Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 26 Februari 2010

TUNTUTAN ROYALTI KELANTAN



BUKAN SENANG NAK DAPAT MINYAK




UMNO DENGAR PANDANGAN AHLI BERHUBUNG TINDAKAN TERHADAP KU LI : NAJIB – beirita hairan

Umno akan mendengar pandangan ahlinya terlebih dulu berhubung tindakan yang perlu diambil terhadap Ahli Parlimen Gua Musang, Tengku Razaleigh Hamzah, yang bersama pembangkang dalam isu royalti minyak Kelantan.

Najib Razak, berkata beliau sebenarnya sudah mengadakan pertemuan dengan Tengku Razaleigh tetapi ia sudah berlangsung suatu ketika dulu.


KAH KAH Kah.

woit... INI SUDAH BAIK... kah kah kah..

woit... SUDAH JADI DEMOKRATIK.... kah kah kah...

kah kah kah... SUDAH JADI CUKUP DEMOKRATIK.... kah kah kah..

kah kah kah... KENA JUMPA 3 JUTA AHLI GEROMBOLAN... kah kah kah...

kah kah kah... WAJIB KENA TANYA PANDANGAN... kah kah kah

woit... BERAPA TAHUN BARU DAPAT TAHU?.... kah kah kah...



7 ulasan:

Gedung Akal berkata...

Kah...kah...kalau dah bangsat memang akan sesat le...selam-lamanya..http://gedungakal.blogspot.com/2010/02/bangsa-yang-bangsat-dan-sesat.html

Tanpa Nama berkata...

Sistem kerajaan Negeri dan Kerajaan Persekutuan pelik sedikit di Negara ini. Kebanyakan hasil pendapatan kerajaan Negeri yang utama seperti Hasil Cukai pendapatan (income tax), Duti Eksais Import atau Ekspot telah disekat oleh kerajaan Persekutuan. Kerajaan Negeri pulak terpaksa bergantung kepada Hasil Perhutanan, tanah, lombong, petroleum dan cukai hiburan. Kerajan Negeri juga tidak dibenarkan meminjam dari luar.Kini menjual hasil balak dan Minyak perlu bergantung dari eksan dari Kerajaan Persekutuan UMNO/BN. Pas Sebagai Parti Pembangkang yang memerintah di Kelantan , keadaan ini menjadi lebih sukar dan rumit apabila kerajaan persekutuan mengabaikan bantuan kepada kerajaan negeri. Inilah kelebihan Pakatan Rakyat perlu menguasai Putera Jaya. Sekiranya kita amalkan sistem Federalisma yang mana kuasa pembahagian di antara Kerajaan Persekutuan dan Negeri yang adil dan saksama keadaan sebegini sukar berlaku.Royalti Minyak yang diminta oleh kerajaan Negeri Kelantan dan di tolak oleh Kerajaan Persekutuan bukan kerana isu kawasan tuntutan perairan negeri atau pun EEZ...kalau sudah ia kepunyaan Negara Malaysia mana ada perbedzaan diantara; Ini Malaysia punya dan ini Kelantan punya..cukup bodoh kenyataan ini. Negeri Kelantan bukan Malaysia punya kah?. Bila hak Minyak itu hak negeri tak payahlah bercakap berkenaan Malaysia EEZ atau Malaysia Kelantan..Sebenarnya kerajaan persekutuan takut dengan pemimpinan kerajaan Kelantan yang mana, boleh maju dari negeri-negeri yang lain dibawah BN/UMNO. Maka Parti PAS akan lebih menonjol dari UMNO...Perkara yang sama juga berlaku di Pulau Pinang dan Negeri Selangor. UMNO sebenarnya takutkan kerajaan pakatan rakyat boleh membuktikan pada orang Melayu bahawa Negeri-Negeri dibawah Pakatan rakyat boleh maju lebih dari dibawah UMNO yang menerajui lebih 50 tahun. Bila Anwar memegang jawatan sebagai perdana Menteri Malaysia...pelaburan dari luar akan mencurah kerana pelabur dari luar lebih yakin kepada Anwar kerana pernah memegang jawatan penting di IMF. Sikap orang Melayu sukar ditinggalkan adalah, mereka tak suka kepada orang yang lebih bagus dan pandai dari mereka. Iri hati dan hasad dengki sukar diluput seperti cerita "Singapura Dilanggar Todak". Lu orang pikirlah sendiri...

Revolusi Rakyat selalunya berlaku disebabkan kerajaan yang diplih rakyat gagal memberi perkhidmatan kepada yang terbaik kepada rakyat dan rakyat sanggup menghadapi keadaan yang lebih teruk dari yang sedang berlaku.

Tanpa Nama berkata...

woi!woi!woi!
1.sampai kelantan jadi biru la!!
2.itupun tak tau!!dak buat demo buat apa!buat diskusi buat apa!!!
3.Pi la motong dulu! buat bendang dulu!!lebih afdal dari dok minta sedekah memanjangg!!

Tanpa Nama berkata...

Kepada tanpa nama yg trademark dia "woi woi woi" aku rasa semua komen yg ada woi woi tu mesti hang punya kan? Aku malas nak ckp bnyk tp aku rasa hang ni CIBAI n TONGONG x tahu apa2 tp nak memandai. Semoga hang mampus seadanya... Bodohhh!!!!

Tanpa Nama berkata...

bangkitlah orang-orang Kelantan !!

tuntut hak kamu !!

Tanpa Nama berkata...

haram jadah biru 09.31

hang memang haram jadah
kaki putar belit
batu api

hang amno cawangan mana?

Tanpa Nama berkata...

memang cilaka woi..woi.. nie x bertelor ke?lakhanat babi.haram jadah