Ahad, 3 Mac 2013

SOALAN UNTUK PENGARAH SANDIWARA



Lahad Datu: Kenapa polis bukan tentera kendali 
Harakahdaily
Ahad, 03 Mac 2013
 


KOTA KINABALU: PAS mendesak agar pihak kerajaan tampil memberikan penjelasan sebenar berhubung insiden yang berlaku di Lahad Daty.

Setiausaha Agungnya,  Mustapha Ali berkata, ketelusan pihak kerajaan memberikan penjelasan adalah penting bagi menjaga integriti dan maruah Malaysia.

“Kita harap kerajaan kena telus, kena bertanggungjawab... kerana ini melibatkan masalah integriti dan maruah negara. 



“Apa lagi sudah sampai ke tahap ada yang sudah terbunuh dalam kejadian ini. Jadi, tak boleh dianggap sebagai satu perkara yang tidak serius,” jelas beliau.

Tambah beliau, isu tersebut seolah-olah ada sesuatu yang hendak disembunyikan oleh pihak kerajaan apabila melibatkan polis dibarisan hadapan pertahanan negara.


“Pada pandangan kita, isu ini sepatutnya ditangani oleh tentera bukan polis. Kenapa sebaliknya, adakah ada sesuatu yang cuba disembunyi oleh kerajaan. Ini penjelasan yang kita minta," kata beliau.

Mustafa berkata demikian kepada Harakahdaily selepas menyertai 

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit... APA JAWABNYA.... kah kah kah..

kah kah kah... LEBIH PERCAYA PADA SEPUPU .... kah kah kah..

kah kah kah... DARI PERCAYA PADA RADEN JAWA... kah kah kah


------

11 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

dakwa sultan sulu
minta filipna extradict
atau tukar dgn amililio sepupu musa n anifah aman2

Kelate Jati berkata...

KERAJAAN MALAYSIA TIDAK MELETAKKAN TENTERA SEBAGAI MENGETUAI OPERASI INI KERANA INI MASIH TERMAKTUB DI DALAM ISTILAH KESELAMATAN DALAM NEGARA.. SEKIRANYA PIHAK TENTERA YANG MENGAMBIL ALIH OPERASI SEPENUHNYA, KERAJAAN MALAYSIA MESTILAH MEMBUAT "DECLARATION OF WAR".. TENTERA HANYA BOLEH DIJADIKAN BARISAN PERTAMA HANYA DALAM KEADAAN "DECLARATION OF WAR" YANG DATANG SEBAGAI TINDAKBALAS KEPADA SESUATU "ACT OF WAR"..

BUAT MASA INI, KERAJAAN TIDAK BOLEH MEMBUAT "DECLARATION OF WAR" KERANA SESUATU "WAR" HANYALAH BOLEH BERLAKU DI ANTARA DUA NEGARA..

MEMANDANGKAN PENCEROBOH TERSEBUT BUKANLAH TENTERA NEGARA PHILIPINA.. MAKA TIADA "DECLARATION OF WAR" BOLEH DI BUAT DI BAWAH UNDANG2 ANTARABANGSA..

"SERANGAN" TERSEBUT ADALAH SEKADAR SERANGAN PENGGANAS DAN IANYA HANYA BOLEH DIKLASIFIKASIKAN SEBAGAI "ACT OF TERRORISM" BUKANLAH "ACT OF WAR"..

MOHON ADMIN BLOG INI FAHAMKAN UNDANG2 NEGARA DAN UNDANG2 ANTARABANGSA BERHUBUNG PEPERANGAN..

AKHIR SEKALI, MOHON ADMIN BLOG INI DAPAT BEZAKAN ISU KESELAMATAN NEGARA DENGAN ISU POLITIK.. JANGAN SEGALA YANG BERLAKU DI NEGARA TERCINTA INI MENJADI BAHAN POLITIK.. MOHON DI BEZAKAN.. INSYAALLAH..

Tanpa Nama berkata...

BRO... pergi sendiri la tengok video youtube, wawancara from the philipine side of the Lahad Datu issue....

this threat is a real threat...
dont make a fool of yourselves...

while i do like your writings, please reserve your judgement before getting real facts out

Tanpa Nama berkata...

Sebilangan anggota penceroboh mempunyai tali persaudaraan dengan pemimpin-pemimpin UMNO di Sabah. daripada mengorbankan saudara-mara mereka, polis telah dikorbankan. Sebab itu sehingga sekarang, hanya polis yang menangani kes itu kerana nyawa polis itu sangan CHEAP !

Tanpa Nama berkata...

ini kerja suwey gerombolan.

berlaku pulak ketika najib jaga
felda.
nasib baik ahmad kojol tapi ali pulak take over. ngadu kat sultan tanah adat najib sudah kebas kah kah kah
itu sultan wokay je sbb memang kepala lanun pun.

citernya bak kata tt, najib memang suwey!!

cuba mintak rafizi selidek. mungkin ada dokumen pasal jual senjata, tanah felda dan altantuya...jgn lupa rafizi, those bloody navy!! senang-senang bagi masuk perairan sbb ada arahan la.

mungkin juga madey pakat nak tibai cinakui melalui projek IC dan kemasukan imigran islam. lagi pun lahad datu memang strategik utk bikin lagi satu palestine.

itu sultan bukan banggang.nak pergi piknik dgn senapang apa ke jadahnya!!...tapi dtg bersama lanun geng kpg najib kah kah

woit, gaduh kalu, filipa banyak suka maa. dapat sabah boleh kongsi-kongsi sama itu freeloader kah kah...cair la lu najib

Tanpa Nama berkata...

hishamudin rais dah jatuhkan diri sendiri ke tahap babi kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Ha..ha...ha...semuanya jadi politik konspirasi....bangang punya TT......

Tanpa Nama berkata...

SALAH PEMERINTAHAN. NOTED. SALAH LAIN KALI, SEMENANJUNG PULAK KENA CEROBOH. TUNGGU DAH LIHAT. PERSIAPAN M'SIA UNTUK BERPERANG DAH CUKUP???

DIDI KOTA BELUD YANG SEBENAR berkata...

Polis soft sikit.........terutama pada tentera asing...boleh runding...askar kasar....peluru scorpene pun lupa letak mana....askar dio pelupa sikit....kalau menembak tak kenal orang...lupolah katakan....polis malaysia paling bersopan santun kat dunia ni......kalau ketua pakai gincu...meke pakai eyelash dengan eyeshadow......menyampah mak....makeup selalu habis........pui.

Tanpa Nama berkata...

bosan dengan pemimpin bn yg banggang di tahap gaban ....agong, pls take over!

Tanpa Nama berkata...

mmg la polis handle sbb ni melibatkan WARGANEGARA ..umno dah bagi ic kat sebilangan besar orang sulu ada yang bagi pangkat lagi darjah kebesaran sulu so dorang dah jadi warganegara ..kes ni jadi kes jenayah dalam negara la sbb polis handle kes dalam negara saja..kalau warga asing yang ceroboh baru askar yang take over ..tp permainan umno bijak nnti dorang akan declare jugak perang sbb askar pun akan dikambinghitamkan..sandiwara semasa bhaiii...orang bodoh yang tak skolah je yang cakap thread ni kosong..otak lu smua yang kosong..