Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 10 April 2009

UMNO PERLIS KECEWA TIADA WAKIL PERLIS TERSENARAI – berita hairan


Umno Perlis menyokong penuh pemilihan barisan kabinet baru yang diumumkan Perdana Menteri, Najib Razak kelmarin, walaupun terkilan kerana tiada wakil negeri tersenarai.

Ini diakui sendiri Pengerusi Perhubungan Umno negeri, Shahidan Kassim, ketika dihubungi, di sini, hari ini.

Shahidan ketika diminta mengulas berkata, sebagai sebuah negeri yang mencatat kemenangan besar melalui Pilihan Raya Umum (PRU) ke-12 lalu, Perlis terkilan kerana tiada wakil daripada negeri disenarai sama ada untuk menjawat kedudukan Menteri atau Timbalan Menteri dalam senarai kabinet baru terbabit.



kah kah kah… MAT NGOOOOOK ADA LAGI… kah kah kah…

woit… SENYAP LAH … NANTI KENA TANGKAP BARU TAHU.. kah kah kah…

woit . KES APA ?... KES ORANG BODOH…..kah kah kah..



18 ulasan:

Sivakumar berkata...

Nak pilih menteri ikut kebolehan dan sumbangan kepada negara ke, nak pilih ikut negeri? Bongok betul la orang Perlis ni

tayar pancit berkata...

shahidan oh! shahidan..sudahlah!!perlis negeri kecik hutang banyak..sapa punya kerja?.pasai tu tak leh ada menteri..merapu ja..takkan nak lantik MP arau jadi menteri kot?.boleh sewel jadinya kerajaan malaysia nih..

fredo berkata...

bodoh..bodoh..bodohh!!
diammmmMMMmmM!!! kah kah kah!

Tokei Kelab Dangdut berkata...

Shahidan terkilan?
terkilan MY FOOT!!!!!

SL Chan berkata...

shidan..sudahlah tu...jangan jadi YTB lah..Yang TerBangang sekali..

Tanpa Nama berkata...

Mana dia tak bodohhhh !! Selalu makan beras siam, pulut siam, durian siam and sesakali 'melancung' ke Siam .....
Kah kah kah kah

Woit Shahidan .. Tak de rancangan nk menternak ayam siam kat Perlih ke ??

Orang Tanjung berkata...

Negeri sekangkang kera tak perlukan seorang menteri dari situ.

Kalau tiada wakil bermakna tiada yang layak. Pasai pa tiada yang layak?

Sebab yg layak semua Shahidan dah cantas awai di peringkat cawangan lagi.

Berenti sat Shahidan woi, hang pi make perlis in order dulu. Dah okey nak bersuara pun cakap daaa...

Kah kah kah...

akira8047 berkata...

perlis negeri paling kecik...
Najib tak brapa nak nampak...
tu pasal takdak yang terpilih..

klik sini
Mahathir + Najib = ????

yuuri berkata...

udah udah la merepeknya tu shahidan oii..

Tanpa Nama berkata...

Aku cadangkan mereka yang kecewa dalam pemilihan kabinet dapur dan yang didapati bersalah dalam pemilihan umno bertaubat nasuhah dan seterusnya menyertai pakatan rakyat untuk bersama-sama membentuk kerajaan yang lebih adil dan saksama. Undi x percaya pada najib boleh dibuat selain daripada keluar beramai ramai bagi mereka yang kecewa. Korbanlah demi masadepan negara dan rakyat.

S.Manikumar berkata...

aiiyoooo.....
deyy thamby kasi exco mau jugak deiii

tok iskandar berkata...

kabinet dapur najib saiznya lebih kecil daripada kabinet dapur pak lah.
Peralihan kuasa Pak Lah kepada najib bukanlah satu transformasi tapi momokan kepada rakyat.Najib memerintah dengan otak mamak memanda pencen.tak ubah macam boneka.negara kita kini berada seperti pada zaman mamak memanda pencen memerintah dulu.
Kabinet dapur yang baru dibentuk ibarat kabinet perpecahan yang menanti masa untuk retak dan menanti belah.
pemerintahan 100 hari najib sebagai PM hanya untuk memenuhi nafsu serakah mamak memanda pencen untuk menyingkirkan KJ.
Liciknya mamak memanda pencen ini ialah mengekalkan hulubalang kanan KJ seperti sepupunya shaziman,Ismail Sabri dan saifuddin abdullah dalam kabinet dapur najib.
sama seperti yang dilakukannya ketika memasukkan Rais yatim dan Brahim Ali dalam kabinet dapurnya hanya untuk meminggir dan menjadikan Kuli terasing daripada hulubalang kanannya.
KJ senasib dengan Kuli
Tok tak percaya KJ akan bersabar dan membiarkan dirinya diinjak-injak oleh mamak memanda pencen.
KJ belum memetik butang kecemasan dan setakat ini Pak Lah masih bersikap neutral tapi jika menantu kesayangannya terus dianiaya,sudah tentu Pak Lah akan mengumpul bala tenteranya untuk melawan.

semboyan perang masih belum dibunyikan.Najib masih terus-terusan mengikut telunjuk mamak memanda pencen yang sibuk melobi tempat untuk anaknya dalam kabinet dapur najib sambil menyingkirkan seteru utamanya KJ.

Selepas ini dijangkakan rombakan teraju kepimpinan akan berlaku di Perlis,Negeri Sembilan,Melaka,johor,Pahang dan Terengganu.Mereka akan digantikan oleh hulubalang-hulubalang najib.

Masih ada 3 MP di Perlis yang berpihak kepada Pak Lah dan Pulau Pinang kerusi Pak Lah sendiri parlimen Kepala Batas,seorang MP di Melaka,7 MP di Perak,3 di Negeri Sembilan,seorang MP di WP,2 MP di Selangor,6 MP di Johor,6 di Pahang,3 di Terengganu dan Kuli di Kelantan.

Sekurang-kurangnya 10 MP lagi akan menyertai Pak Lah jika beliau berjaya mengumpulkan 30 MP menyertainya.Ketika ini tak mustahil jika mereka keluar UMNO dengan menjadi bebas dan mencapai persetujuan dengan PR untuk membentuk kerajaan persekutuan yang baru dan menumbangkan kedudukan najib sebagai PM melalui undi tak percaya yang dikemukakan d dalam parlimen.

Jika ramalan tok berlaku,nescaya umno akan tumbang dan setelah menjadi parti yang mendominasi kaum Melayu akhirnya parti ini mulai reput dan tinggal usang.

kehadiran mamak memanda pencen selaku tuan penasihat najib akan mempercepatkan lagi kejatuhan najib.

bila dan bagaimana?sama-samalah kita tunggu dan lihat

orang peghelih berkata...

malu aku jadi orang Perlis kerana Shahidan..

PUAH HATI? berkata...

Berita Terkini : Kerajaan akan menubuhkan sebuah kementerian baru yang diberi nama : KEMENTERIAN ORANG PERLIS SAHAJA bagi menampung keperluan rakyat perlis yang ingin menjadi menteri. Menteri yang dilantik adalah dari rakyat perlis, semua timbalan menteri ada 8 juga dari perlis, kakitangan kementerian berjumlah 2000 orang juga dari perlis dan semua yang ada dalam kementerian tersebut samada yang bernyawa atau tidak semuanya dari PERLIS. Minuman resmi untuk kegunaan kakitangan kementerian ialah AIR TEBU CHUPING PERLIS. Manakala untuk makan tengahari kakitangan kementerian akan dihidangkan IKAN BAKAR KUALA PERLIS. Bangunan kementerian ini akan didirikan di JALAN PERLIS, di KANGAR PERLIS.

Sekian dari Berita Perlis

Wartawan : Mat Perlis

Tanpa Nama berkata...

Bro, dah tak komen MLK? dah jadi menteri kdn....tak berani usik ke?

ustad sahidon berkata...

Peghelih tu nak habaq mai ... lebih kecik pada Kubang Pasu tu ...pikiaq ambek lah.... kubang lebih lueh daripada seluruh negara Peghelih tu hehehehehehehehe

Tu ada depa buat joke ... kalau hang pi dok berdiri dibetoi2 tengah2(center) di negeri Peghelih ... kamdian hangpa ginjat sikit ... then hangpa boleh nampak seluruh negeri Peghelih dgn sempadan2 disekeliling hangpa dapat nampak ... TAK PAYAH PAKAI TEROPONG .... nak habag bagi ....

Sabit depa kata negeri sekangkang kera ... kah kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Cukuplah Shahidan oii... wakil Perlis yg baguuih dulu hanyalah Mufti Perlis Asri ...tu pun kena cantas ...dulu ada 2 menteri Azmi Khalid dengan apanama ntah sorang lagi cukuplah ...dua2 ngok jugak ...siasat PKFZ kata takdak salahguna kuasa ....skandal 4-5 billion tak dak salah ...THe SUn buka cerita nie tiap2 hari sampai ternag lagi bersuluh malaun2 BN curi harta kerajaan/rakyat .... hang ingat kami ngok macam hang ka ....harap songkok aja tinggi tapi akai rendah

SL Chan berkata...

hanya tahu seorang saja yang bagus dan saya tabik di Perlis.....Perlis Mufti Dr Asri....ini yang saya respek...