Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 13 April 2011

CERITA CERITA DARI SARAWAK




RUMAH PAK CIK MURAD



LAPORAN DARI MIRI:

ceramah azmin ali di adun senadin gempaq
ini untuk kerusi calon PKR dr.teoh
lebih dari 1000 warga tempatan telah
datang mendengar ceramah pkr ini
selain dari azmin
yb yusmadi
pemimpin pas
dan jennny lim telah berucap

ceramah DAP di miri juga gempaq
lebnh dari 2000 warga datang

ini adalah ceramah kelompok yang
biasanya hanya seratus dua ratus yang dqatang


MALAYSIA KINI DIGODDAM


hari ini laman paling popular malaysiakini
telah digoddam ertinya tidak dapat dimasuki

serangan DOS - denial or service - ini
kerja najib yang merasakan media ini
amat berpengaruh dan ramai yang membacanya

mkini ada membuka facebook dan tweeter

sila ikuti selanjutnya


nota:
laman sarawak reports juga
telah digoddam

dari lapoan telah ditemui bahawa
ini bukan kerja kecik anak
tetapi kerja yang dilakukan oleh
mereka yang terlatih

besar kemungkinan ini kerja
APCO



SURAT DARI WARGA SARAWAK



SURAT SATU
selepas baca ulasan bro hisham,wa terus tanya mak mentua yg kebetulan d sini...dia org bidayuh tebedu...3km ke sempadan indonesia hala ke pontianak.. Menurut ceritanya...saling x tumpah seperti apa yg bro hisham cerita.. Wa bergenang air mata... Begini nasib anak bangsa wa d mundurkan..hanya sekelumit kuasa & setitis harta yg x bisa kita bawa ke kuburan.. InsyaAllah bro hisham.. Pak mentua yg jadi kauselor d tebedu menjalankan tugas dari dlm kem bn..rupanya berbisik sesama anak buah nya...PR akan d pilih kali ini & seterusnya! Taib akan kenal bau tanah kali ini!

Oleh Affendi pada CERITA CERITA DARI MIRI pada 11/04/12


SURAT DUA
bukan Kedayan je ada bang, bangsa Kayan pun ada. Diorang ni semua kira orang ulu laa...tapi walaupun orang ulu, ramai profesional yang kerja dengan Shell Sarawak dan Petronas Miri. Aku kerja sana 7 tahun...selama tu lah aku tengok orang Sarawak dok kutuk Taib..tapi bila pangkah, pergi ke BN jugakkkk. Cuba pergi pusat mengundi Sekolah Dato' Permaisuri kat Pujut...kat situ, polis dengan petugas SPR dok pangkahkan kertas undi untuk orang lain...kah kah kah.

Oleh Tanpa Nama pada CERITA CERITA DARI MIRI pada 11/04/12


SURAT TIGA
Kepada rakan2 dayak, iban dan suku sakat di sarawak: malam terakhir nanti, kalau ada orang bn datang nak bagi tuak, jangan minum dulu. Simpan sehari selepas pilihan raya. sila sediakan air tuak dan gambir serawak kepada orang-orang bn ini supaya mereka dapat menikmati malam terakhir sebelum pilihanraya tersebut bersama cina2 doll dan tertidur pada siang 16 April. banner2 berlambang dacing sila ambil dan jadikan kain pengelap basikal atau motobot. sama-samalah kita tonggengkan keluarga toib dalam pilihanraya ini kerana keluarga toib sudah terlalu kaya. Amat kaya!!!

Oleh Tanpa Nama pada CERITA CERITA DARI MIRI pada 11/04/12




INI BUKTINYA




NOTA:
rumah pak cik muhrd
di kampong kejapil di pingir kota miri

di kampong ini ada 100 buah rumah
dan hampir ada 500 warga
kampong ini 30 minit naik kereta dari miri

tanah pak cik murad sebantak 100 ekar
telah dirembat oleh taib mahmud
pak cik muhad telah membuka tanah disini
semenjak tahun 1938 dahulu
dari 100 ekar ini hanya 5 ekar yang tinggal
95 ekar telah dirembat taib mahmud


8 ulasan:

mat mongol berkata...

najib dah tutup pintu depan tapi dia lupa nak tutup pintu belakang. kah kah kah
pintu belakang boleh masuk melalui link ni

http://office.malaysiakini.com/

yb berkata...

Awas "S" yang membezakan:
Yang digodam ialah: SARAWAK REPORT
Yang diciplak APKO: SARAWAK REPORTS

Site Alternatif dari MT:
www1.sarawakreport.org
http://sarawakreport.wordpress.com
http://www.facebook.com/sarawakreport
http://twitter.com/sarawak_report

Tanpa Nama berkata...

TT, tolong sebarkan link alternatif malaysiakini:-

http://http://office.malaysiakini.com/

Tanpa Nama berkata...

Malaysiakini digodam apabila ia mula membuka komen buat warga facebook!

Sebab apa? sebab dari 10000 komen dari warga facebook, 9999 adalah menyokong Pakatan Rakyat dan 1 adalah pencacai umngok yg meracau....

Kah! kah! kah! kahhh...

Tanpa Nama berkata...

Syabas saya ucapkan pada anak muda yang bernama Affendi kerana telah menjalankan tanggongjawabnya.

Kamik urang Srawak mahukan perubahan demi masa depan anak-anak.

Tanpa Nama berkata...

BRO TT..KALAU BOLEH WAR2 KAN BERITA INI..DAPATKAN KERATAN AKHBAR DARI BLOG INI SEKARANG...


Taib pernah janji mahu letak jawatan pada tahun 1995

Laporan akhbar Straits Times pada tahun 1995, pernah menyiarkan kenyataan Ketua Menteri Sarawak, Tan Sri Pehin Taib Mahmud yang pada masa itu berjanji untuk meletakkan jawatan dalam masa lima tahun. Kalau Taib Mahmud tidak memungkiri janji ini dahulu, hari ini tiada rakyat Sarawak yang menolak Barisan Nasional kerana berang dengan perompak besar ini.


Sepatutnya sejak tahun 2000 (11 tahun dulu) lagi Taib Mahmud sudah meletakkan jawatan sebagai Ketua Menteri Sarawak jika dia memenuhi janjinya. Di sini bukti jelas menunjukkan bahawa pemimpin kebanggaan gerombolan songkok tinggi ini adalah penipu besar.

Walau bagaimanapun, pihak Pakatan Rakyat seharusnya berterima kasih dengan penipuan Taib Mahmud ini. Dengan adanya pemimpin Barisan Nasional yang merompak harta rakyat, gila kuasa, kronisme dan nepotisme seperti ini, maka tugas Pakatan Rakyat untuk menumbangkan Barisan nasional di Sarawak menjadi semakin mudah. Terima kasih kepada Taib Mahmud kerana telah gagal mentadbir Sarawak dengan baik dan jujur.

Kalau Taib Mahmud letak jawatan, Pakatan Rakyat lagi pening kepala nak menang kah kah kah..."


source: http://milosuam.blogspot.com/2011/04/taib-pernah-janji-mahu-letak-jawatan.html#ixzz1JN5hS8qb

Tanpa Nama berkata...

Bro, aku ada satu idea. Kalau dapat sampaikan kepada petugas kempen kat sinun.

Buat dua bijik gambar kek (melambangkan kekayaan sarawak).

buat satu potong kek dan nyatakan situasi kini, dari sebijik kek yang sepatutnya diagihkan kepada rakyat sarawak, tetapi hanya sepotong sahaja yang diberikan. Yang lain dibaham oleh taib n kuncu2nya.

Pada gambar sebijik kek lagi, tanpa potong2, inilah yang akan diberikan oleh PAKATAN kepada rakyat sarawak. Suruh mereka pilih, sebijik kek atau masih mahu makan sepotong kek kongsi ramai2.

Melalui gambar, mudah untuk difahami dan diingati.

cetak dan edarkan gambar ikut kretiviti petugas di sana.

Tanpa Nama berkata...

Saya orang Malaya yang baru pindah dari Sarawak (Miri) ke KL. Semasa menjejaki Sarawak buat kali kedua sekitar 3 tahun lepas, saya macam tidak percaya bahawa Sarawak sudah merdeka bersama Malaysia semenjak 1963 ...tetapi taraf kehidupan di sana tidak seperti disemenanjung. Kemudahan awam amat mengecewakan. Saban hari saya mendengar keluhan rakan sekerja mengenai kehidupan di Bumi Kenyalang. Kenapa Sarawak ketinggalan berbanding negeri - negeri lain di Semenanjung. Itulah soalan yang selalu diajukan bila berbicara. Tahniah kepada Brunei kerana tidak turut serta di dalam penubuhan Malaysia. Saya selalu ker Brunei ....berbeza sungguh antara Brunei dan Sarawak. Semasa menetap di Miri, sempat saya membuat perjalanan dari Miri - Brunei ke Sabah ...memang terdapat perbezaan yang ketara di antara Brunei dengan Sarawak dan Sabah.Sekarang inilah masanya untuk penduduk Bumi Kenyalang membuat perubahan untuk Sarawak.

Agi Idup Agi Ngelaban.