Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 27 Julai 2010

CAKAP SENANG




JALAN BUKIT CHANDAN TERPAKSA DI TUTUP KERANA RAKYAT BERDEMO





DUNIA PINCANG APABILA MANUSIA BERKUASA TEWAS KEPADA NAFSU : SULATAN PERIAK -mStar

Sultan Perak Sultan Azlan Shah bertitah bahawa kepincangan besar dan kesengsaraan yang berlaku dalam dunia hari ini kebanyakannya berpunca daripada kelemahan manusia yang tewas kepada pengaruh nafsu apabila diamanahkan kuasa.

Menurut baginda terdapat banyak contoh dalam sejarah yang menunjukkan insan sedemikian akhirnya hanyut dibawa arus kuasa dan tenggelam lemas dalam keadaan hina.

Ujian paling mencabar dalam hidup insan adalah ketika seseorang insan itu dianugerahkan kedudukan, jawatan, pangkat dan kuasa tetapi ramai yang tewas dan gagal di peringkat ini, titah baginda pada majlis Konvokesyen Kolej Islam Darul Ridzuan (Kisdar) kali ke-4 di sini, Isnin.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit….. INI CAKAP UNTUK SAPA NI?.... kah kah kah..

woit… INI CAKAP DEPAN CERMIN KA?.... kah kah kah..

kah kah kah... TALK EASY...TAPI KENA TENGOK MUKA SENDIRI DULU..kah kah kah

KAH KAH KAH KAH KAH KAH


23 ulasan:

Khun Pana aka johanssm berkata...

Cakap di depan satu cermin mana cukop oi...kena pakai banyak cermin cermin tu.

Kalau mintak dia ni bapak dan anak buat speech..buat speaking depan orang ramai..Wow ! bukan main sedap di dengar.
Semua nya sedap sedap di dengar .
Raja Putar Klentong / RPK pon kalah lah..hahaha

*Kera jantan , bila nak kasi reply pada RPK? atau dah terkena belachan pedas ke?

Omarasma berkata...

Ampun Tuanku,
Lu pon manusia jgk. dapat dosa dapat pahala mcm gua jgk. ingat darah raja leh masuk syurga automatik ke? takutlah kepada Allah wahai tuanku. apa ada pada kedudukanmu itu? besar sangatkah kamu?
gua tak akan hormat lu kalau lu dok macam tu..nak sembah jauh skali la. aku takut hanya Allah. raja2 melayu tu sape?

Pak Oncu berkata...

hahahahahhahahahah gua nak tumpang togolak Bro,,,,,

Tanpa Nama berkata...

Ini untuk cover kesalahan sendiri jer ni... rembat tetap rembat..

Kebetulan Rabu lepas, gua ada naik "belon" singgah Semenanjung...turun KLIA, terserempak 2 rajagopal... sekor dari pasir berdengung, sekor dari pelir sebatang (aku tabik kat p ramlee pasal nama2 ni, amboih mak... mengesot2 rakyat jelata yang bodoh asyik menyembah kat KLIA... yang Cina pun sama, rajagopal angkat tangan lambai2 dari dalam lif... dia siap berenti dan sembah lagik si Cina cukong ni... aku perasan, rajagopal tu perati aku jer... macam bagi amaran pasal aku bolayan... dia rasa macam dia boleh sumpah aku jadi brahim ali... hahahaha

Aku ingat lambat sikit la kita leh jadi republik...isha, masih ramai berjuta2 rakyat kita ni bodoh dan membodohkan diri sendiri demi sekupang dua... only a dime jer otak depa...

masa gua singgah F1 Monaco dulu... mat saleh takder la pulak respek tak ketahuan kat Albert camnikkk... ini respek BONAMA!!!

Tanpa Nama berkata...

TT
Kami penipu!
kami menipu untuk wang dan kuasa
kami penipu besar!
kami menipu untuk wang dan kuasa,
Tapi, kamu semua adalah pengundi kami, jadi kami menipu kamu free, free!
kah! kah! kah!
-----------------
Kami bekerja dengan JAIP kerana Gaji!
Bukan kerana Allah!

Tanpa Nama berkata...

Cakap Mangkok Hayun la!!!

Senang buat statement..
Makan Gaji Buta!

Piiiiraaah

Tanpa Nama berkata...

Oiii.. pi balik la minum Johnny Walker daripada merapu tak tentu hal... kat Kolej Islam plak tu... gile babeng btul la...

yb berkata...

Pujuk rakyat untuk bersuara kemudian mulut diplaster dan kepala dipancung.

yb

jab sp berkata...

ada satu cerita berpuloh tahun dahulu,berlaku dinegeri yang maklok atasannya sedang berebut kuasa(sekarang lagi kuat depa berebut,usung sana usung sini).di katakan dalam satu majlis,maka berkatalah tek yang disediakan,"kami amat sukacita,dalam suasana hari yang cerah,panas memancar,kita dapat bersama dan bersatu",padahal diluar sana hujan ribut sedang menggila.

C++ berkata...

Bhai TT...

Hahahahaha... itu jer yang bulih gua lontarkan... hahahahaha

safhamas berkata...

Just macam the "crap" telling anak-anaknya to walk straight!!! Muahahahahaha!!!!

SyawaL berkata...

Sultan Negeri aku ni..Daulat Tuanku, bubar DUN...hehehe

Tanpa Nama berkata...

KAH KAH KAH....

NI LAWAK PAGI SELASA KE BRO TT,

VERY LAWAK LAA...

HAKIKATNYA, HANYA RAKYAT YG TAHU...

BAK KAT ORG PULAU PINANG,

PIIIIIIIIIIIIIIIRAH...

INILAH NAMANYA KEPIMPINAN KEPALABANAK NAMANYA.... KAH KAH KAH....

Tanpa Nama berkata...

cakap ngan orang tak kenal buleh laa

Tanpa Nama berkata...

setiap minggu katib membaca doa utk sultan2 di tanah melayu, tapi sultan2 tetap macam tuuu jugak.
sultan2 nie baca teks aje entah2 tak tahu apa makna dan maksudnya... ini namenya sultan taram...

macamlongkang berkata...

Woohoo! Good one bro. I like this one!

Terus je t'ingat kat lagu Butterfingers - Daulat Tuanku...pedas lirik lagu 2 lebih kurang mcm entri you ni la bro. Hahaha.

"Junjung titah patik harap diampun!" LOL

Tanpa Nama berkata...

Puak ni nak terlebeh kerana diangkat oleh manusia bodoh.Tak boleh saman kalau buat salah,kena minta ampon walaupun tak bersalah,buat manusia lain macam bukan manusia,suruh orang buat baik atau bertakwa tapi sendiri haru biru,kulit bertukar macam sesumpah..dan akhirnya boleh amponkan dosa manusia lain yang buat salah dengan ALLAH.KAH KAH KAH KAH...KAAAAAAAH!

Tanpa Nama berkata...

Wa lu orang semua berani ya kutuk Sultan Darul Kartun.
Bapak Sultan anak Raja Muda ini bukan Perak tapi negeri lain.
Cakap tak serupa bikin....getik teman dengor.

digger berkata...

Puak2 ni dah la hidup dgn hasil titik peluh rakyat...

Yg miskin bertambah miskin, yg kaya semakin kaya...

Kereta2 diorg siap eskot & bagi laluan special kat jalan raya padahal cukai jalan pun x bayar...

Adil ke tu?

Keje tiap2 hari tonggang, lepak genting main judi...

Gentel2 telur dlm istana...pun dpt duit...termasuk la kerabat2...

Tanpa Nama berkata...

bahawa kepincangan besar dan kesengsaraan yang berlaku dalam dunia hari ini kebanyakannya berpunca daripada kelemahan manusia yang tewas kepada pengaruh nafsu apabila diamanahkan kuasa.
...
Ujian paling mencabar dalam hidup insan adalah ketika seseorang insan itu dianugerahkan kedudukan, jawatan, pangkat dan kuasa tetapi ramai yang tewas dan gagal di peringkat ini


sultan: ada kedudukan
sultan: ada jawatan
sultan: ada pangkat
sultan: ada kuasa

tapi, oh cik sultan,
kenapa:
tak guna kedudukan, jawatan, pangkat dan kuasa untuk membela penduduk kebiasaan bila kami tertekan dihempap seekor anakbadak gedempol maha berat bergelar bikmama serta kawan2nya gerombolan KERA BoNgok-UMNgOk yg tak henti2 gelojoh melahap subsidi petrol, gula, tepung, baja dll sekadar 40-50sen milik setiap kami,
sedangkan gerombolan KERA itu sendiri dianugerah subsidi 100% tak payah bayar bernilai ribuan, ratusan ribu malah jutaan ringgit setiap mereka???
ya sultan, sudah tewas dan gagal kah anta di peringkat ini???

-average joe-
klakka-la.blogspot
klickdefella(klakka-la)
twitter: averagejoeMY

Tanpa Nama berkata...

Woi rajagopal...tunngulah bila malaikat nak balun ko..ko jawable kat malaikat..Beta darah diraja..
Beta membela rakyat jelata, fakir miskin, daif..

Pastu..ko buat lah permintaan dgn malaikat..kasi pasang itu aircond kat dalam kubur ko...

Tanpa Nama berkata...

btol la sultan2 dok idup sng ngan krbt2nya skali, dh la pkai duit rakyat plak tu, apa sumbangan sultan2 ni kpd rkyt, stkt bg ucapan bc teks pastu p rasmi majlis pastu p plak tnm pokok aku pon bleh buat, dok goyang kaki pon duit msk tiap2 bln, adil ka camtu????

rattlehead berkata...

Malaysia tak perlukan raja gopal......buat ngabihkan boreh jo...ada sesiapa kat sini yg boleh bagitau jasa raja gopal pada rakyat skrg???bagi 2 je jasa raja gopal....takdok,ileksss .....