Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 23 November 2008

ISU BABI : PAS TIDAK MAMPU BERSUARA – MADEY - melayau

KUALA LUMPUR 22 Nov. - Pas kini tidak mampu bersuara malah banyak tindak-tanduknya hanya untuk memuaskan parti lain termasuk membenarkan penternakan babi di kawasan kampung orang Melayu.

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad berkata, Pas rela menerima perkara itu, malahan tidak lagi berani untuk bercakap mengenai penubuhan negara Islam.

Oleh itu kata beliau, orang Melayu juga tidak boleh mengharapkan Pas untuk melindungi hak-hak keistimewaan mereka memandangkan parti itu lebih kecil daripada DAP walaupun mempunyai penyokong yang ramai.

kah kah kah….MADEY HAL BABI…. kah kah kah kah…

MADEY CAKAP
HAL BABI…. kah kah kah…..

BABI CAKAP HAL MADEY…. kah kah kah…..

woit… cukup laaaa…. jangan laaa tipu melayu hentikanlaaa proses membodohkan melayu… kah kah kah....

kah kah kah… BABI?.... kah kah kah… pergilah ke ladang sawit mesti ada babi… kah kah kah… tak risau pun orang melayu… beratus ratus tahun babi ada dalam kawasan perkampungan melayu…kah kah kah… tak pening pun kepala orang melayu pun… kah kah kah

kah kah kah…. nak bagi tahu satu hal tentang bahasa melayu … ada tiga perkataan melayu asli ialah BABI… PADI….BESI…. kah kah kah… tak caya tanya dewan bahasa dan petaka…. kah kah kah….kalau asal usul dari kerala memang tak tahu hal ini… kah kah kah…

kah kah kah…. moron mat kitul ni cakap bukan hal halal haram BABI… kah kah kah… ni nak tipu melayu… kah kah kah…. nak bagi melayu bukan benci pada BABI tapi benci pada CINA kerana cina makan babi…. kah kah kah… bila melayu benci CINA …. maka gerombolan KETUANAN MELAYU dapat terus berkuasa...kah kah kah…

kah kah kah…. ni projek moron mat kitul nak laga-lagakan PAS dengan DAP…. kah kah kah… bila PAS dan DAP gaduh gerombolan moron mat mongol senang dapat berkuasa…. kah kah kah… moron mat sembab pun dapat berkuasa… kah kah kah…

woit cukuplaaaa…. jangan tipu melayu… cukuplaaa… jangan bodohkan melayu…. cukuplaaa… dah 50 tahun bodohkan melayu… dah 50 tahun takut-takutkan MELAYU dengan hantu CINA…. cukuplaaaa… nak rompak apa lagi…. harta dah berbilion bilion… cukuplaaa dengan KETUANAN MELAYU….


nak tanya sikit : SELALUNYA YANG JADI PAK SIBUK TENTANG MELAYU NI SEMUA bukan melayu – MAMAK yang gila nak jadi MELAYU…. kah kah kah…

kah kah kah …ada NAINA, ada DEEN…. ada ZAUNUDEEEN MAIDEEN ...ada SALEEEM…ada KUTTYY…ada KITUL…. kah kah kah

30 ulasan:

Kenariterbang berkata...

Assalamualaikum.. selamat pagi,
As solah Al Jamiah..

Tanpa Nama berkata...

Mat kitul ni tak habis habis nak tipu melayu, kalah perang brader,kita kalah perang brader sebab mat monggol nak jadi PM.
Mat monggol. Mat kitul dan grombolan ketuanan Mat toge, Mat ayam, Mat chedek, Mat tenggek , mat konek hahahahahahahah macam mat ada tapi tak dapat nak lawan mat kitul kutty kerala yang nak tabalkan mat monggol.kakakakaah mati kita sebab mat mat gerombolan, kalah perang aduh kalah parang mat monggol bila nak balik Malaysia.

cucupakkasim berkata...

tambah lagi..,ada kalantair mastan,ada mohd toyub,kabir nagor(nama melayu ka tu??),bila sebut mamak,teringat yang umno bahagian tanjung,pernah masa mesyuarat bahagian cakap tamil..
kah..kah..kah..

chekamala berkata...

betul tu chief......

asal darah dah tak tulen dah..melayu pun tinggal kt songkok dorg je......

baju melayu pun dah makin tipis.....nampak bulu ketiak.......

darh tak pure melayu, ada hati perjuangkan melayu....

aku yg pure melayu pun tak bising....

Tanpa Nama berkata...

Sebenarnya Madey tu la bapak segala babi... haaa kan dah kenaa...

Peter berkata...

Good news everyone. From now on, town councils will be accountable to residents!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Bapa Mirzan terlupa dalam 22 tahun dia memerintah banyak anak babi belaan bermaharaja-rela kat United Mamak National Orgy sampai sekarang.

sudin berkata...

Bangsa mamak ni lah yang menghancurkan orang melayu.
UMNO dah lama jadi UNITED MAMAK NATIONAL ORGANISATION.
Madey,madey...lu ada hati mahu tukar nama melayu.
Lu sendiri tukar a/l kepada bin.
Jangan tipulah mamak madey.
Madey,madey...lu tetap mamak @ kitul @ kutty @ pariah.......

Tanpa Nama berkata...

bro, yg kes babi kat kedah ni projek BE END 2007 punya. sebelum pas memerintah. mereka dah sia sain dokument. rujuk harakahdaily.net



zack_evo3

p.kuatkuat berkata...

tuan Sham,,
saya memang hormat dgn pendirian dan komen komen tuan,,
sebab tuan komen tak kira bangsa dan agama,,yg tak betul hantam cukup cukup,tak ada bodek bodek,,,
HIDUP TUKAR TUIB,,,,,,
tapi di luar sana mungkin ada orang nak suruh TUAN keluar dari rumpun MELAYU,,,KA,KA,KA,,,,,,

Tanpa Nama berkata...

Dei Madey Kutty.... I rather risk my life bersama PAS rather than UNMO. Kalau bersama PAS.... nasib baik masuk syurga sebab menyokong perjuangan ISLAM. Dengan UMNO terang-terang dan pasti rentung aku dalam NERAkA. So people buat pilihan? And yang ko sibuk pasal BABI ni kenapa?????? Sour grape sebab tak dapat jadi kEPALA BABI of all babi ke? POOOOORRRRAHHHHHH !!!!!!!

tak kisah BABI berkata...

ni mamak sudah bengong la...kesian ...dulu i used to kagum dgn "sumbangan" dia...tapi sekarang lagi tua lagi teruk....malu la cucu cicit nya...nanti pi sekolah...murid-2 akan ejek....bapa moden jadi bapa bengong...
why hah? babi ni kan sejenis binatang saja....kalu pantang larang pun tak payah begitu bermusuhan kan...especially mamak...perasan tak..hanya di MALAYSIA....ada segolongan orang asyik-2 saja nak cari pasal dgn BABi....teruk nya...kan ni binatang saja.....i think golongan ni baik jalan dgn 4 kaki...so that senang sikit cari pasal dgn babi......muka dgn muka level sikit....bodoh tau...Muslim negara lain mesti sgt memandang rendah golongan ni sebab sibuk cari pasal dgn BABI saja...then benda lain tak payah buat lo....ekonomi mcm mana..? pembangunan mcm mana? ada babi tak boleh maju kah...ada babi tak boleh tidur kah? ada babi tak boleh cinta-2 kah...?

Tanpa Nama berkata...

Salam,

Ape yg ko telah buat untuk kekuatan orang melayu?....ko memang melayu tak sedar diri...diri ko memang pengjahanam melayu...aku pon tak tau la nko nih....memang agaknya nko dilahirkan utk hidup menyusahkan orang melayu....

Tanpa Nama berkata...

Huh....
memang dasar pengecut pon....

OTAI (Otak Tenang Akal Inovatif) berkata...

pkr ni bro elok tukar jadi:

PARTI PELIHARA KEBABI DAN RABABI


HAHAHA....

CERDEK SEBAB AKU MELAYU PROTO DAN CAMPUR NEGRITO. AKU DARI GUA CHA

AKU MELAYU BETUL BUKAN INDON

Ashikin Bradley berkata...

Dear Mr/Mrs Tanpa Nama,

You are really bengap.
Ada hati kata orang tak berani.

Sendiri posting pun gun anonymus.
KALAU BERANI LETAK LA NAMA, IC, ALAMAT DAN NO HANDPHONE KAU.

Xjeng berkata...

mahathir x bace harakah

nami o fish berkata...

beb,no issue la,tapi hal ni aku nak tanye bro sham sikit la.

1.ramai sangat ke orang yang makan babi kat malaysia ni sampai nak bukak banyak ladang babi ni.sepang dah ada,pantai remis dah ada,port dickson antara terbesar di asia,labis ada lagi..ni nak bukak kat bukit silambau pulak.

2.dah takde ke sumber protein yang lain macam lembu ke,ayam ke,kambing ke..setiap tahun kita import berjuta-juta tan metrik lembu,ayam,kambing,termasuk la ayam lorong haji taib(tu side order..)

3.bro sham sendiri cakap kepentingan kita produce makanan sendiri,tapi berapa kerat orang yang makan babi kat malaya ni bro?rasa2 cukup la ape yang ada sekarang ni.

4.isu yang gua bangkitkan ni bukan soal ketuanan melayu ke,hape ke.gua pun tak suka gak tuan-tuan ni.gua percaya masyarakat tanpa kelas buat orang jadi lebih baik.tapi isu gua kat sini,perlu ke babi ni banyak-banyak ni?

5.setahu gua,daging babi ni mahal harganya.pakatan rakyat nak pulus lebih ke?

6.kalau dah rakyat tak suka tu,mau tak mau,kenalah pas scrap balik projek tu.bukan soal cina makan babi ke tak.orang melayu kalau nak makan babi pun ada jugak,cuma takde la ramai permintaannya.dah nama kerajaan rakyat,pakatan rakyat,maka wajib la dengar kata rakyat.

7.kalau kat luar negara,kalau kerajaan nak buat sesuatu,dorang akan keluarkan apa yang dinamakan sebagai REFERENDUM.kalau buat referendum ni,konfirm tak lulus punya bang.

http://tehtarikgelasbesar.blogspot.com/2008/11/kenapa-pakatan-rakyat-suka-ternak.html

gua bukan keluarkan usul agama atau bangsa,tapi gua keluarkan usul permintaan daging babi ni x sebanyak lembu atau ayam.jadi lagi baik buat ladang lembu atau ayam.

rOhock berkata...

hahaha..lu kuat buat gimik politik ni..selamat maju jaya.....

Tanpa Nama berkata...

Babi kutuk babi. Babi tua bangang, belum cukup tipu Melayu, karang nak tipu cucu Melayu pulak. United malays National Organisation diharamkan, mudian tubuh United Mamak National Organisation. Melayu yang bangang ikut masuk. Keh ... keh ... keh semuanya dibodohkan oleh Mamak. Karang nak tukar jadi United Babi Nasional Organisation pulak, nak jadi juara babi. Woi, Firaun tua, cukuplah tipu Melayu, orang satu dunia dah tahu putar belit engko.

Tanpa Nama berkata...

nami o fish...nak tanya sikit, kes babi nie dah lama ler....dari Bee End laie....laie pun kes babi kat melaka tu apa cerita....rakyat tempatan dah bising apa....tp macam tu jer....kat N9 pun sama.... masa kena JE jer dulu bising....aku rasa daging lembu KOBE laie mahal....daging kambing pun mahal gak...
zaini76

anak_melaka berkata...

Salam..pg td ada demonstrasi hapuskan babi paya mengkuang melaka...kandang di melaka adalah YANG TERBESAR DI ASIA..di ulangi TERBESAR DI ASIA...x percaya boleh pergi tgk..demo ni dihalang oleh pihak polis yg COMFIRM MELAYU ISLAM...

persoalannya : ketika ramai org melayu dr PAS, PKR, UMNO malah DAP sendiri yg hadir menyatakan sokongan menghapuskan babi ini, kenapa pihak KETUA MENTERI MELAKA berdiam diri?? kenapa berita tak dptkan komen?? kerana ini negeri BN??

so x pyah nk salahkan org lain..salahkan SAPA PUNYA KERJA yg luluskan tambahan babi2 di melaka...

anak jemapoh berkata...

Masalah Babi tidak sebesar mana pun, bincanglah @ pusinglah ikut mana pun, punca akar umbi masalah terbesar sebenarnya dari UMNO juga.
Sebagai contoh, siapa berani cabar !!!!!! kes kepala babi di Melaka sebenarnya 1000% kerja suku sakat ALI RUSTAM yang nak bertanding timbalan Parti lanun.
Babi yang dikaitkan dengan Cina secara terus amat sensitif, ini wala hasil balik asal punya cerita KETUANAN MELAYU.
Fahamilah wahai OTAI dan NAMI O FISH tragedi Virus Nipah yang mengorbankan banyak nyawa, ekoran penyelenggaran tidak tersusun oleh penternak. ya kita boleh hukum dengan berkata , itulah siapa suruh ternak lagi. Tapi tahukah saudara sebagai anak N9 saya melayu amat malu apabila sebahagian saham perternakan babi dulu ( Mungkin sekarang ) di Bukit Pelanduk adalah kepunyaan UMNO warisan Isa Samad. ( Pangillan manja ISA BABI ).
Tentang PKR nak wujudkan penternakan bersistem, wajar dipuji. Tragedi VIRUS NIPAH masih dalam kenangan kita.
Isu Babi tidak sebesar mana Isu UMNOlah yang afdal kita tentang dulu. faham ya.

MahadeyBersiong berkata...

Sudah la mahadey..hang sibuk pasal politik ni lagi buat apa? Semua dah dapat kat hang. Toyol toyol yang hang bela tu pun banyak yang da gemuk gemuk.Hang ingat bateri hang tu tahan lama ke? Lebih baik hang main ngan cucu cucu hang tu..Si hasmah tu, hang jarjis jarijs la dia selalu..aku tau, hangpa dua ekor ni dah lama tak pekena ni..

AIDC berkata...

masih cerita babi ke? mai pakat baca cite lain pulak

Tanpa Nama berkata...

yoga dah ban kena fatwa, mamak madey ni bila nak kena fatwa, mamak haram dari kerala..? lagi2 nak cakap babi, siapa yang towkey babi no. 1 dulu.... madey. siapa lagi.

Tanpa Nama berkata...

salam..abg isyam...

rais tu bukan keterunan mamak gak ker????

rais tu bukan keterunan mamak gak ker????

rais tu bukan keterunan mamak gak ker????

Zackry berkata...

Salam Bro,

Saya sokong Anak Melaka dan Anak Jemapoh. Isu BABI nie datangnya dari um-NO, kes ladang BABI di SEPANG pun hasil usaha orang um-NO, kes di Kedah pun diluluskan sewaktu pemerintahan um-NO takde siapa boleh pertikaikan. Cuma dikecohkan oleh media seolah-olah PR yang meluluskan.

Kesimpulan yang boleh kita buat??

um-NO=BABI ( Nak kena samak ke kalau sentuh orang um-NO?? )-Gurau jek.

org jolobu gak berkata...

Ko Isyam pon memang babi gak tuh.....ada pernah seumur hidup ngko buat benda menjulang orang melayu? haram jadah

p.kuatkuat berkata...

sebab kalo tak kasi ternak BA,ALIF,BA,YA nanti negara akan akan rugi dari segi tukaran wang asing,sebab import ba,alif,ba,ya tu kena pakai US DOLLAR lah,maka cara nak imbang kan ekonomi negara,bela lah ngok-ngok ni secara besar besaran,,,ka,ka,ka