Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 16 Mac 2011

KAMPONG BARU BANGUN MELAWAN





MACAM MANA TANAH MELAYU KENA REMBAT



nota:
lihat dan dengar betul betul
apa yang sedang diperkatakan
oleh warga kampong baru

selama berpuluh tahun
mereka telah ditipu
selama berpuluh tahun
mereka kena lebong

macam macam cara dijalankan
untuk merembat tanah mereka

yang terakhir ini dengan meluluskan
akta dalam parlimen - inilah
bukti ketuanan melayu yang jadi barua cukong

tanah orang melayu disekitar kuala lumpur
habis lingkup
kampong berembang lingkup
kampong chu badak langkup
kampong pantai dalam lingkup

sekarang nak lingkupkan kampong baru
dan kampong banda dalam

tapi masih ada lagi melayu
yang bangang dan bodoh
masih menyembah gerombolan
yang ini kita tyak ada jawapan

nota:
yang bodoh ini
kita tak ada pil
nak bago dia pandai kah kah kah

nota:
saheh !
raja tak ada rakyat
sedang merancang nak rembat
tanah kampong baru


9 ulasan:

MAMAK ZANZIBAR berkata...

PUKIDA dan NGO Ketuanan Melayu sekali dengan Braheng katak semua kecut telor bila sampai part cukong ambik tanah Melayu.

Tanpa Nama berkata...

Kalau kes ini, orang Kampung Baru pergi kat luar beritahu orang lain jangan percaya gerombolan. Kan ini lagi bagus jika ini guna kat Merlimau atau Tenang?

orang asli berkata...

Yang menipu dan memperbodohkan Melayu bukan Cina atau India malah orang Melayu sendiri. Kalau semua rakyat boleh faham maka semua penindasan terhadap rakyat dapat dihentikan. Tetapi boleh kah ? Bayak sangat kepentingan peribadi...

Tanpa Nama berkata...

kenape masih lagi org melayu mengundi pilih grombolan? selama ni org melayu di bodohkan. adakah org2 melayu ini memang sudah comform bodoh. skrang nak hilang tanah tumpah peluh(darah)....sapa yg salah?

Tanpa Nama berkata...

Ben Ali(Tunisia), Mubarak(Mesir), Ghaddafi(Libya), Sheikh Al Khalifah(Bahrain), Abdullah(Saudi Arabia).....SEMUA UCAP BISMILLAH!!....kemudian suruh polis tentera tembak orang islam rakyat sendiri.

*Saudi hantar tentera ke Bahrain tembak rakyat Bahrain. Sama mcm Ghaddafi. Saudi hantar helikoptor canggih Apache dan peralatan tentera keliling Bandar Manama tembak org awam.

JANGANLAH RAKYAT MALAYSIA DITIPU PERMAINAN POLITIK PERKAUMAN! MEREKA JAGA BUNTUT SENDIRI ATAS ALASAN AGAMA. ALLAH YANG MAHA KUASA. MANALAH HALA TUJUAN UMAT ISLAM.

anakjatikg.baru berkata...

Masaalahnya saban tahun hampir 2,000 orang Melayu yang bodoh dan bangang,berhimpun DiPWTC bertepuk-sorak mengampu teman APCO/Yahudi ni.Beratus lagi yang lepak sekitar PWTC untuk dapat makan free diberi oleh UMNO/APCO ni.Cabut keris,yang diperbuat dari agar-agar,konon pembela Melayu.Ini semua drama dan wayang UMNO selama lebih dari 50 tahun.Sekarang baru penduduk Kg.Baru faham dan sadar sikit(sikit aje) akan tembelang UMNO.Malang,masih ramai lagi yang tak faham dan masih hendakkan UMNO walau pun rumah mereka nak kena gadai pada cukong.

Tanpa Nama berkata...

Pd warga kg baru berjuanglah kamu smua. Aku berdoa utk kamu smua. Celaka punya menteri! Kaki tipu rupanya!

Tanpa Nama berkata...

Kalau depa cuba ambil jugak Kg Baru cara paksa dan pemilik serta penduduk bangkit menentang.... kita kena turun beramai ramai bersatu dan bersama pemilik/penduduk mempertahankan Kg Baru.... dengan depa ni kena buat GILA baru depa nak paham kot....

Selama ni kita mengikut dan mengalah dengan segala tindakan depa... masa kena duku kepala dah habis dah... cukup.... !! Sekarang masanya sebarang pengkhianatan mesti ditentang....

Jika Cina ada Chinatown, India ada Little India... kenapa susah sangat depa nak memajukan Kg Baru sebagai lambang Warisan Melayu ditengah ibukota....tanpa ada kepentingan... demi maruah Ketuanan Melayu yang depa salakan...

Tanpa Nama berkata...

tak ader ke sapa2 berani pergi kepung rumah malaun rajagopal ni.. kasi pecahkan pagar2 rumah dia sebagai tanda protes.. atau kasi pecah DBKL punyer harta2..

silap2 haribulan, ini boleh start revolusi jugak nih..

MODUS OPERANDI RAJA NONG NI BIASALAH. KRONOLOGI BIASA INI AKAN TERUS BERLAKU WALAUPUN BERJUTA2 DOA DIHEMBUSKAN SAMPAI TERBAKAR AIR JAMPI SEKALIPUN:

1. mula2 menteri bitau nak amik tanah..itu ini pukimak itu ini..
2. orang kampung baru menentang!
3. menteri buat undang2 secara senyap2, parlimen luluskan senyap2..
4. orang2 kg baru menentang lagi... polis dan fru bersiap sedia dan berkumpul untuk menjadi barua cukong2 BN.
5. jentera mula membajak kedai dan rumah2 kampung baru.
6. orang2 kg baru melopong dan terus melopong!

tolong listkan apa yang telah sultan2 dan raja2 kita pernah tolong orang2 melayu?

1. tolong merembat projek2 tanah orang melayu.
2. buat projek2 pembangunan secara diam2 anak bini jadi kaya raya.. semua raja2 yang ada terlibat secara serius membantu merembat projek2 dan tanah orang melayu.. raja perak, raja selangor, raja johor, raja kelantan, raja pahang..
3. tolong membuat projek2 kantoi jambatan bengkon, loji nuklear ni pun, musti ada kerabat2 raja dah dirasuahkan apa2.. sbb tu projek jalan dengan baekkk jer..

ingatlah, raja2 kita ni adalah lanun dan jahat! tapi orang melayu jugak yang tak serik2 diperbodohkan saban hari.. sudah beribu2 kes dah terjadi, tetap orang melayu tak kesah diperbodohkan.. tak pernah letih menjadi bodoh dan bangang tak kesudahan ni...