Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 30 Disember 2010

ARKIB ROGOL RAIS YATIM



MAT ROGOL MELENTOK



nota:
terima kaseh kepada ronald reagan
kerana memberi dunia internet
terima kaseh pada internet
kerana kita dapat lihat apa
mat rogol ini cakap

mat rogol ini cakap banyak sebelum merogol
lepas merogol senyap saja
tak letih kut kah kah kah



dari arkib utusan :
15/12/2002

USAH KETEPIKAN HAK BUDAK MANGSA ROGOL

KUALA LUMPUR 14 Dis. - Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Rais Yatim mengingatkan mana-mana pihak yang membantah keras cadangan hukuman mati terhadap perogol kanak-kanak supaya tidak mengetepikan hak dan kepentingan mangsa.

Sehubungan itu, beliau membidas pandangan pihak tertentu kononnya hukuman mati ke atas perogol kanak-kanak akhirnya akan menyebabkan mangsa dibunuh oleh pelakunya bagi menghapuskan bukti dan saksi.

Tegas beliau, pandangan itu hanya bersifat teoritikal tanpa disokong oleh bukti sebenar kejadian.

Sedangkan, katanya, perasaan belas kasihan sepatutnya difokuskan kepada mangsa kes rogol yang kemungkinan akhirnya akan terbunuh akibat dari jenayah seksual tersebut.

``Pandangan yang diutarakan oleh pihak terbabit umpama `tukang sorak yang mengiyakan suara pihak lain mengikut selera sendiri'. Ini telahan yang dibuat tanpa mengikut fakta kejadian.

``Saya hairan mengapa orang tidak melihat kepada mangsa yang (mungkin) mati disebabkan serangan seksual tetapi kemudian perhitungan yang ringan diberi kepada pelaku,'' katanya ketika dihubungi oleh Mingguan Malaysia hari ini.

Beliau mengulas bantahan daripada pelbagai pihak termasuk Majlis Peguam serta Menteri Pembangunan Wanita dan Keluarga, Shahrizat Abdul Jalil terhadap cadangan hukuman mati ke atas pesalah sumbang mahram dan rogol melibatkan mangsa di bawah umur 16 tahun.

Pihak yang menentang hukuman mati itu memberi alasan kemungkinan mangsa rogol akan dibunuh kerana penjenayah takut ditangkap kerana ada saksi.

Menurut Rais, beliau akan membangkitkan semua cadangan yang dibangkitkan mengenai hukuman mati terhadap perogol kanak-kanak itu dalam kertas khas yang akan dibentangkan kepada Kabinet tidak lama lagi.

Tegasnya, kebanyakan syor yang diterima pihaknya daripada ibu bapa ialah mahu perogol kanak-kanak dikenakan hukuman mati.

``Saya tidak menyatakan semua pandangan mesti diterima tetapi Kabinet akan mengkaji untuk mengenakan hukuman setimpal terhadap perogol kanak-kanak termasuk kemungkinan menambah hukuman yang sedia ada,'' katanya.

Rabu lalu, Shahrizat berkata, jika hukuman mati dijadikan undang-undang, mangsa rogol mungkin takut untuk membuat laporan polis dan kenyataan kerana ia membabitkan kaum keluarga yang menjadi penjenayah.

Tegasnya, besar kemungkinan juga mangsa akan dibunuh kerana penjenayah takut ditangkap kerana ada saksi.

Pertubuhan-pertubuhan bukan kerajaan (NGO) dan politik sebelum ini mendesak kerajaan mengenakan hukuman mati mandatori terhadap perogol yang membunuh kanak-kanak di bawah umur 12 tahun.

Mereka membuat desakan itu ekoran kemarahan memuncak setelah seorang kanak-kanak, Siti Nurlina Shamimi berusia dua tahun ditemui mati dalam keadaan mengerikan setelah dirogol dan dicampak ke dalam sungai di Alor Star, 1 November lalu.

Menurut mereka hukuman keras wajar dilakukan kerana undang-undang dan hukuman yang sedia ada, seolah-olah tidak memberi kesan dan kesedaran langsung di kalangan penjenayah terbabit.

17 ulasan:

eszol berkata...

die suruh buat akta rogol minor

tp die x suruh bwat akta rogol indon

lpas ni menteri mana suruh buat akta rogol indon, kita tunggu die rogol bangla pulak

kah kah kah

katooon berkata...

dapat bini slim, cantik minah indon gak nak dirasanya. dia takut terbongkang kes....tu la pasai defend habis2an

Tanpa Nama berkata...

Salam TT

manusia macam dia ni pun ada atas dunia ni.. ish..ish..ish. Kenapala dia hidup sebagai manusia. Kan baik kalau dia ni.......

regards

Tanpa Nama berkata...

1Menterirogol...BATANG DIDAHULUKAN,AMAH DIUTAMAKAN...

Amuraria berkata...

AWANGNYA JAHAT :)

Tanpa Nama berkata...

Kenapa tak cadang Akta Rogol Amah
Aku sokong 100 peratus
kalu lulus, selamat amah2 kat malaysia

kelisa_samudera berkata...

konfem ke dia?

Tanpa Nama berkata...

Israel's Katsav guilty of rape- BBC news
Kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

isu menteri rogol ini perlu dimainkan selalu supaya perogol binatang ini akan insaf, kah...kah..kah

Tanpa Nama berkata...

Aku langsung tak percaya menteri tu buat kerja tak senonoh dan memalukan.
Sebab, menteri tu banyak duit boleh kahwin dua tiga malah empat sekali gus.
Kalau dah gian, menteri tu boleh pergi ke Jakarta, Manila, Bangkok atau ke London dan New York untuk berpeleseran, kata orang Indonesia.
Tak payah rogol orang gajinya sendiri.
Mati hidup balik aku tak percaya.
Tapi kalaulah apa yang Wikileaks kata tu betul.
Apa yang boleh aku katakan, bodoh punya menteri.
Patutnya jadi peguam pandai, ni bangang lak.
Kesian Datin tu.

Tanpa Nama berkata...

bak kata stacy af brape ntah.... JAHATNYAAA KAMUUUUU

dr dogol berkata...

bingai punyai rais..anak beranak kaki ngentot

anakfldajolobu berkata...

.what bcause i senyaapp...the bcause i changed my mood...hu2...

Tanpa Nama berkata...

Rais tu kan nak tunjuk2 dia begitu beriman, nak cakap bahasa malaysia dan marah kat reporter bila reporter cakap inglish, berpuasa, pergi haj, sembahyang 5 kali sehari, dll.

apa punya muslim ni?

buat malu aje kaum islam.

Rais patut di hukum ikut Quran.

masih boleh tidur lepas rogol amah nya. begitu kejam. Biar Allah hukum dia kau kau.

Binatang lah Rais...bukan manusia dia tu.

orang kampung

ustazah berkata...

UTUSAN MELAYAU
-RAIS YATIM PEROGOL BERSIRI

Dari segi politik, memang dokumen ini amat berguna sebagai senjata oleh Pakatan Rakyat dalam PRK DUN Tenang yang akan diadakan pada 30 January 2011 ini. Dokumen ini membuktikan betapa rakusnya nafsu pemimpin UMNO/BN itu dan dokumen ini juga telah menyerlahkan satu nama yang menjadi sebutan kerana dakwaan merogol amah yang bekerja untuk keluarganya mengesahkan segala spekulasi...

BUKTI
http://i1093.photobucket.com/albums/i431/anaksungaiderhaka/ryiiii.jpg

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah kah...
lambang 1 msia tu mmg klako la tt

Tanpa Nama berkata...

JAHATNYA KALIAN KALAU TAK BETUL sah AHLI-AHLI NERAKA JAHANAM KALAU BETUL KATA WIKILEAKS SAH BERsesekali ngan ANU-WOH ALJUBURI.