Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 20 November 2009

JANGAN BUAT SALAH



JANGAN SILAP INI SUAMI PUAKA






YANG INI BINI PUAKA




SISWA UM DITAHAN POLIS KESS BINI PUAKA - malaysiakini

Seorang pelajar Universiti Malaya, yang dikehendaki polis sejak enam bulan lalu berhubung siasatan kes menconteng perkataan "bini puaka" di sebuah dewan, berjaya ditangkap hari ini.

Muhammad Saufi Jelani ditahan oleh lima anggota polis di bangunan peperiksaan universiti itu kira-kira jam 10.30 pagi, selepas menduduki kertas terakhir bagi pengajian semester ini.

Beliau, pelajar terakhir ditangkap daripada sekumpulan lima orang yang disiasat berhubung kes tersebut, kemudian dibawa ke balai polis Jalan Pantai Baru, kira-kira 200 meter di depan kampus tersebut.

KAH KAH KAH..

woit… BINI PUAKA INI BINI SIAPA?... kah kah kah..

kah kah kah… INI MESTI KES SALAH ORANG… kah kah kah..

kah kah kah… INI BETUL BETUL KES ANIAYA ..kah kah kah..

kah kah kah… MAHASISWA INI PUN SALAH… kah kah kah..

kah kah kah… BUAT POSTER SALAH… kah kah kah..

kah kah kah… MANA ADA BINI PUAKA… kah kah kah..

kah kah kah…. SUAMI PUAKA ADALAHAA…. kah kah kah



12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Ni lah 1 malaysia...penconteng dewan ditangkap...pembunuh di biarkan berleluasa...peniaga tanpa lesen kena denda ribu2...perompak harta negara bebas melancong kesana kemari....

Tanpa Nama berkata...

jangan buat salah?
jangan sengaja buat salah...

kalau tak sengaja buat salah,
belajar dari kesalahan itu dan insaf
dan minta maaf jika kesalahan itu mengusik org lain
dan taubat minta ampun dari Tuhan
dan jangan ulangi kesalahan sama...

jangan sengaja buat salah,
macam menipu, membohong, membelit, mengautar, mengelentong...

kita pula, jangan mudah ditipu, dibohong, dibelit, diautar, digula2, dipau, dikelentong...
fahami teknik2 bagaimana kaki2tipu mengolah pengelentongan (supaya nampak seolah bukan kelentong, benar, sah dan munasabah)...
layari blog saya
klakka-la.blogspot

iaitu di alamat url:
http://www.klakka-la.blogspot.com/

Tanpa Nama berkata...

Apa punya tur zaman batu feudal melayu...konon demokrasi tapi rakyat di kerasi..apa ini? Kerana kata bini puaka pun dah kena tangkap? Kalau Barat kata kita primitif marah...Obama di bikin katun 1 dunia tiada hal tapi kata pada suami pun kena? barbarians!

Sudin berkata...

Maksudnya dua-dua puaka...kah,kah,kah....

sikit-sikit polis....!!!

apa nak gertak.....???
Dah tak ada kerja lain dah ke polis ni......???

Kah,kah,kah......akta AUKU..?
Perhati betul-betul..... Akta Auta keling....kah,kah,kah,kah......

Polis ni kan orang tua-tua kata anjing kerajaan...?
Pagi-pagi duduk depan lampu trafik....cari salah orang....tengahari sikit tahan penunggang motorsikal tepi jalan.....kah,kah,kah......gaji lambat lagi......dapat 30sen pun dah cukup.....kah,kah,kah......

Ni nak sambut raya korban ...akan adalah yang kena korban.....kah,kah,kah....dasar anjing gerombolan lanun Umno/Bn..!

Lemb uKenyang berkata...

...uk!uk!ak!ak!...Tunggu enjoy Tanpa Nama Yang Bingai tu komen sama...uk!uk!ak!ak!...

...uk!uk!ak!ak!...elok juga layan komen ajen2 gerombolan yang bingai ni, satu nada dengan semua media utama dan akhbar perdana...uk!uk!ak!ak!...

...uk!uk!ak!ak!...nampak sangat telah dipengaruhi media2 perdana macam 90% pakcik makcik felda sana...uk!uk!ak!ak!...

...uk!uk!ak!ak!...surat khabar utusan, berita harian, nst dan sekutunya lebih benar dari al-quran...uk!uk!ak!ak!...

...uk!uk!ak!ak!...sbb itulah mereka percaya bulat2 apa yang ada kat tv tu semuanya benar...uk!uk!ak!ak!...

...uk!uk!ak!ak!...padahal yang tukang buat surah itu adalah orang yang sama bingai dengan dia juga...uk!uk!ak!ak!...

...uk!uk!ak!ak!...tu la, banyak sangat daging dah balut kepala, semput nak berpikir...uk!uk!ak!ak!...

...uk!uk!ak!ak!...petanda orang malas baca quran dan malas sembahyang, dia akan jadi semakin malas berpikir, apatah lagi nak berbuat sesuatu kebaikan untuk orang lain ikut sama...uk!uk!ak!ak!...

...uk!uk!ak!ak!...jadi idea2 bingai ni menjadi semakin pukimak dan terus segar sebagai idea dan konsep pukimak yang dibawa gerombolan...uk!uk!ak!ak!...

...uk!uk!ak!ak!...banyak sangat makan harta dari jalan yang salah, manalah allah mau bukak ati dia...uk!uk!ak!ak!...

...uk!uk!ak!ak!...mentekedarah harta rakyat, kendian berpura2 masih islam dan ada hidayah dalam diri...uk!uk!ak!ak!...

...uk!uk!ak!ak!...layan jer dulu...uk!uk!ak!ak!...

...uk!uk!ak!ak!...aku rasa kalo nabi muhammad idup balik dan bagi khutbah kat dia pun, rasanya dia akan pergi ludah jer kat muka nabi tu...uk!uk!ak!ak!...

...uk!uk!ak!ak!...mana ada jilet lagi time tu!!!...uk!uk!ak!ak!...

Sukj berkata...

kah kah kah kah...LAIN KALI BUAT LA POSTSER 'AYAM KATIK'

KALU TIDAK...'BADAK PINTAR PAKAI GINCU'...kah kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

TT ada baca blog paneh miang x??? dia jawab kes monggolia...komen skit

Tanpa Nama berkata...

Memangpun "puak-puak celaka" ni,
kesalahan rakyat kecil dikorek sampai dapat, kesalahan pemimpin-pemimpin besar yang celaka memunggah dan menjarah harta rakyat dibiarkan sahaja....

Edyes berkata...

kolera menyerang monsoon cup

Sivakumar berkata...

Menarik. 'Status quo' golongan berkepentingan dan orang luar menjadikan warganegara kita dari golongan tertentu jadi tertindas.

Baca jangan tak baca......

Tanpa Nama berkata...

Kepada tanpa nama yang menyarankan TT membaca Blog Paneh Miang. Tiada apa yang istimewa. Penulis blog itu sendiri pun miang. Daripada penulisannya, dia juga sengaja memanggil Brader Anwar Bin Ibrahim supaya dapat di ringkaskan menjadi BABI..

Baca pun rasa nak termuntah, betapa kuatnya sokongan dia pada Najib dan Razak baginda dalam kes Altantuya..

Komennya bagus dengan fakta2 untuk menyedarkan pembangkang kononnya tapi tanpa disedari terkena batang hidungnya sendiri..

Apa yang menarik, dia menasihati orang terutama pembangkang supaya tidak membuat tuduhan melulu dengan menuduh NAJIB/Razak Baginda terlibat dalam pembunuhan Altantuya sekiranya tidak berada ditempat kejadian dan melihat apa yang berlaku....waaaahhhh..bagus tu..aku pun sokong 100%..

Tetapi disebaliknya penulis blog tersebut seronok menulis serta menuduh Anwar Ibrahim peliwat..

wauuu...common la brader...jangan sedap cakap jer.. kalau kes Altantuya, perlu berada di tenmpat kejadian, tapi kes Anwar tak perlu..berlaku adil lah bila menulis.. Cakap kau je yang betul, cakap orang lain salah..memang dasar APA NAMA.

Brother TT tak perlu komen lah pasal Paneh Miang tu..buang masa TT.. Forumer komen pun dah cukup.. Bukan taraf TT untuk komen benda2 sampah camtu..

Tanpa Nama berkata...

TT,

Kesian.....ikan bilis selalu yg kena!!!! Lumrah hidup di dunia. Cukong2 ketawa terbahak2.

~tut tut~