Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 14 Disember 2009

BERITA BAIK UNTUK YANG BERJALAN KAKI



BERSEDIA DARI SEKARANG - MULA BELAJAR JALAN KAKI



MALAYSIA HABIS DUIT

Najib sees Eurobond issue, fuel subsidy cut next year.

Malaysia will issue a small international bond next year to part fund its budget deficit, although the majority of the expected deficit of 5.6 per cent of gross domestic product will be funded domestically, Najib Razak told Reuters today.

Najib, in a rare interview with the foreign press, said that he would press ahead with economic reforms in a bid to win back foreign investment and said that state investment funds including Khazanah Nasional had been instructed to sell down their holdings of companies listed on Bursa Malaysia.

“It is up to the management of Khazanah or EPF (Employees Provident Fund) to decide the particular companies that they divest their holdings,” he said.

One of the biggest challenges facing the government as it seeks to address the budget deficit is to reduce fuel subsidies. The 2010 budget calls for all subsidies to fall to RM20.9 billion from RM24.5 billion in 2009.

nota:
harga minyak akan naik tahun depan
harga barang akan naik tahun depan
cukai barangan akan diperkenalkan
untuk orang berjalan kaki
harga minyak naik adalah berita gembira
kurang kan kereta di jalan raya
tapi semua harga barang makanan akan naik.

hari ini fulus sudah elek
fulus sudah habis
minyak sudah kering

masa ada minyak buat projek mega
buat putra jaya buat litar sepang
buan banguanan petronas
bila duit habis naikan cuka
i

ada malaon minat f one – tabur duit
ada malaon minat monsson cup – tabur duit
ada malaon minat a formula – tabur duit
ada malaon minat beli senjata – tabur duit

duit habis naikkan cukai
duit habis jual bond
duit habis jual harta negara

habis harta negara
tinggal kerbau saekor kah kah kah




17 ulasan:

Sukj berkata...

MALAYSIA HABIS DUIT !

SIAPA 'TELAN'...???

ITU YANG SEMUA RAKYAT MALAYSIA PERLU TAHU...WAJIB TAHU...MESTI TAHU !

Johan 230184 berkata...

Subsidi barang keperluan rakyat tak teragak-agak nak dikurangkan..

tapi belanja beli kapal selam,beli jet pejuang,buat dikir barat terpanjang,buat iklan kempen 1malaysia,semua tu tak fikir pun nak dikurangkan atau tak payah langsung..

bila negara dah takde duit akibat kerja2 malaon2 ni,bukan mereka ni yang susah..rakyat yang tanggung,rakyat yg mensubsidi semua akibat kerakusan mereka..

Sudin berkata...

RM60Billion sudah lesap...!

Subsidi adalah nama timang-timangan untuk kasta "Ketuanan Melayu"

Insentif adalah sinonim buat Cukong-cukong MCA.
Balaci/Barua cukong MCA ialah ahli gerombolan Umno/Bn...kah,kah,kah...

Jangan panik....!
Duit EPF,Tabung Haji,Tabung Amanah Pencen,TELEKOM,TNB,POS dll masih banyak lagi....
Cukong MCA,barua Subramaniam dari MIC akan menunjukan jalan bagaimana merompak duit dari agensi-agensi ini.....kah,kah,kah..

Suri contoh tauladan kan sudah direntes oleh Mahathir,Sammy Vellu,Ling Liong Sik dan seangkatan dengannya...kah,kah,kah.....

Tanpa Nama berkata...

cakap lain buat lain.rakyat didahulukan konon.yuran makan sekolah asrama pun naik 200%.dulu rm250 tahun depan naik RM600 setahun utk yg berpendapatan 5000 keatas.tapi kalau pendapatan RM4999 boleh bayar RM250.beza RM1 aja dgn yg income RM5K tapi kena bayar lebih 200%.reasonnya peruntukan utk kementrian pelajaran dikurangkan..poorah.Den tahulah kebanyakan yg sekolah asrama penuh ni banyak anak2 org kaya.so mcmana dengan anak CEO yg gaji RM20-30K.mana boleh bayar sama dgn org gaji RM5K? suami isteri kerja baru dapat 5K tau bukan mcm CEO tu.mana adil oii Mat Sembab...mana pegi duit kerajaan???????

Ayiem berkata...

Minyak naik tuh bagus untuk rakyat,kerajaan sebenarnya nak kurangkan kemalangan kenderaan yang semakin menjadi-jadi sekarang...

Bayangkan nasib rakyat yang janda selepas 4 jam nikah,kalau minyak naik,mungkin suami dia tak naik kereta,jadi mungkin tak kemalangan kereta...

Kerajaan sebenarnya perihatin nasib rakyat yang penat memandu,sakit lutut,sakit badan dan yang paling utama perut buncit..

Jadi elok rakyat jalan kaki supaya kurangkan buncitnya perut dan jimat belanja,hidup pun sihat....

Tanpa Nama berkata...

Woit TT, Apa kau merepek ni!!! Kenaikan harga barang tak akan menjejaskan rakyat marhaen kerana kita dah bersedia dgn pelan2 tindakan. Woit TT, kau ni kerja nak merapu ajerlah!!! Kau bandingkan harga barangan kita dengan negara2 ASEAN yg lain...Kita lebih murah!!! Aku tak fahamlah dengan kau ni... Makcik & Pakcik Felda tak penah nak merungut, kau yg lebih!!! Berambus kau dari negara ni, balik lah ke Jelebu motong gotah. Kah kah kah!!! Woit TT, ketuanan melayu tak akan berubah sampai bila2 selagi mereka belom tertinggal G-string spender!!!!

melayu bingai

Tanpa Nama berkata...

Habis la kita. Bila la rakyat MAlaysia nak ajar BN ni?

Dapatkan Latest Blogger Template di sini

amusza berkata...

Ayiem berkata...
Minyak naik tuh bagus untuk rakyat,kerajaan sebenarnya nak kurangkan kemalangan kenderaan yang semakin menjadi-jadi sekarang...

Bayangkan nasib rakyat yang janda selepas 4 jam nikah,kalau minyak naik,mungkin suami dia tak naik kereta,jadi mungkin tak kemalangan kereta...

Kerajaan sebenarnya perihatin nasib rakyat yang penat memandu,sakit lutut,sakit badan dan yang paling utama perut buncit..

Jadi elok rakyat jalan kaki supaya kurangkan buncitnya perut dan jimat belanja,hidup pun sihat....

.........................
Kah.. kah .. kah
Ape ko merapu ni beb !!!!
Kalau dari perlis nak ke JB jalan kaki la..bila nak sampai tu Kah.. Kah bodohnye kenyataan ko ni..
Kalau nak kurangkan kadar kemalangan ape lak kene mengena dengan minyak !!! infrastruktur tingkat kan lagi la ....

amusza berkata...

Ayiem berkata...
Minyak naik tuh bagus untuk rakyat,kerajaan sebenarnya nak kurangkan kemalangan kenderaan yang semakin menjadi-jadi sekarang...

Bayangkan nasib rakyat yang janda selepas 4 jam nikah,kalau minyak naik,mungkin suami dia tak naik kereta,jadi mungkin tak kemalangan kereta...

Kerajaan sebenarnya perihatin nasib rakyat yang penat memandu,sakit lutut,sakit badan dan yang paling utama perut buncit..

Jadi elok rakyat jalan kaki supaya kurangkan buncitnya perut dan jimat belanja,hidup pun sihat....

.........................
Kah.. kah .. kah
Ape ko merapu ni beb !!!!
Kalau dari perlis nak ke JB jalan kaki la..bila nak sampai tu Kah.. Kah bodohnye kenyataan ko ni..
Kalau nak kurangkan kadar kemalangan ape lak kene mengena dengan minyak !!! infrastruktur tingkat kan lagi la ....

Tanpa Nama berkata...

Ayiem...aku setuju dengan idea hang. Patutnya harga minyak tu diselaraskan dengan harga 1 kg emas. 1 liter = 1 kg emas. Amacam semua rakyat jelata? Mesti semua setuju penya. Pedulik hapa mana yang tak setuju, kalo tak setuju, ko pegi duduk negeri lain. (ayat2 biasa gerombolan...)

Malam ni, kami akan interview rakyat. Mana yang tak setuju, tak akan dapat masuk TV. Haha..mesti takut punyer........!

Hang takkan tak tau, umat Melayu ni semua bolo. Mari join aku jadi umat Melayu Boloh yang tak boleh buat apa2 terhadap perangai sial pegawai2 dan penjawat2 jawatan dalam kerajaan.

Tanpa Nama berkata...

"Najib, in a rare interview with the foreign press, said that he would press ahead with economic reforms in a bid to win back foreign investment and said that state investment funds including Khazanah Nasional had been instructed to sell down their holdings of companies listed on Bursa Malaysia.

“It is up to the management of Khazanah or EPF (Employees Provident Fund) to decide the particular companies that they divest their holdings,” he said."

adoiii... sah kantung 1malaysia dah kontang!

baru haritu ada ura2 cakap bulan depan epf akan umum dividen lebih tinggi utk tahun ni...

sah2 itu strategi tukang kelentong berkata2manis pada para buruh yang berpeluh2 menyumbang berbilion caruman setiap tahun (bukannya berpeluh2 bergumpal buat sumbang kat pat pong atau hotel pontian dsbnya) supaya rakyat terpesona dgn kadar dividen yg 'tinggi' lalu terus menyimpan dalam epf dan takkan keluarkan duit kita dari situ...

sekarang kita terdengar (najib bagitau kat media asing, bukan media 1malaysia) najib suruh epf jual saham2 sedia ada dalam beberapa syarikat pegangan, supaya epf ada cukup WANGTUNAI - untuk diambil kesempatan oleh org2 yg dipilih (secara suka/tak, secara sah/tak) sebagai "pemimpin2" negara kita utk 'menjayakan' projek2 idaman mereka, cthnya pasukan lumba f1...

malah mungkin tak lama lagi akan diperkenalkan pulak lagi 1 strategi lanjutan: buat undang2 naikkan kadar potongan gaji buruh untuk caruman dan jugak kadar sumbangan majikan, utk menggalakkan lebih banyak wang (TUNAI!) mencurah2 masuk kantung epf...

1malaysia: rakyat didulukan membuat sumbangan ke kantung negara, "pemimpin" didulukan membuat sumbang guna kantung negara

bangkit sedarlah org2 melayu!
jangan terus melayu lalu dipijak2!

-average joe-
klakka-la.blogspot

koboi berkata...

Semua Munkee UMNgOK memang p*** Mak.

Abis duit susahkan rakyat.
Ada duit sendiri rembat.
Memang sial ini munkee.
Mari kita berdoa...
Biar ketaq kepala lutut munkee ini

Tanpa Nama berkata...

Ayiem, adakah kenyataan tu dipetik daripada Profesor Kangkong?

Mak Cik Feldah berkata...

Saya sokong kalau harga seliter minyak sama dengan sekati emas.

Dengan cara ini dapatlah rakyat marhain berjimat cermat dengan berjalan kaki. Apsal? tak boleh jalan kaki ker dari perlis ke KL. Dulu hatok aku boleh ape? Piyem pun kena jalan kaki jugak laa!

Bila harga minyak sama dengan harga emas, rakyat marhain barulah boleh berjimat cermat. Bila harga barang naik, kita dapat kurangkan makan. Kita dapat menjaga badan kita supaya tidak terus naik. Pinggang kita jadi ramping. Tak la macam "seorang" tuh!

Kalau harga minyak naik, untungnya boleh bawak ke F1. Kita akan rasa bangga jugak. Dah tentu seramai 4 ribu-ribu juta pelancong datang. Negara akan dapat pendapatan 4 ribu-ribu-ribu bilion. Kita jugak yang huntung!

jangan risau. harga minyak naik mesti ada kebaikannya punya! Tu yang aku doa siang malam supaya harga minyak naik tuh!

aswad mustaffa berkata...

Ayiem bodoh dan bingai.Rakyat Malaysia sihat ka tak sihat ka , apa hang peduli.Bodoh la hang nie.Sah-sah la kenderaan bermotor penting untuk ketempat yang jauh.Kalau hang tu pandai sangat,hang tunjuk la kat munkee-munkee tu yang hang sangup jalan dari Perlis pusing semenanjung lepas tu berenang ke Sarawak dan Sabah untuk tunjukkan yang hang ni suka kalau harga minyak dinaikan.Boleh la hang dapat datuk sebab pusing malaya jalan kaki.lepas tu jadi kaki bodek.kah kah kah kah kah kah kah kah..ayiem bodoh ayiem bodoh ayiem bodoh

tobinami berkata...

tukar! tukar! tukar! tukar BN kpd PR pada PRU13 nanti! mari kita benamkan semua perompak wang rakyat ini ke lubuk ISA yg mereka agung2kan selama ini! time tu baru deme rase ketuanan rakyat punya kuasa!

tobinami berkata...

org Melayu mana nak sedar2, la ni cakap benci kat BN-umNO, tp nanti time PRU, dpt jalan baru, masjid baru, longkang baru, sampai dalam jamban pun ada tar, confirm pangkah BN punya la, pas tu dpt plak duit rm50 dgn kain pelikat, gula, kopi. betapa rendahnya nilai undi Melayu yg dipandang oleh BN! puaka betul la puak2 badak ni! jom kita berani berubah!