Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 6 Julai 2009

LAWAN LAGI




TOL: PROTES TERBARU PENDUDUK CHERAS
-malaysiakini

Selepas hampir setahun, penduduk Bandar Mahkota Cheras (BMC) hari ini sekali lagi berdemonstrasi membantah jalan tol ke kawasan perumahan mereka.

Kira-kira 50 penduduk berhimpun sekitar jam 9.30 pagi untuk mendesak kerajaan membuang tol yang menjadi isu selama ini.

Mereka mendakwa, operato tol Grand Saga Sdn Bhd telah mengaut keuntungan yang mencukupi dari kutipan tol dan sepatut memulangkan jalan tersebut untuk digunakan secara percuma oleh penduduk di situ.

Protes Mei tahun lalu mencetuskan insiden buruk ketika polis meleraikan perhimpunan penduduk terbabit. Beberapa orang tercedera termasuk wakil rakyat pembangkang.

KAH KAH KAH…

Kah kah kah… INI MESTI SYARIKAT KRONI….kah kah kah…

Kah kah kah… SYARIKAT TUTUP JALAN… PAKSA PENDUDUK AMBIL JALAN TOL…kah kah kah…

Kah kah kah…INI BUKAN MACAM DI AFRIKA SELATAN KE ?....kah kah kah…

Kah kah kah… INI BUKAN MACAM DI ISRAEL KE?... kah kah kah…

Kah kah kah….INI BUKAN APARTEID KE ?.... kah kah kah…

Kah kah kah... ZALIM KEPADA RAKYAT BUKAN APARTEID KE ?... kah kah kah...



1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

abe isham yg cumil

melah dok kat mahkota cheras

kalo nak pegi keje kat kl memang macam haramla, jln jem, pastu kena baya tol sampai dua kali

tol yg satu lagi tu pun patut dihapuskan je. takde pekdah. masa nak baya tol da jem. lepas baya tol, lapan kali jem!

syarikat tu bukan grand saga, syarikat ni grand naga! mentekedarah duit haku je. aku haramkan tau!!!

skian,

melah yg ikhlas.