Sabtu, 2 Mac 2013

DALAM SANDIWARA PASTI ADA WATAK MATI


APA JADI DENGAN
PUTERA MAHKOTA 
ABIMUDDIN KIRAM
 KOMENTAR TUKAR TIUB
kalau ada mati bukan bermakna
ini bukan sandiwara
mati ini juga sebahagian dari watak sandiwara

kes sauk bukit jenalik ada juga mati
ada mati kena tembak
ada mati kena gantung

kes scorpene juga
ada yang mati
ada mati kena c4
ada mati kena gantung

di amerika  3,000 warga amerika mati
pada 9/11 di wtc new york

sandiwara tetap sandiwara
ada mati atau tidak
bukan soal

SEJARAH
kalau tunku ikut cakap british
tunku telah bom kapal british yang berlabuh
yang minta bom ialah kapten kapal british sendiri
jelas  mati atau tak mati
bukan soal
yang penting sandiwara ada ajenda

BERSENJATA LENGKAP


PERTANYAN 
1 - mana gambar
2 - kalau 100 yang  bersenjata ke mana mereka hilang 
3 - kenapa hishamuddin bukan zahid yang mengepalai
4 - apakah 898 hilang dimakan ikan jerong
5 - atau mereka dapat bantuan  silat cekak pinggang 

KEMANA MAMAT INI
HILANG
PELIK
apa jadi
dengan raja sulu
yang mengepalai gerombolan ini
mana dia hilang
KUALA LUMPUR 1 Mac - Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Tian Chua dituduh sengaja mereka cerita mengenai insiden tembak-menembak di Kampung Tanduo, Lahad Datu, Sabah melibatkan konspirasi UMNO. 19:21:19

Tian Chua ahli politik jijik, bebal - Syed Ali

KUALA LUMPUR 2 Mac - Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Tian Chua merupakan ahli politik yang jijik, bebal dan tidak waras apabila menuduh kematian dua anggota keselamatan dalam insiden di Lahad Datu sebagai konspirasi UMNO.

Ketua UMNO Bahagian Cheras, Syed Ali Alhabshee berkata, Ahli Parlimen Batu itu tidak seharusnya mempolitikkan isu kematian dua anggota tersebut yang mempertahankan negara daripada penceroboh asing.

Menurutnya, Tian Chua sepatutnya lebih prihatin terhadap keselamatan negara khususnya membabitkan pencerobohan dilakukan kumpulan penceroboh Kesultanan Sulu itu.




KUALA LUMPUR 1 Mac - Kenyataan Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Chua Tian Chiang atau Tian Chua yang menuduh UMNO terlibat dalam konspirasi tembak-menembak di Kampung Tanduo, Lahad Datu... 20:53:18


--------


12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ini bukan soal sempadan kita sudah dibolosi atau kawalan polis/ tentera kita tidak cekap! Masalahnya penceroboh itu memang sudah duduk di Sabah dan sudah memiliki kad pengenalan Malaysia anugerah Mahathir! Kalau pihak polis terserempak mereka pun dengan pakaian orang awam mana polis kenal! Jika polis minta tunjuk dokumen pengenalan, tentulah mereka akan tunjuk kad pengenalan Malaysia! Apa yang polis kita boleh buat? Benar-benar sekarang musuh dalam selimut - bukan lagi di luar pagar! Maka nikmatilah hasil kerja Mahathir!

Qaseh Bonda berkata...

Chua Tian Chang mula menjadi tumpuan ramai pada tahun 1999 semasa gambar-gambar menunjukkan beliau duduk di depan sebuah lori meriam air polis diterbit dalam media dunia semasa pergerakan Reformasi di Malaysia yang disebabkan oleh perlucutan Dato' Seri Anwar Ibrahim sebagai Timbalan Perdana Menteri Malaysia pada waktu itu.

Lahirlah seorang ahli parlimen yang berani.

Sandiwara ahli politik umno langsung tenggelam satu demi satu jatuh mati dari tempat tinggi hasil perjuangan anak-anak merdeka lagi berani sebaris Tian Chua.

Betapa tak malunya menuduh Tian Chua ahli politik jijik, bebal dan tidak waras.

Mengata dulang paku serpih,mengata orang, umno sendiri yang mencerminkan watak-watak jijik,bebal dan tidak waras.

Media bangang hanya berani menerbitkan gambar-gambar kaku diLahad Datu.

Iklan kononnya BERSIH tu ganaslah sangat diulang tayang berkali2. Gambaran Peserta BERSIH menterbalikkan kereta polis diulang2 membangkitkan kebencian rakyat tongong pada agenda BERSIH.

Bila Tian Chua selaku wakil rakyat berani bersuara dan ramai lagi ikut serta bermain gendang wayang cina, tak terkecuali tt dan gerombolannya lalu sandiwara pun berakhir dengan 2 watak polis dimatikan.

Tunggu apa lgi, kita nyahkan umno dari bumi ini.

Tanpa Nama berkata...

Jgn biarkan mamat2 itu lari (t'utama yg 2 org yg b'gambar mcm org bodoh tu)! Yg sorang tu mungkin org kg situ jg sbb dia cuma pakai slipar jepun... Jgn biarkan dorang lepas dr kepungan... Pastikan mereka kluar tanpa napas! Klau masih b' napas, pastikan dorang menderita & menyesal...pastikan mereka kesakitan & meraung spt hanjing minta belas... Gua bukan racist - tp sudah tiba masanya org2 Suluk diajar... Mereka kbyknnya hanjing...& hanjing perlu diajar utk menghormati tuan!

Tanpa Nama berkata...

bagus! terus propagandakan yang ini semua lakonan! terus sebarkan yang ini semua sandiwara! biar semua orang melayu atas pagar dan penyokong umno akan pangkah pakatan pru nanti!

mohon tian chua, rafizi, nurul izzah, wan azizah dan anwar ibrahim keluarkan lagi kenyataan yang lahad datu adalah sandiwara dan lakonan!

lagi banyak kenyataan dari pkr yang ini semua adalah sandiwara lagi banyak undi melayu akan masuk dalam kantong pakatan!

bravo tukartiub!

Tanpa Nama berkata...

Ini filem sudah pangsai. skrip yg diterima malaon lain2. beruk ckp lain kambing ckp lain lembu ckp lain. bapak malaon pulak tiba2 keluar kat tv ckp mcm hero. deyy pi perang sama penjual carpet dulu la sblm nk perang dgn tausug! aiyaa..

insafdoh67 berkata...

Kah..kah...kah... Belakun blake je... Betul tt.. Mati atau hidup bukan matlamat... Yang penting alih perhatian. Mne pergi soljar ATM... Kenapa guna PDRM... Cuba fikir kalau ada OTAK... Kih.kih.kih.. PTR. Hidup Rakyat.

Tanpa Nama berkata...

ini semua memang sandiwara. kalau 100 orang komando malaysia mati pon ia masih sandiwara. dalam sandiwara mesti ada orang mati. betol sgt apa yg tukartiub ckp tu.

mintak tian chua keluarkan lagi banyak kenyataan yang semua ni adalah sandiwara. bagus kenyataan macam tu. dan minta tuan tt juga banyakkan lagi propaganda yang mengatakan krisis lahad datu adalah sandiwara.

lagi banyak pemimpin politik pakatan dan blogger penyokong pakatan cakap yang ini semua sandiwara, aku yakin akan lagi banyak undi melayu masuk dalam peti pakatan rakyat!

tuan tt, tolong masukkan komen ni. jangan delete pulak tuan tt. tuan tt kan pendukung kebebasan bersuara. jgn tuan tt tutup pulak suara ini. biar ramai penyokong pakatan war-warkan kepada org awam tentang semua ni adalah sandiwara.

Tanpa Nama berkata...

SILA HAYATI PENJELASAN TT!!

tak perlu nak telan bulat-bulat pasal pencerobohan ke' militan ke, tentang sultan-multan ke. dei, INI sandiwara UMNO diajar YAHUDI!!!

ITU SULTAN JKK UMNO kah kah kah

sejarah: satu kapal yahudi dibom oleh yahudi di persisiran Israel; twin tower ramai yahudi keluar sebelum runtuh.....sauk dan lahad datu: anak bongsai MESTI dikojolkan!! tarak mati kalu mana ada suspen???

hari ini ada internet, tarak boleh tipu-tipu geng...sabah jgn kasi jatuh nanti badak terjun satu lagi jambatan kah kah

lepas ni NO PRU13 la..kalau PR menang itu sultan gerenti balas dendam..ayo-ayo Bala itu army intelligence jgn main-main tau...dia org tarak pakai c4 dah tapi DRONE..mana mau lari ane? kah kah

Mujahidin Cekak anti-UMNO berkata...

selebih 222 org tentera Sulu hilang kerana sebenarnya mereka ni macai upahan gengster/mafia UMNO di Sabah yg berang dgn kekalahan tuntutan tanahnya terhadap FELDA di mahkamah. Mafia UMNo ni ada kaitan kekeluargaan dgn 'sultan sulu', sering ugut pegawai felda dan polis dgn bom ikan buatannya semasa menuntut hak tanahnya. Tgk, tentera dan rakyat kita dibodohkan, dua org gugur sebab mafia keparat ni. Tu yg diorg senang lepas balik ek filipina, pasal diorg macai upahan pemimpin UMNO. Bukti:

http://shalehudin.blogspot.com/2013/03/lahad-datu-edisi-berapi-dari-sabahkini.html

Tanpa Nama berkata...

Woit.. masuk mesia siap pakai baju tentera lagi.. nak berunding apa lanchow.... ini memang sengaja nak berperang...

Pondan sungguh tentera malingsial ni... masuk askar bukannya nak berunding.. masuk askar ialah untuk wajib mati dan berperang...mcm ni pun masih nak berunding? Apa punyer tur nasihat apco? Kalo apco musti trus tembak saja tanpa runding2 lagi...islam ke apa lanchow ker, itu bukan isu... lama2 naik lemak la...

Takper.. tahun depan.. leh beli scorpene 50 bijik lagi... ini projek sumer ni.. takkan lu tak paham tt... masyukkkk... realpolitik yg xpernah org ramai pahami...

DIDI KOTA BELUD YANG SEBENAR berkata...

SATU ANUGERAH LAGI BELUM BERI KAT MAHATHIR MOHAMAD SELAIN GELARAN SULTAN...SECARA FORMAL DAN RASMI...KALAU BOLEH KAT HUJUNG GELARAN YANG DIA ADA SEKARANG...SELAIN. KIMMA DAN PAKIMMA....LETAK DENGAN RASMI SATU.......PUKIMAK SEPANJANG ZAMAN......HAHAHHAHHA....ADA SETUJU SEMUA......

Tanpa Nama berkata...

Bro, TANYA LOKMAN ADAM, DIA PERNAH JADI MANDATE SULTAN SULU DULU.