaki Nigeria kelmarin.

"Empat rakyat tempatan ditahan di Seri Petaling dan Sungai Besi di sini serta Sungai Mati, Muar, Johor manakala dua lelaki Nigeria dicekup di sebuah pangsapuri di Taman Putra Perdana, Puchong dekat sini," katanya.

Dalam serbuan itu, Syed Ismail berkata, polis turut merampas lapan unit telefon bimbit, empat keping kad ATM, dua komputer dan sekeping kad kredit dipercayai digunakan sindiket untuk memperdayakan mangsa.

Beliau berkata, siasatan mendapati rakyat tempatan terbabit bersekongkol dengan dua lelaki Nigeria yang mendaftar sebagai pelajar di Kolej Boston Web dan Kampus Teknik Puchong itu dengan membenarkan akaun mereka digunakan.

Katanya, keenam-enam suspek telah dibawa ke Melaka untuk didakwa di mahkamah semalam, mengikut Seksyen 420 Kanun Keseksaan.


SAMBUTAN VALENTINE DI KUANTAN



5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

bukan kat malaysia saja bro aku kat bangkok ni semalam dpt sms kata aku menang loteri. masalahnya aku tak main loteri. tak tau lah sama ada kerja gagak ataupun pipit. byk betul penipu zaman ni.

Juasseh Cafe berkata...

Jatuh betul martabat kita, ditipu oleh warga dari negara yang jauh lebih mundur dari kita, atau kita memang lebih mundur dari segi pemikiran berbanding dengan nereka

Tanpa Nama berkata...

ini semua angkara pandy kutty dgn daim ler buat duit di afrika,
madey melalui proksi kroninya daim ada bank kat afrika, pikirlar

ICB - International Commerce Bank
http://daimzainuddin.com/DaimandHisBanks.htm

abang leha setiawan berkata...

betina yg terpengaruh dalam ayat cinta gagak hitam ni biasanya kerana inginkan saiz batang yg besar dan panjang.

mintak maaflah cakap. betina jenis ni tak puas dgn saiz batang org malaysia yang kecik, pendek dan lembek.

kalau tak betul, orang tak kata

Tanpa Nama berkata...

tengok kulit dah geli.. ada pulak yang sanggup berancuk dengan beruk2 ni..