Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 26 Februari 2010

MALIKUL HAIRAN PULAK



INI BUKTI YANG DI MINTA




MUHYIDDIN HAIRAN TINDAKAN KU LI BERHUBUNG ISU ROYALTI MINYAK - melayau

Muhyiddin Yassin hairan dengan tindakan serta kenyataan Tengku Razaleigh Hamzah yang masih tidak sehaluan dengan keputusan kerajaan Persekutuan mengenai isu royalti minyak Kelantan sedangkan pelbagai langkah penjelasan sudah diberikan.

"Saya tidak tahu apakah sebab dia hendak teruskan langkah itu, seolah-olah macam beliau seorang saja yang memperjuangkan hak rakyat Kelantan... (seolah-olah) kita ini tiada langsung pertimbangan,” katanya.

Terbaru, Tengku Razaleigh, yang juga Ahli Parlimen Gua Musang, dipetik sebagai berkata, iklan penjelasan tuntutan wang royalti yang disiarkan kerajaan Persekutuan menerusi akhbar-akhbar bahasa Malaysia baru-baru ini menimbulkan lebih banyak implikasi negatif dan kekeliruan berbanding penjelasan.

KAH KAH KAH

woit... APA FASAL HAIRAN.... kah kah kah...

woit... KENAPA SUSAH NAK FAHAM... kah kah kah...

woit... ORANG KELANTAN TUNTUT HAK DIA...kah kah kah...

kah kah kah.... KENAPA HAIRAN... kah kah kah...

kah kah kah... MACAM ORANG SABAH MINTA HAK MEREKA... kah kah kah..

kah kah kah... MACAM ORANG SERAWAK TUNTUT HAK MEREKA..kah kah kah..

kah kah kah.. TAPI BUKAN MACAM IKANG SAID... SUDAH KENA PANCING...kah kah kah



7 ulasan:

Johan 23.01.84 berkata...

kalau dah bodoh,semua benda pun dia hairan..kalau dia tak nak hairan lg,sila kurangkan daging di muka..kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

woi!woi!woi!
1.ikang said dapat duit banyak oiii!!
2.Sampai tak tau nak buat apa!!
3.Last sekali beghebut sesama depa!!
4.kelantan akan jadi ganu juga oii!!
5.Tak dapat duit minyak pun!kek sebiji 3 ghatuih !!dapat duit minyak nanti!!kek sebiji seghibuuu la kot!!
6.duit beghantuuuu la oiiii!!boleh gelap mata!!janggut dan serban entah kemana!!!!bukan boleh percaya sangat la oiiii!!
7.oghangg kata!puak pas agama lagi mudah jadi hamba duittt!!!!
8.sebab bila depa tibaiii duit!!oghang tak percaya!!ada dalil dan hadis!depa guna!kata tindakan depa betuii!!semua oghang akan percaya kat depa tau!!angguk memanjang!!oghang macam hangg la!!!

Tanpa Nama berkata...

Analisis:

Beliau tidak perlu memberi pelbagai alasan untuk tidak memecat kuli walaupun kuli sudah sepentas dengan PR. Beliau tidak perlu melalui pelbagai prosedur untuk memecat kuli.

Semua orang tahu.......

Beliau tidak akan memecat kuli kerana sayangkan 1 kerusi gua musang. Jika kuli beralih pada PAS, kumpulan bn tidak akan merasa lagi kerusi itu buat selama-lamanya. (Full stop!)

Beliau ada satu cara mudah.......

Beri kuli jawatan menteri penuh. segala-galanya mungkin selesai dan kuli mungkin tutup mulut. Tapi perlu hati-hati, taste kuli bukan pada jawatan rendah atau jawatan biasa. Taste kuli tinggi.

Kuli ada satu cara mudah........

Berikan beliau kerusi presiden umno. beliau akan lantang menentang pas semula.

tak percaya? Cuba!

Tanpa Nama berkata...

ikang dapat duit banyak. kelate dapat wang ehse. Itu ok. tak apa.

tapi....

janganlah sebab nak bagi duit kat ikang atau bagi wang ehse kat kelate, kami kat johor kena beli petrol dengan harga tinggi lepas bulan 5 ni.

Janganlah.....

"ambik sini untuk timbun kat sana!"
"ambik dari poket kami untuk timbun kat sana!"

macam tu, parahlah poket kami!!

average joe berkata...

gerombolan termasuk al-sembabi memang sentiasa hairan,
sebab depa hari2 baca akhbar berita hairan!

-average joe-
klakka-la.blogspot

Tanpa Nama berkata...

bongok.. hak2 masing2 r.. buat apa nak amik hak orang lain utk bagi kat orang lain.. bodoh.. biskut,. x reti pakai otak

Tanpa Nama berkata...

Dah nama sembab semua nak heran. Bodo punya menteri.