Jumaat, 12 Oktober 2012

KIBAR KAN SANG SAKA BENDERA RAKYAT


INI APA NAMANYA
SANG SAKA BENDERA RAKYAT
 HINA JALUR GEMILANG BERERTI MENODAI KEDAULATAN NEGARA – meloya

Raja Muda Perak Raja Dr Nazrin Shah hari ini menyifatkan perbuatan menghina Jalur Gemilang, yang merupakan simbol negara, samalah seperti menodai kedaulatan negara.

"Biarpun wujud perbezaan politik atau ideologi antara kita, simbol negara tetap menjadi kepunyaan semua rakyat. Dengan membiarkan simbol ini dihina, kita mendedahkan diri kita kepada pelbagai akibat buruk, termasuk kemungkinan timbulnya kemarahan, mengundang tindak balas dan sebagainya.

"Perasaan benci dan marah adalah antara perasaan yang paling kuat mempengaruhi emosi manusia. Sekiranya ia menguasai masyarakat, ia begitu sukar, dan selalunya tidak mungkin dapat dikawal.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
ANAK MUDA  BANGGA MEMBUAT SEJARAH
 woit...  DULU DI PERAK ADA RAJA DI HILIR... kah kah kah..
kah kah kah.... ADA RAJA DI HULU... kah kah kah..
kah kah kah...ADA  RAJA KECIL BESAR.... kah kah kah..
kah kah kah... ADA RAJA KECIL BONGSU... kah kah kah
kah kah kah...HANYA NAK TANYA.... kah kah  kah
 kah kah kah....APA SUDAH JADI?.... kah kah kah..
kah kah kah... KALAU  KESULTAN AN  BOLEH   DI UBAH UBAH.... kah kah kah..
kah kah kah..TAK KAN BENDERA TAK BOLEH KUT?..... kah kah kah

KITA BERHIMPUN LAGI

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

bagus Isham. ayahanda beta dahulu adalah sultan yang dibuang oleh british ke pulau yang bernama secyelles.ayahanda beta lah yang menentang british.sultan-sultan sekarang adalah barua british.

Tanpa Nama berkata...

Sang saka.. sekadar utk Makluman boleh lah!

Tanpa Nama berkata...

Sultan perak sebenarnya adalah pemimpin free Manson di Malaysia.Buktinya Syarikat tempat aku bekerja telah menyediakan katering untuk perjumpaan free Manson Dan terpampang gambar Sultan Azlan sebagai pengerusi free Manson Malaysia....Ape ke hei nyer yop

Tanpa Nama berkata...

Betul, betul, betul Tukar Tiub. Sistem pemilihan Sultan Perak dari sejak zaman berzaman terpaksa melalui beberapa proses : "ADA RAJA DI HULU... ,ADA RAJA KECIL BESAR.... , ADA RAJA KECIL BONGSU..",
Sejak dari zaman puak Ghee Hin & Hai San puak2 kongsi gelap Cina yg terlibat dlm perebutan kuasa di antara anak2 raja Perak ni sehingga membawa masuk campur tangan Inggeris di Tanah Melayu dan seterusnya penjajahan negara ni tapi kini sistem dah berubah kot apbila semua post2 tu diisi oleh anak2 Sultan perak yang ade. Bila raja Ashman mati sape isi post dia ye?Kerana anak lelaki sultan Azlan takda dah..

Tanpa Nama berkata...

Maknanya kita satu keturunan! Raja Abdullah.