Khamis, 30 Disember 2010

SELANGOR SESEDIA UNTUK MELAWAN




SEKALI LAGI!



nota:
sekali lagi
beri perhatian
sanggup kah sesiapa
duduk semaja dengan malaon ini

muka sembab mata bula
patit kah jadi barua
kavita singh kah kah kah



SUK : KERAJAAN NEGERI NAFI LEWAT SERAH NAMA, DAKWA WUJUD DALANG - minsider

Kerajaan negeri Selangor menyangkal Setiausaha Sulit Sultan Selangor, Munir Bani yang mendakwa kononnya kerajaan negeri lewat menghantar senarai calon untuk mengisi jawatan Setiausaha Kerajaan Negeri yang kini kelihatan menjadi kemelut antara negeri dan pusat.

Pakatan Rakyat Selangor juga kesal dengan perkembangan mutakhir dan merasakan ia tindakan didalangi individu tertentu yang mahu menggunakan istana demi kepentingan politik mereka.

Setiausaha Politik kepada Menteri Besar Selangor, Faekah Husin menegaskan, tidak terdapat dalam mana-mana peruntukan yang menyatakan bahawa pelantikan Setiausaha Kerajaan Negeri perlu dibuat dalam tempoh atau masa tertentu.

Malah katanya, jawatan Ramli Mahmud selaku Setiausaha Kerajaan Negeri sepatutnya hanya tamat 20 Mac depan.

“Perlu ditegaskan di sini, kerajaan negeri telah menjalankan proses pemilihan pada 27 November lalu dengan menubuhkan Panel Pemilihan yang sejajar dengan Nota Amalan Perkhidmatan Awam,” kata Faekah dalam satu kenyataan dikeluarkan petang ini.
Panel itu diketuai Speaker Dewan Negeri Selangor Teng Chang Khim dengan dianggotai dua Exco Kerajaan Negeri Dr Hasan Ali dan Dr Xavier Jayakumar.

Panel itu kata Faekah, telah menemu ramah enam calon dari lapan nama yang telah dicadangkan oleh Pejabat Setiausaha Negeri dan Pejabat Sumber Manusia.

“Panel Pemilihan telah menyenarai pendek calon-calon dan Menteri Besar telah pada 17 Disember 2010, mempersembahkan nama-nama tersebut untuk pertimbangan Sultan Selangor bagi mengisi jawatan Setiausaha Kerajaan,” katanya.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit…. BETUL TAK….. MUKA SEMBAB INI MUKA PENIPU…. kah kah kah..

kah kah kah… MUKA JAGA SELUAR DALAM KAVITA SINGH…. kah kah kah..

kah kah kah…. MUKA RUPA TAPAK KASUT KAVITA SINGH…. kah kah kah..

kah kah kah….. KURUSKAN MUKA SIKIT….BIAR SENANG BERNAFAS…. kah kah kah..


sila baca sekali lagi apa malaon ini cakap :


MB SELANGOR LEWAT SERAH SURAT – berita hairan

Pelantikan Pengarah Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS), Mohd Khusrin Munawi sebagai Setiausaha Kerajaan Negeri yang baru adalah muktamad dan tidak boleh diubah walaupun Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkesempatan menghadap Sultan Selangor.

Setiausaha Sulit Sultan Selangor, Mohamad Munir Bani, bagaimanapun berkata hasrat Abdul Khalid menghadap Sultan Sharafuddin Idris Shah, hari ini berhubung perkara itu tidak dapat dilaksanakan kerana baginda bercuti mulai 26 Disember hingga 3 Januari ini.

Katanya, Sultan Sharafuddin Idris Shah adalah Sultan yang tegas dan tidak akan berganjak daripada keputusan yang sudah dibuat.

Selain itu, katanya, mengikut Undang-Undang Tubuh Kerajaan Selangor 1959, tidak dinyatakan Menteri Besar perlu terlebih dulu dimaklum mengenai calon bagi jawatan itu atau mendapat persetujuan Menteri Besar.

Ini bermakna Ketua Setiausaha Negara, Mohd Sidek Hassan selaku ketua Jabatan Perkhidmatan Awam mempunyai kuasa memilih calon berkelayakan bagi jawatan Setiausaha Kerajaan Negeri dan mendapat perkenan Sultan Selangor. Sultan memegang kuasa eksekutif pada peringkat negeri dan kerana itu baginda perlu disembah maklum calon bagi jawatan itu untuk diperkenankan," katanya ketika dihubungi semalam.

Mohamad Munir juga berkata, kerajaan negeri lewat menghantar senarai nama untuk jawatan tertinggi penjawat awam itu kepada pihak istana kerana Abdul Khalid menyerahkan tiga nama dalam sepucuk surat bertarikh 7 Disember sedangkan Sultan Sharafuddin Idris Shah memberi perkenan pelantikan Mohd Khusrin pada 10 Disember, dipercayai sebelum surat berkenaan sampai ke istana.

nota:
jelas nampak menipu !


18 ulasan:

seksyen 7 berkata...

survival UBN untuk terus berkuasa dan merampas selangor negeri terkaya..

survival rajagopal untuk terus memburit dgn kavita tanpa diganggu.. dan dapat kontrak 10-20juta..

survival rakyat?? pergi lanchow laa semua rakyat selangor!! rakyat bukannya penting... lagipun rakyat hanyalah melayu dan bodoh serta malas berfikir..

rakyat takut lawan rajagopal sebab takut kena sumpah jadi 'hospital'.

Tanpa Nama berkata...

salam bang. abis sape yg sesuai jadi dato SUK bang? nak kena kekalkan yg lama ke?

Tanpa Nama berkata...

jangan percayakan raja-raja...

Tanpa Nama berkata...

mat sembabj sekor ni sepatutnya jadi jaga ladang ternakan babi..... tapi sekarang ni pon itulah kedudukannya!!!!

Tanpa Nama berkata...

aiiik, sultan pon bercuti???? selama ni dia bukan ada buat kerja apa pon, tu dah kira bercutila namanya..... kenapa bercuti jer? kan elok kalau terus pegi m.....!!!

seksyen 8 berkata...

Pihak istana pun nak main2 kan rakyat ke

lan berkata...

Ramli Mahmud jela

lan berkata...

kami mahukan SUK pilihan kami!

ha ha ha berkata...

Ha ha ha...

Apa susah..ko bekukan aje si Khusairi tu.....

Tak pun pinda perlembagaan ..bagi kuasa kepada Kerajaan negeri untuk pilih sapa KS negeri ...abis cerita..lepas tu buat undian kat Dewan negeri untuk tukarkan Khusairi ...tak boleh ke???

Ha ha ha...

Tanpa Nama berkata...

SULTAN-SULTAN di Malaya perlu tegas dan di picit Anunya dan batu jemalanya oleh Pemimpin-Pemimpin UMNO...ha ha ha..

LibangLibu berkata...

tuan TT,

kenapa la lu ni kelakar sangat?

tuan kena tgk2 sikit ejaan , byk tak betol tunggang langgang tertonggek2.

Kavita Singh berkata...

Tuan TT,

sapa kata Sgor negeri terkaya?

hutang berlambak laaaa...!

sapa2 bijak memandai-madai kata Sgor negeri terkaya, suruh dia bongkok sikit badan dia.. dan isap lah sendiri. KAH KAH KAH!

Tanpa Nama berkata...

x heran la kalo rakyat dah ilang respek kat soltan2. abis tu smua dah jadi balaci umno.

Tanpa Nama berkata...

pelik2 ....ingat nak zaman hantar surat guna burung merpati....kenapa tak inform MB melalui telefon lebih awal...semua urusan negeri melalui federal dgn ist...maka apa gunanya MB pilihan rakyat...rakyat bijak ma....tunggu

cicit ngah layor berkata...

PAK ANGGOK yg dikaterkan manusier paling tegas tu bangser aper? Kelin,Ciner,Benggali,Iban tentu tak bulih jadi PAK ANGGOK.Parti Melayu sughuh PAK ANGGOK terimer cadangan demer...PAK ANGGOK pon ANGGOK jer.Bersuker ghier ler komer dudok dibawah naungan PAK ANGGOK. Hidop Darul Anggok..... terkukor kater org tempat teman,ketitir kater org Kelater.

Tanpa Nama berkata...

Aku tak tahu kata-kata Siapa..tetapi ada pepatah mengatakan .."Hanya 5 raja yang akan kekal dimaya-pada ini, iaitu 4 Raja didaun pakau dan Raja England"..Kalau begini perangai Raja Melayu, tak mungkin janji Maling Deman dengan Anak Raja Bawah Laut boleh ditunaikan oleh umat Melayu...They need to Change!!!! and remain Neutral.

Tanpa Nama berkata...

apa susah2
1. bawak kat dewan dan buat undi tak pecaya kat suk baru nanti. habis cerita.

2. mb tak perlu dtg masa angkat sumpah. jadi tak sah.

3. lantik pemangku suk. suk baru tak perlu awal sgt.

4. panjangkan umur besara suk skng. buat mcm panjangkan pkhidmatan pengerusi glc.

5. buat pindaan perlembagaan cara pelantikan suk. abis cerita.

Tanpa Nama berkata...

didi kota belud berkata;........kalau nak lawan menteri pasola yang mika macam jason king tu......tiup satu kali...buluhhhh runcing catu....lepas tu cucuk tapak kakinyer.....