Ahad, 16 Mei 2010

BERITA PELIK DARI SIBU




TERKINI TERKINI TER NOW !



PENGIRAAN UNDI DI SIBU:
10 pusat mengundi ditutup pada 1 tengahari, 5 pada 2 petang, 6 pada 3 petang, 2 pada 4 petang dan 22 pada 5 petang. Pusat pengundi hantu dibuka sepanjang masa.



PELIK PELIK PELIK


Kurang 50 peratus pengundi keluar menunaikan tanggungjawab mereka — paras yang dilihat rendah — selepas enam jam proses pengundian pilihan raya kecil Sibu berlangsung Jurucakap Suruhanjaya Pilihan Raya SPR meng Kurang 50 peratus pengundi keluar menunaikan tanggungjawab mereka — paras yang dilihat rendah — selepas enam jam proses pengundian pilihan raya kecil Sibu berlangsung Jurucakap Suruhanja Kurang 50 peratus pengundi keluar menunaikan tanggungjawab mereka — paras yang dilihat rendah — selepas enam jam proses pengundian pilihan raya kecil Sibu berlangsung Jurucakap Suruhanjaya Pilihan Raya SPR mengumumkan pihaknya merekodkan 46 29 peratus atau 25 319 pengundi keluar mengundi setakat pukul 2 petang tadi Timbalan Pengerusi SPR Datuk Wira Wan Ahmad Wan Omar ketika dihubungi The Malaysian Insider pula menyifatkannya sebagai “sesuatu di luar jangkaan” pihaknya.


KAH KAH KAH...

woit... INI MACAM ADA KONSPIRASI NAK HILANGKAN BANYAK UNDI... kah kah kah..

woit... PADI TADI KATA 80% AKAN TURUN.... kah kah kah..

woit... ADA APA APA RANCANGAN TERSOROK.... kah kah kah

nota:


kalau mengundi/pilihanraya boleh memgubah keadaan
di malaysia ini - pasti telah lamaa ianya di haramkan.

membuat sesuatu beulang ulang kali
dengan harapan ianya akan membawa kelainan
ada kerja orang gila kah kah kah

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

apa pasal itu orang tak kata 2.5 persen je kuar ngundi,hahahahahahdah macam pilihanraya tadika,,huhuhuhuhuhuhuuhu manyak comel maaa

Saiful berkata...

mana senang lawan dgn duit didunia la ni..kecuali kuta ubahkan cara hidup kita..kena luangkan minda fikirakan utk larikan diri dari dunia kapitalis ni..lari dari cuma mengejar duit..kena mula fikirkan..sampai bila kita pun kita tak akan ada masa utk agama , bangsa dan keluarga..
saya pun sama..
yg pertama ..
kembali kpd Islam..
ia akan mengajar caranya..

Lang berkata...

tt tak ada yg peliknya dimesia ni... haram boleh jadi halal.. itu hukum... inikan pulak pilihanraya... tiada peliknya

Non-Excremental Individual berkata...

Pilihanraya atau pilihan jalanraya?!

Soalan-soalan yang wajib ditimbulkan ialah: Apakah masuk akal sistem pilihanraya ‘satu kepala, satu undi’ yang wujud di Malaysia hari ini? Apakah kita hanya boleh menentang kezaliman dan penindasan lima tahun sekali sahaja walhal kezaliman itu berlaku setiap detik?

Apakah masuk akal bahawa kita hanya boleh menegakkan keadilan lima tahun sekali sahaja - dari pukul 8.00 pagi hingga ke pukul 5.00 petang (kerana inilah masa yang ditentukan oleh SPR untuk membuang undi)?

Dan selama 4 tahun 364 hari kita harus taat setia tunduk merelakan kepala kita digodam, diinjak, ditindas dan ditipu oleh penguasa?

Kezaliman dan penindasan di Malaysia berlaku setiap saat. Maka terpulangkan kepada kita sebagai rakyat biasa untuk membuat perhitungan: ‘pilihan-raya’ atau ‘pilihan-jalan-raya.’


ayat2 dikutip dari tulisan lama Isham - "Turun ke jalan raya untuk pilihanraya adil"

MONA berkata...

nasib baik Malaysia kalah Piala Thomas, kalau tidak boleh bagi alasan orang tengok TV petang tadi; jadi tak pergi mengundi