Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 20 Januari 2013

SATU LAGI PROJEK PEMBODOHAN MELAYU






BILA NGO MELAYU
AKAN AMBIL TINDAKAN?
Henti cetak, edar Bible 

dalam bahasa Melayu

KUALA LUMPUR 18 Jan. - Sebuah pertubuhan bukan kerajaan Pertubuhan Pembela-pembela Islam (Pembela) menggesa pihak berkenaan menghentikan pencetakan kitab Bible versi bahasa Melayu yang dilihat boleh mengelirukan dan memecah belahkan umat Islam.

Wakilnya, Aminuddin Yahaya yang merupakan Timbalan Presiden Ikatan Muslimin Malaysia berkata, isu tersebut tidak akan wujud sekiranya semua pihak menghormati Perlembagaan negara ini yang melarang mana-mana agama menyebarkan dakyah kepada kaum Melayu.

"Larangan itu telah termaktub dalam Perlembagaan dan apa yang berlaku sekarang kerana usaha mencetak dan mengimport kitab Bible tidak disekat.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit... KESIAN  NGO MELAYU INI.... kah kah kah...

kah kah kah...KALAU TAK DALAM BAHASA MELAYU DALAM BAHASA APA?..... kah kah kah..

kah kah kah... DI SABAH DAN SARAWAK.... KITA INJIL INI DALAM BAHASA MELAYU.... kah kah kah..

kah kah kah... DI INDONESIA KITAB INJIL INI DALAM BAHASA MELAYU.... kah kah kah..

NOTA:
sedih melihat
melayu yang fikrahnya telah bonsai
kah kah kah



-------

11 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Bodoh, Najib Umno yang lulus projek ini.

Merekaseganilmu Merekamalasbaca berkata...

Bangang gila puak2 ni..alquran pun xnak baca dalam bhasa melayu..baca dlm bhs arab bajet mulia r..apa pun xfhm..bible pun xnak baca..biarlah melayu nak baca bible pun..pe masalahnya? Biar lah muda mudi hari ni dpt pencerahan..sok lusa keliru suh budak2 ni tanya ustaz ala kazam ustaz janggut yg jual cd ni..kesemua ustaz buat duit ni kan bijak pandai kuar hukum..apa ada hal..apa yg nak takot..kah kah kah..biar pecah kepala kedua mat jamggut ni nak jawab soalan yg mncabar..hahaha...gua dh bosan la ustaz dgn soalan dan hukum tabut beras kat pengantin..hukum isap tetek bini..gua nak hukum lain!!! Sorila geng2 ketayap gemg2 janggut..hentiikan lah pembodohan org melayu melalui doktrin keagamaan yg JUMUD..'alkitab 4 life"..hidup alq..old testament dan new testament...!!

Tanpa Nama berkata...

Mahathir kata kalau nak maju kena pakai bahasa inggeris, nak jadi kristian bukan kena pakai Bahasa inggeris?

Tanpa Nama berkata...

haihh bahasa melayu pun dah jadi hak eksklusif org melayu ke?klau bangsa lain pkai guna bahasa melayu salah eh?ni perlembagaan mana dia pkai?

Tanpa Nama berkata...

Gambar dua orang cina yang edar injil melayu di sek rendah kat Pulau Pinang boleh dilihat di kebanyakan blog. Persoalannya, polis dan jabatan agama atau Jakim DAH TANGKAP KE BELOM?????

Gambar dua Cina tu ada di internet, persoalannya, Hassan Akidah, Zul Nodin, Pekasam, Pukida DAH TOLONG TANGKAP KER BELOM?????

Jangan cuma cakap aja bedegar-degar tam tum tum tam macam taik jatuh dalam lobang tandas!!

Tanpa Nama berkata...

Injil Bahasa Melayu dengan kalimah Allah di sabah sarawak dah keluar.

Polis bukan Islam pakai topi ada Kalimah Allah.

Injil bahasa Melayu Indonesia dah ada di Indon.

Habis tu, apa tindakan Jakim. Apa tindakan polis?? Apa tindakan Jabatan Agama?? Apa tindakan Menteri Agama? Tak kan cuma mampu berkokok kat akhbar dan TV saja?? Apa tindakan yang telah dibuat?? Time ada kuasa ni la sepatutnya Menteri Agama buat untuk halang!!!! Jangan jadi bodoh hanya dengan menyalahkan pembangkang sedangkan awak yang berkuasa tidak mampu berbuat apa-apa!! Kenapa tak tangkap, tak dakwa, tak masuk mahkamah, tak denda dan masukkan ke penjara!!!

Tanpa Nama berkata...

hisham anak gampang. ini malaysia bukan bapak kau yang punya. jangan sesuka hati kau nak suruh orang ikut kepala bontot kau. ini negara kami..cakap kau nilai 1 sen..nasihat kau yang macam gampang nak tukar negara ni jadi negara sosialis boleh blah boleh jalan. kalau kau nak negara sosialis kau boleh mampus pegi kat negara sosialis kau..

DIDI KOTA BELUD YANG SEBENAR berkata...

55 sham....55 tahun....lamanya jadi bonsai...55 tahun takut....55 thun kulup...55 tahun tertutup...55 tahun tak pandai tapi bukan bodoh...55 tahun selesa lemas...55 thaun mati...55 tahun stroke...itulah kesan 55 tahun umno...syabas umno....kau yang tersetan.....!!!!

Tanpa Nama berkata...

Zaman nabi muhamad dulu orang yahudi dan kristian arab pun guna kalimat Allah. Nabi tak larang pun. Tak kecoh pun. Kenapa melayu islam nak kecoh? Hairan! Kenapa ustaz setengah masak melayu kecoh? Lagi pelik! Apa ertinya kita mengaku ikut ajaran Nabi kalau kita berlagak lebih pandai dari Nabi. Cubalah berfikir. Cuma kalimahnya sama tapi pengertian belum tentu sama. Kenapa benda mudah macam ni pun susah nak faham. Memang betul kata tt otak melayu ni dah bonzai disebabkan umno.

Tanpa Nama berkata...

bangga aku...bahasa melayu dah jadi lingua franca kembali...Hidup bahasaku...

Tanpa Nama berkata...

ish2...byk komen mengarut neh.yg komen ni jaga solat ke.atau ada asas islam.kalau ada,patuh kpd ajaran agama ke.bacalah al quran dan makna sekali. muhasabah diri. mufti atau ulamak kuar hukum berdasarkan al quran,hadis,ijmak dan qiyas bukan sebarang ikut suka hati dan nafsu.mgkin ada yg tak selari tapi bukan bertentangan.tak salah bukan islam nak guna atau sebut nama Allah tapi atas dasar memulikan bukan mensyirikkan. budaya dan persekitaran tempat tak sama.byk yg perlu dilakukan perubahan dan pencerahan.bukan saje tak boleh nak bagi tapi bersebab dan munasabah.