Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 23 November 2008

TIGA BERITA GILA – KAH KAH KAH

KERAJAAN P.PINANG ANGKUH ,TIDAK BERTANGGUNG JAWAB - melayau

KUALA LUMPUR 22 Nov. Rakyat Pulau Pinang diminta bertindak tegas membantah langkah kerajaan negeri itu yang berdegil dan mahu meneruskan cadangan untuk menamakan jalan pada papan tanda dalam bahasa lain selain bahasa Melayu.

Ketua II Gabungan Penulis Nasional (Gapena), Prof. Datuk Dr. Abdul Latiff Bakar berkata, sudah tiba masanya rakyat di negeri itu bersatu serta menunjukkan kejantanan sebenar dalam isu tersebut.

Tindakan kerajaan Pulau Pinang disifatkan degil dan tanggungjawab kini terletak di tangan rakyat negeri itu sendiri untuk menentangnya.

Kedaulatan bahasa Melayu seharusnya sentiasa diangkat dan pertukaran kepada bahasa lain pada papan tanda sebenarnya tidak membawa maksud apa- apa, katanya ketika dihubungi Mingguan Malaysia di sini hari ini.


MAMEMATIK , SAINS DALAM BI WAJAR DITERUSKAN

- melayau

KUALA LUMPUR 22 Nov. - Pelaksanaan pengajaran dan pembelajaran subjek Sains dan Matematik dalam bahasa Inggeris (PPSMI) wajar diteruskan untuk memastikan pelajar khususnya bangsa Melayu tidak ketinggalan, kata bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad.

Beliau berkata, PPSMI bertujuan melengkapkan pelajar di sekolah untuk menguasai ilmu Sains dan Matematik sekali gus menguasai bahasa Inggeris yang diguna pakai di peringkat antarabangsa.

PENDUDUK TIDAK PUAS HATI PAPAN TANDA BAHASA LAIN - melayaun

PULAU PINANG 22 Nov. - Tindakan kerajaan negeri meletakkan papan tanda di beberapa jalan sekitar Georgetown dalam pelbagai bahasa menimbulkan reaksi kurang senang di kalangan penduduk tempatan.

Tinjauan Mingguan Malaysia mendapati kebanyakan rakyat negeri ini lebih suka jika bahasa Melayu sahaja yang digunakan terutama sekali mengambil kira peranan bahasa itu sebagai bahasa kebangsaan dalam Perlembagaan negara.

Kakitangan kerajaan, Mohd. Don Alfian Yacob, 49, berkata, kerajaan negeri sepatutnya menghormati bahasa Melayu sebagai bahasa rasmi negara dan sebagai bahasa yang digunakan oleh majoriti masyarakat.

kah kah kah…. GAPENA ADA GEDAI GUNTING…. kah kah kah…

kah kah kah…. kenapa gapena tak mintak gerombolan UNITED MALAYS NATIONAL ORGANISATION tukar nama…. TUKAR LAH NAMA - kah kah kah….PEKEMBAR …kah kah kah kah...

kah kah kah...DATUK DOKTOR BOMOH PROFESOR... kah kah kah.... mat sintok....kah kah kah

kah kah kah...MORON MUNKEE BUAT DASAR BAHASA INGGERIS untuk anak anak sekolah.. kah kah kah... tak berani bersuaraa...kah kah kah....kecut telo...kah kah kah.... takut dengan mamak kutty...kah kah kah....jangan lah tipu melayu......

kah kah kah…nama gerombolan  UNITED MALAYS NATIONAL ORGANISATION…. bukan dalam bahasa melayu…. kah kah kah… PACAT DI HUJUNG KOTE NAMPAK BIK MAMA GEDEMPOK SEBESAR ANAK GAJAH TAK NAMPAK….. kah kah kah

kah kah kah… BILA GAPENA NAK BERTANGGUNG JAWAB… kah kah kah...BILA NAK UBAH DASAR BIAR ANAK ANAK SEKOLAH BELJAR KIRA KIRA DAN ILMU SAINS DALAM BAHASA MELAYU......KAH KAH KAH...ASIK ASIK NAMA JALAN...asikh asik nama jalan....kah kah ka

kah kah kah….PELIK PELIK PELIK…. kah kah kah… MATEMATIK … kah kah kah… bukan KIRA KIRA kah kah kah… bukan CONGAK…. kah kah kah… dalam bahasa mat saleh… kah kah kah…. pelik pelik pelik…

kah kah kah… tak berani pulak moron gapena bersuara….. kah kah kah… takut ke tak dapat cari makan…. kah kah kah… takut ke kedai gunting tutup… kah kah kah…. takut ke certot tidak disiar di utusan melayau… kah kah kah…takut ke ayat ayat pendek yang dipanggil sajak tak keluar di berita hairan…. kah kah kah… kesian segerawan melayu… kah kah kah… kesian pejuang bahasa melayu… dah jadi melayau… kah kah kah

kah kah kah… kesian pak don kita… kah kah kah… dia jujur tentang bahasa… dia cinta bahasa… dia antar anak sekolah… napa melayau tak buka kan MINDA PAK DON … tak bagi tahu pak don yang UNITED MALAYS NATIONAL ORGANISATION tu bukan dalam bahasa melayu…. kah kah kah…

woit cukuplaaaa TIPU MELAYU... kah kah kah

10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Aku nak cadangkan Bangang2 UMNO ni buat satu persatuan baru.. Persatuan Seangkatan Tuan2 Bangang UMNO Haprak... atau ringkasnya PERSETUBUH

Tanpa Nama berkata...

Aku nak cadangkan UMNO ni buat parti Baru...PARTI UMNO KEPUASAN INDIVIDU (PUKI)...

Tanpa Nama berkata...

Aku cadangkan UMNO ni tukar nama kepada PARTI UMNO KEPUASAN INDIVIDU (PUKI)...

kah kah kah berkata...

best nya...then next election, PUKI akan bertanding....calon-2 PUKI akan mcm mana bersyarah....? contoh nya..." Kami PUKI akan berjuang utk melayu...sokong PUKI u akan berjaya...PUKI best, PUKI hooray..!" kah kah kah....
then presiden PUKI akan sgt "bangga" bila pi international punya function.....mesti ada orang akan ada mati punya...sebab gelak sampai mati...
kah kah kah kah kah kah kah kah...i pun hampir nak mampus...woi.! then lambang nak guna gambar apa leh...mak punya..mak mertua punya...bini punya...? kah kah kah kah kah kah ...aiyo nak mampus la...

Tanpa Nama berkata...

Bangangnya puak-puak UMNO ni. Bukannya buang BM terus tapi mengharmonikankan lagi papan tanda tu. Kan ke kita ni terdiri daripada masyarakat majmuk Anggaplah itu sebagai salah satu ciri masyarakat majmuk Malaysia. Bukan nya mengancam kedudukan BM..... bangang oi!!!!! Orang buat semuanya tak betul.... dia sendiri, habuk pun tarak!!!!!!Yang sorang ni pulak, Prof. Datuk Dr. Abdul Latiff Bakar.... awak tu jantan sangat ke???????? Bukak seluar depan bangang-bangang UMNO tu dan tengok ANU awak....naik atau tak????? pasti ANUnya tak jantan... terkulai layu. Tak berkokok langsung, so jangan le nak tunjuk yang awak tu terror entot-entot sedangkan ANU pun tak mencanak!!!!!! Itulah penangan UMNO pada ko!

kotakata berkata...

apa nak heran. orang2 yang pimpin gapena tu adalah satu lagi hasil projek membodokan melayu. produk bodo, kerja buat dia pun bodo...

SL Chan berkata...

Bagus..semua ini acuan BTNlah...
BANGANG TOLOL NEGARA!!!

Tanpa Nama berkata...

hoi sham,

apa, gapena alat conteng gerombolan united malay national organisation ke sham. kira2 diajar dlm basa ongputih dia tak bising. ke dia tak tahu pun ada kira kira ni. jangan le baca ayat2 pendek dia tu. tulisan ko pun tak dibacanye syam. boikot gapena... aku tak suka gak baca tulisan meleleh ni. aku suka ngumpat je hehehe....

Tanpa Nama berkata...

Aku cadangkan, suruh je Prof. Datuk Dr. Abdul Latiff Bakar tu buang dia punya Prof dan Dr. tu dalam tong taik. Ini le dasar prof kangkung yang hanya pandai menJILAT tapi tak sedar yand dirinya dientot-entot oleh UMNO. Nak memantat dah tak boleh sebab ANU dah tak naik. Jadi kerja dia, menJILAT dan tonggeng untuk dientot-entot. Malu ada cediatakberotak macam ni!

anak jemapoh berkata...

Bro Hisham.....
Den tak malu ado anak nogori cam kau
Tahniah bro and all supporter,
Aku kira bahasa agak kasar dan lucah tapi sememangnya itulah bahasa terbaik buat BeEnd dan UmNO yang memang degil @ tak makan ajar.
Siapa makan cili dialah terasa pedasnya.
tahniah tahniah tahniah