Selasa, 31 Oktober 2023

MODI NASIONALIS HINDU SOKONG ZIONIS


India takes strong pro-Israel stance under Modi in a departure from the past

While previous governments kept dealings with Israel largely quiet, the ruling BJP has different priorities

MODI

NASIONALIS HINDU

SOKONG ZIONIS

KERANA  GENTAR

GERILA KASHMIR

KHALAS


Beberapa jam selepas Hamas melancarkan serangannya ke atas Israel, perdana menteri India adalah antara pemimpin dunia pertama yang bertindak balas. Dalam kenyataan yang tegas, Narendra Modi mengutuk "serangan pengganas" dan berkata India "berpendirian solidariti dengan Israel pada masa yang sukar ini".

Menteri luar India itu mengetweet semula komen itu hampir serta-merta. Seorang lagi menteri negara dari parti pemerintah Bharatiya Janata (BJP) Modi memberi amaran dalam tweet bahawa India "mungkin menghadapi situasi yang dihadapi Israel hari ini jika kita tidak menentang radikalisme bermotifkan politik".


3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Modi ni pun pengganas juga. Dia bawah sikit pada Netanyahu. Ramai dah perdana menteri India, semua ok, tapi modi ni lain sikit, berjiwa pengganas. Sapa yang sokong modi tu, kita faham² lah mentaliti diaorang ni mcm mana.

Tanpa Nama berkata...

Kita mahu tahu satu saja, adakah beras tak masuk, adakah bawang tak masuk ? Lain lain dia punya hal siapa dia nak sokong sendiri suka woit kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

ops jangan salah faham, projek kashmir adalah projek india dengan pakistan.tentera2 tertinggi india membayar wang kpd pakistan utk hal ni.jgn buat lupa..pakistan plak, tak abis2 dgn projek menjatuhkan presiden dan perdana menteri..dulu arwah benazir bhutto dibunuh, kini imran khan didakwa..begitu la negara islam yg amalkan quran tapi bergolak sesama sendiri..bila tentera bersekutu arab saudi yakni tentera pakistan nak serang zionis israel?dimalysia pula projek seperti pakistan sedang berlangsung, mahiaddin,haji hadi, mahatir, daim sedang projek menjatuhkan anwar..