Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 14 Disember 2009

EEEE BERDEMO TAK ADA SOKONGAN



PRESIDEN KIMMA YANG BERGERAK DI BAWAH TANAH



DEMO BANTAH NGA KOR MENG TIADA SAMBUTAN – harakah daily

BUTTERWORTH, 12 Dis: Kumpulan yang berhimpun membantah pertikaian Ahli Parlimen Taiping, Nga Kor Meng berhubung peruntukan dana pembinaan masjid di sini semalam tidak mendapat sambutan dan hanya dihadiri oleh 26 orang.

Mereka dipercayai mewakili tiga Pertubuhan Bukan Kerajaan dan sebuah parti politik bertindak membuat bantahan di hadapan Masjid Daerah Seberang Perai Utara di Teluk Air Tawar.

Mereka sebelum itu bertindak membut pengumuman dengan pembesar suara kepada jemaah yang hadir menunaikan fardhu Jumaat bagaimanapun ia masih gagal menarik penyertaan jemaah.

Tiga NGO itu ialah Pertubuhan Gabungan Suci Asli Malaysia (GSAM), Ikatan Rakyat Insan Muslim Malaysia (IRIMM) dan Kongres India Muslim Malaysia (KIMMA) manakala parti politik yang dimasudkan ialah Pergerakan Pemuda Umno Bahagian Tasek Gelugor.

KAH KAH KAH…

kah kah kah…. DUA PULUH ENAM ORANG SAHAJA?... kah kah kah..

kah kah kah… BIAR BETUL… PELANGGAN KEDAI TOTO LEBIH BANYAK DARI INI… kah kah kah

kah kah kah… KESIAN EEE… SEDIH EEE…. SAYU EEE… kah kah kah..

woit... INI LEBIH SELUAR DARI PERUT...kah kah kah..

kah kah kah…. LEBIH KASUT DARI KAKI… kah kah kah..

kah kah kah…LEBIH SAMPAH DARI TONG… kah kah kah..

kah kah kah… INI LEBIH KOMDOM DARI PUNAI…. kah kah kah..

nota:
melayu pun tak ambil port
tinggal eee dan kimma


lihat ini:

TAMBAH DANA UNTUK RUMAH IBADAT BUKAN ISLAM - malaysiakini

Angkatan Belia Islam Malaysia (Abim) menggesa kerajaan memberi lebih perhatian kepada bukan Islam, termasuk menambah peruntukan untuk rumah ibadat mereka.

"Kita memahami apa yang disebut (oleh DAP), dan (ia) bukan berhasrat untuk mempertikaikan agama Islam," kata timbalan presidennya Amidi Abd Manan kepada Malaysiakini.

"Jadi kita menggesa kerajaan memberi perhatian yang lebih kepada bukan Islam."

Beliau diminta mengulas kontroversi kenyataan ahli parlimen Taiping, Nga Kor Ming, di Parlimen berhubung peruntukan besar kerajaan dalam membina rumah ibadat Islam dan tetapi kecil sahaja peruntukan untuk bukan Islam.



12 ulasan:

Johan 230184 berkata...

Jangan lah lawan cakap Mahathir Mohamad..dia cakap berdemo bukan budaya kita..kahkahkah

balik2 pasal agama..negara dah nak muflis,hidup rakyat makin tertekan tapi malaon2 ni masih nak guna topeng agama..

Khun Pana aka johanssm berkata...

3 NGO chuma ada 26 EEE...
Bas Mini ada lebeh 26.
Lebeh baik EEE gabung dengan Kumpuln kepala otak lembu shah alam..
Bolehlah semua EEE tumpang dalam satu bas..

TT , betul ke Cheng Lee hwee ditahan akta ISA ?

Johan 23.01.84 berkata...

Brcakap pasal agama dan moralis agama ni kan,negara2 Scandinavia adalah paling secular kat dunia..mereka bukan je kafir,malah paling tak amik pot sama ada rakyat sembah Tuhan ke tak..

Tapi negara2 Scandinavia yang plg sekular kat dunia ni jugaklah paling SIKIT kadar jenayah dan standard kehidupan mereka lah antara tertinggi kat dunia..

sementara Malaysia kita ni pulak,tak abis2 paranoid dengan tanggapan yang org2 dan agama Islam sedang diperangai oleh orang2 kafir..n tak abis2 nak buktikan sape lagi Islam dari sape..

Woit,bosanlah dengar surah dari para moralis n pejuang agama ni..amik contoh negara2 Scandinavia,mcm mana nak justifikasikn persepsi yang negara ni akan hancur jika agama dan moral tak dimocro-manage?

woit para melayu bodoh yg masih dengan ditipu topeng agama,negara ni akan hancur jika terus biarkan rasuah dan rompakan harta negara,BUKAN sebab rakyat tak alim..

Tanpa Nama berkata...

Apa??? Kimma???....kimaklahhhhhh

Tanpa Nama berkata...

KAt Utusan berapa orang? 26000 ke?

Dapatkan Latest Blogger Template di sini

Tanpa Nama berkata...

Di TV bagaikan nampak begitu 'artificial' sekali gerakan ini yang cuba membangkitkan rasa marah orang Melayu terhadap orang yang membangkitkan dana pembinaan masjid. Itulah oarang Melayu kuis sedikit terhadap isu yang bersangkutan dengan masjid, poligami, khalwat, bir, nama tuhan, terus meletup tanpa selidik mendalam lagi. Inilah cara Ketuanan Melayu bahalol bertindak. Kini orang Melayu pun dah soal kenapa banyak buat masjid mahal-mahal misalnya di Terengganu tapi tiada siapa datang sembahyang kecualilah pada hari raya atau ada pak menteri Ketuanan Melayu datang untuk klentong orang Melayu pekak. Orang Melayu dah mula celek untuk membezakan isian agama itu lebih penting dari bentuknya. Melolong melalak akan bentuk agama dulu bolehlah kini anak muda tak minat man! Kesihan gerombolan yang jerih mendapatkan 26 orang aje untuk kerja bodoh Ketuanan Melayu.

Tanpa Nama berkata...

Biar betul???
Tiba-tiba ABIM sudah mintak bagi duit tambahan kepada rumah ibadat bukan Islam.
Ini macam salah lapor jer ni.
Kenapa berita ni tak masuk Utusan??
Sahihlah berita ini tak betul.

Tanpa Nama berkata...

Bila pulak madey botak niii???. Macam kena leukimia ajer!!! kah kah kah!!! Hisyam hang memang sempoi....kah kah kah!!!

Tanpa Nama berkata...

Johan, bestnya duk kat Sweden. Tapi hujan emas kat negeri orang tak sama dgn hujan batu kat negeri sendiri. That why Tuan TT balik semula ke Malaysia. Repair apa yg patut sebelom kojol. Kah kah kah!!!

Tanpa Nama berkata...

Syyyyyyyhhhh!!! haji dah tobat nasuha tu...Bila pulak dia bertahalul nih???

Tanpa Nama berkata...

Yang aku pelik, kaki demo UBN ni muka lebih kurang sama aje.
Orang yang sama ker?
Jumlah pun lebih kurang sama.
muskil betol aku.
Itu hari yang demo kencing tepi jalan macam hanjing kat gambar LGE dan LKS tu apa cerita?

Tanpa Nama berkata...

Kimma itu bukan apa nak minta jadi "Melayu" bolehlah tambah ahli UMNO kelak...Mahatir boleh..tentu kimma boleh...alahai ketuanan Melayu ke? ketuanan Mamak?...yang hampa bersemangat nak menegakan itu...yang orang DAP mintak bagi lebih sikit dari bajet 1% sekarang...bukan mempersoalkan Perbelanjaan Mesjid!. " Lu orang dapat banyak...kasilah sikit lebih untuk tokong...kerana rukun negara anjurkan "kepercayaan pada Tuhan"...agama boleh perbetulkan akhlak pengikut dan rakyat bukan Islam negara ini. Kalau 60% orang Islam jadi baik ..tak akanlah 40% bukan Islam jadi jahat dinegara ini.Sebagai orang Islam kita perlu ambil berat kebajikan bukan Islam di negara yang dipimpin orang Islam.

40% rakyat bukan Islam janganlah jadikan macam parti baath Sadam Husien tindas ke atas kaum Kurdish dan syiah. Apabila Amerika serang Iraq kaum kurdish dan Syiah inlah bantu Amerika menang dan menawan Iraq dengan senang. Kita berjiran dengan Negara yang terlalu baik dgn Amerika dan amerika sanggup jual F16 kepada mereka dan menolak permintaan negara ini dan terpaksa beli jet pejuang Rusia yang sudah kondem sekarang. Lihatlah kekuatan tentera udara negara jiran berbanding dengan kekuatan tentera udara kita!. Sedikit geseran hak wilayah perairan kemungkinan besar akan akibatkan peperangan yang di bakar sentimen agama dan kaum di negara jiran. Kita akan berputih mata sekali lagi di masa akan datang. Pada masa itu ketuanan Melayu akan terhapus dgn sendiri. rang melayu suka fikir untuk jangka masa pendek seperti telah perhabiskan duit minyak. Fikirlah untuk ke anak cucu cicit kita untuk jadikan negara ini satu tempat yang selamat untuk tinggal.