Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 30 Disember 2010

LU TOLONG GUA DI PORT DICKSON - GUA BAGI LU REMBAT FELDA



NYONYOT TAK LEH TAHAN



nota:
nyonyot ini
mat mongol geli geli
tak boleh tahan

tapi slim bukan badak
ni yang tak potong stim
kah kah kah


PERLANTIKAN ISA SAMAD KESILAPAN BESAR

Oleh Mazlan bin Aliman (Presiden ANAK)

Persatuan Anak Peneroka Felda Kebangsaan (ANAK) sangat dukacita dengan pengumuman pejabat Perdana Menteri mengenai perlantikan Isa Samad sebagai Pengerusi Felda yang baru berkuatkuasa 1 Januari 2011. Alasan kononnya Isa mempunyai kemampuan dan perkhidmatan yang efisien terlalu longgar dan dangkal berasaskan latarbelakang beliau sebagai Menteri Besar Negeri Sembilan dan Menteri Wilayah Persekutuan.

Sabitan rasuah 5 daripada 9 pertuduhan politik wang ketika bertanding jawatan Naib Presiden UMNO pada pemilihan parti bulan September 2004 masih diingati rakyat negara ini kerana liputan meluas mengenainya. Beliau yang digantung keahliannya selama 6 tahun adalah bukti jelas pembabitannya dalam amalan rasuah yang sangat menjijikkan.

Bukan itu sahaja; penduduk Negeri Sembilan pun tahu betapa korupnya beliau ketika menjadi Menteri Besar selama 22 tahun. Beliau melepaskan jawatan tersebut dengan isu ternakan babi di Bukit Pelandok yang memaparkan wajah sebenar siapa beliau. Ketika menjadi Menteri Wilayah Persekutuan; beliau dilihat gagal berperanan sebaliknya menggunakan hubungan baik dengan tauke tertentu untuk mendapat habuan bagi menyogok perwakilan dalam pemilihan parti. Saya sendiri pernah menghantar memorandum kepada Badan Pencegah Rasuah(nama ketika itu)mengenai penglibatan Isa Samad dalam aktiviti korup beliau.

Adalah pelik bagaimana tokoh kitar semula ini dilantik menerajui Felda, sebuah GLC terpenting milik orang melayu dengan track record yang begitu buruk?

Kenyataan Ahmad Maslan baru-baru ini yang mendedahkan kejayaan anak-anak peneroka dalam kerjaya mereka sebagai seorang ahli korporat, profesional dan ahli akademik yang berjaya; nampaknya tidak memberi apa-apa makna. Kenapa tidak dilantik dikalangan mereka; yang sekurang-kurangnya boleh menandingi pencapaian Raja Alias, bekas Pengerusi Felda dulu.

Bayangkan, di zaman Yusof Nor sebagai Pengerusi Felda(1 Julai 2001-31 Dis 2010)pelbagai cerita, skandal dan krisis berlaku. Pendedahan Ahmad Maslan sendiri di Parlimen yang mengesahkan rezab Felda merosot daripada RM4.08 bilion pada tahun 2004 ke RM1.3 bilion pada tahun 2009 membuktikan Felda sedang bermasalah akibat salah urus, penyelewengan dan salah guna kuasa.

Adakah dengan perlantikan Isa Samad akan menyempurnakan pakej manusia korup menerajui Felda iaitu Ahmad Maslan, Isa Samad dan Najib Razak?

Tanah seluas 905,000 hektar adalah aset 112,635 orang peneroka dan akan di warisi oleh lebih sejuta generasi kedua dan ketiga Felda. Kenapa mereka ini tidak pernah dirundingkan terlebih dahulu?

Saya penuh yakin tidak akan ada yang menyokong Isa Samad melainkan para pengampu Felda sahaja. Ketika ini pun puluhan sms dan panggilan talipon yang saya terima membantah perlantikan Isa Samad dan mendesak sesuatu dilakukan.

Justeru menjaga kepentingan warga Felda, saya mewakili warga Felda mendesak Perdana Menteri menarik balik perlantikan Isa Samad sebagai Pengerusi Felda. ANAK akan menggerakkan pungutan tandatangan seluruh warga Felda mulai 1 Januari 2011 ini dan akan diserahkan sendiri kepada Perdana Menteri dalam tempoh sebulan.

Jika ianya gagal melembutkan pendirian Perdana Menteri, suatu Memorandum akan diserah ke Bawah Duli Tuanku Yang DiPertuan Agong untuk memohon campurtangan baginda.

Pelbagai bentuk kempen akan dilakukan bagi mempastikan Isa Samad tidak akan dinobatkan sebagai Pengerusi Felda yang baru. Perdana Menteri telah melakukan kesilapan besar atas perlantikan ini. KATAKAN TIDAK KEPADA ISA SAMAD!

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit….ANAK TAK FAHAM FAHAM LAGI…. kah kah kah..

kah kah kah… LANTIKAN INI IALAH LANTIKAN PORT DICKSON… kah kah kah…

kah kah kah…. LANTIKAN INI IALAH LANTIKAN ZIANA ZAIN… kah kah kah…

kah kah kah… TAK PERCAYA TANYA 6 ORANG PEGAWAI AGAMA ISLAM NEGERI SEMBILAN YANG KENA BUANG…...kah kah kah

kah kah kah…. SIAPA TAHU SILA TEMU BUAL PEGAWAI AGAMA INI… kah kah kah..

kah kah kah…. PEGAWAI AGAMA INI BUKAN KAWAN KHUSRIN… kah kah kah…

kah kah kah… PEGAWAI INI BUKAN KAKI BODEK…. kah kah kah…

kah kah kah…. LU TOLONG GUA… GUA TOLONG SAMA LU…. kah kah kah…



11 ulasan:

eszol berkata...

isamad tu kuda baru najib lpas baginda

terjun.tanpa.parachut berkata...

suruh je pegawai jabatan agama ni gi tau wikileaks...

cicit ngah layor berkata...

PM Najib dah silap congak sebenornyer.Dier seolah2 pakser warga felda terimer Isa jadi pengerusi.Dier luper,dalam felda tu ader lebih dr 40 kawasan parlimen.Kalau warga felda ader akai yg waras,PRU nanti kawasan2 perlimen tu akan berpihak kepader PR.Dier kater dier ader kuaser mutlak...warga felda pon ader kuaser mutlak juger.Samer2 kiter tengok.

Tanpa Nama berkata...

Biasalah bagi Bankai Negara....ada PhD pun jadi perogol bersiri....bukan sekali di entotnya amah Indon tapi banyak kali.....PhD dalam Entotology....hau hau hau hau..patutle menantu lari! I change my mood go digging!

bunbinban berkata...

ingat senang warga felda nak tukor gomen?. Aku dah jenuh dah dgn warga felda ni. Peel sama je dgn org asal dan org india. Last minute u turn. Di tuba dgn karaoke, kain pelikat duit semua hanyut. " ini bumi UMNO, tanah UMNO, jangan nak mengada-gada"..apa ko nak jawab?. Tak sempat jawab dorang dah hempas pintu!. Sbb tu felda ni jadi fix deposit UMNO. Ajak masuk mahkamah tuntut hak dorang pun, dorang plak buat demo marahkan kita sbb saman felda...ha ha ha...apa punya biol mentaliti warga felda ni. Agaknya, bila habis anak dara felda kena raba dan kena entot dek menteri pun dorang ucap terima kasih lagi kat menteri2 tu....ha ha ha

brooke berkata...

Ha.....baguslah geng penyampun, perompak jaga felda. Bagi monyet jaga ladang pisang....monyet3.Senyuuuuum monyet3 sekelian.

Tanpa Nama berkata...

tuan tt

periuk nasik dah tinggal kerak
dapat pulak kat penyamun lapar

kerak pun akan disapunya sampai licin

without name berkata...

seperti yang dijangka lah bro TT.abg pendek dah mula mendapat habuan atas kerja kerja bantuan dulu.chia naseng punya najis

Tanpa Nama berkata...

daripada dia mulo kacau mat hassan nak jadi MB balik kek nogori, baik bagi felda...

Tanpa Nama berkata...

elok la seekor penyamun.seekor perompak...kah kah kah...kasian mak cik2 felda...

Tanpa Nama berkata...

biasa laa.. warga felda sumer bangang2.. ntah bile la nk sedor..