Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 18 Januari 2009

CERITA –CERITA SEDIH DARI KUALA TERENGGANU


MAT EZAM DAN KOTAK-KOTAK NYA


Mat Ezam Mat Nor di katakan tenggelam dalam kotak-kotaknya
dalam perjalan pulang dari berkempen untuk Wan Farid.

Tiga kotak telah hanyut. Satu terapong-apung.

Ezam kelihatan tenggelam timbul bergantung dengan dua kotak.


SAIFUL BULL CURRY


Saiful Bull Curry pada awalnya hendak didatangkan ke Kuala Terengganu.

Rancangan ini gagal kerana Bull Curry dikatakan masih lagi sedang mengisi borang
untuk meminta scholarship.

Bull Curry dikatakan masih belum dapat mengeja namanya dengan betul.


BIK MAMA NAIK MARAH


Bik Mama telah naik darah apabila nama Altantuya
dilaungkan kepada isterinya.

Bik Mama memberi amaran jika kedengaran lagi
nama Mongol itu disebut sebut dia kan berjogging
di Kuala Terengganu.

Akan berlakulah gempa bumi di Pantai Timur.


WAN FARID MENANGIS MERAJUK

Wan Farid telah menangis dan merajuk bila dia kalah.

Dia telah menangis menyesal kerana kalau dia tidak bertanding dia tetap
seorang senator dan menteri.

Pada ketika ini Wan Farid sedang merajuk besar. Tidak lama
lagi Wan Farid akan dipujuk dengan kerja baru.


MAHAFIRAUN HILANG

Berita telah tersebar yang Mahafiraun telah menghilangkan diri.

Selama lebih dari satu minggu Mahafiraun telah menyepi.

Kenapa Mahafiraun yang suka buat bising tiba-tiba senyap.

Ada yang mengatakan Mahafiraun juga kelihatan sama tenggelam dalam kotak
bersama Mat Ezam.




7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Mat Monggol bolih terjun di Laut Cina Selatan dan Bik Mama bolih terjun di selat Melaka dan kedua dua nya bertemu di Monggolia untuk diraikan oleh puteri Monggol.
Yang tetap seronok PAS menang di Trengganu. Brader kita akan terus menang perang.Kita nak tunjuk Mat Monggol dan Bik Mama tonton Bilek Sulit. hahahahahahaha

daLyaanoon berkata...

baki satu kotak lagi mahafiraun yg punya lah!

rakyatbiasa berkata...

heheheh..Mat Ezam..Mat Ezam..Apa tangkal la yg kau pakai..tiap kali bawak kau kempen, tiap kali PR majoriti bertambah..Jual jer la.

Tanpa Nama berkata...

As'kum Tuan Isham
Syukur alhamdulillah, akhirnya kemenangan berpihak pada kita jua, oleh itu saya brcadang nak buat kenduri kesyukuran pd malam ahad ni di Kg Losong bagi meraikan kemenangan kita ni. Dikesempatan ni saya nk jmput tuan Isham dan semua petugas-petugas yang telah bertukus lumus menjayakan kemenangan YB Ustaz Wahid ni. Sudi-sudilah datang kekampung kami.

- Hj Zakaria(Kg Losong)

Edyes berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Tanpa Nama berkata...

alahai mat ezam .. berbuih mulut mengampu umno .. satu habuk pun tak jadi .. dulu jadi pengerusi gerak yang langsung tak bergerak .. UMNO pun satu penyapu buruk yang orang tak pakai dipungguk di tepi jalan.
Bagilah ezem projek kesian dia .
jadi pengakut najis ke .. jaga pejabat umno ke , konon nak jadi ketua permuda .. syok sendiri tak tentu hala, die hanyalah penglima garang, BUKAN PANGLIMA GAGAH.

lovespiraldownwards berkata...

Bik Mama kat Stadium Putra, Bkt Jalil bagi hadiah kt AJL. Takde laporan gegaran apa2 ke kat situ? Risau aku..