Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 6 Ogos 2011

MALAPETAKA BETERUSAN JIKA GEROMBOLAN TIDAK DIHUMBANKAN




NOTA:

pembaca tt yng budiman
ingatkan kenyataan 6 ramadan
salehuddin ayub ini

apakah salehuddin ini hanya beretorik
atau benar akan menyusun

kita tunggu dan kita lihat
apakah salehuddin ini politkus
atau pendobarak perubahan

tunggu dan nanti!




HENTIKAN MALAPETAKA INI


nota:
15 mei adalah nakba untu palestin
nakba adalah malapetaka yang menimpa palestin
apabila israel dipaacakan di bumi arab

31 ogos ialah malapetaka nakba untuk tanah melayu
apabila gerombolan naik tahtha

sedar lah
nakba dan malapetaka sedang
membuat kerjasama sekarang!


PAKATAN : BERSIH 3.0 SUSUL JIKA NAJIB GAGAL BERSIHKAN DAFTAR PEMILIH -
minsider

KUALA LUMPUR, 6 Ogos — Sambil menegaskan pihaknya tidak meletakkan sebarang keyakinan ke atas pentadbiran Najib bahawa akan menyelesaikan kemelut pengurusan pilihan raya, Pakatan Rakyat mahu Perdana Menteri memikul tanggungjawab bagi memastikan daftar pemilih benar-benar bersih.

Jika tidak, kata Pakatan Rakyat gelombang Bersih 3.0 akan menyusul.

Ketika dihubungi The Malaysian Insider, Naib Presiden PAS Salahuddin Ayub menegaskan, Najib perlu bertindak segera lalu menyelesaikan semua penyelewengan dan konspirasi yang didakwa wujud demi memenangkan Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya umum ke-13 termasuk terbaru dakwaan pemberian kad pengenalan MyKad kepada warganegara asing.

Bagaimana beliau tidak meletakkan harapan tinggi untuk Najib menyelesaikan masalah yang berlaku termasuk isu pertukaran status kewarganegaraan pemastautin tetap.

“Apa lagi yang kita boleh harapkan pada perdana menteri, Himpunan Bersih 2.0 pun beliau tak boleh nak tangani, macam mana dengan isu yang terbaru ini (pertukaran status kewarganegaraan pemastautin tetap).

“Tapi sebagai pemerintah, beliau perlu bertindak segera... tuntutan Bersih 2.0 juga perlu dilaksanakan malah isu yang baru ini diselesaikan sebelum pilihan raya umum ke-13,” kata Salahuddin.

Isu daftar pemilih menjadi hangat baru-baru ini ekoran pendedahan mengenai pertukaran status kewarganeraan pemastautin tetap kepada warganegara dalam tempoh yang singkat dan ia mendapat bantahan hebat daripada kepimpinan Pakatan Rakyat.

Bagaimanapun perkara itu dinafikan oleh Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) dan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).

Berikutan pendedahan itu, Pakatan Rakyat mahu sidang tergempar Parlimen bagi membahaskan isu kewujudan pengundi-pengundi kalangan rakyat asing yang diberikan taraf kewarganegaraan Malaysia.

Selain itu Pakatan Rakyat juga mendakwa BN mendaftarkan warga asing sebagai rakyat negara ini melalui operasi “MyDaftar.”

Operasi itu dikatakan mahu menjadikan warga asing sebagai pengundi yang sah bagi memenangkan BN pada pilihan raya umum ke-13.

Tegas Salahuddin, Najib harus bertanggungjawab terhadap semua penyelewengan yang berlaku dalam sistem pilihan raya selain memberi penjelasan tentang langkah JPN membenarkan pemastautin tetap ditukar status menjadi warga negara Malaysia.

“Walau macam mana pun beliau (Najib) harus bertanggungjawab, beliau perlu tampil menyelesaikan semua kemelut yang berlaku ini...beliau mesti bertindak segera dan bertanggungjawab.

“Kita tahu apa yang dilakukan ini adalah usaha-usaha untuk membantu BN menang, selagi Najib sebagai perdana menteri beliau perlu tampil menyelesaikan perkara ini kerana ia akan mengancam keselamatan negara,” katanya.

Ahli Parlimen Kubang Kerian ini turut mengingatkan pentadbiran Najib agar melakukan segera transformasi pilihan raya sekiranya tidak mahu berdepan dengan Himpunan Bersih 3.0.

“Sekiranya masih tiada perubahan sebelum pilihan raya umum ke-13 besar kemungkinan Himpunan Bersih 3.0 akan mengambil tempat.

“Kalau perlu kita akan lakukan, apa lagi yang kita boleh harapkan dengan sistem (pilihan raya) sekarang? Kalau SPR kata daftar pemilih bersih dan nafikan lagi, kita ada bukti... kita boleh buktikan, adakah kita mahu terus berdiam diri?,” katanya sambil menambah cadangan Himpunan Bersih 3.0 masih belum dibincangkan secara serius.

Lapan tuntutan Bersih 2.0 adalah agar SPR membersihkan daftar undi, mereformasikan undi pos, gunakan dakwat kekal, akses media yang bebas dan adil, tempoh kempen minimum 21 hari, diperkukuhkan institusi awam, hentikan rasuah dan hentikan politik kotor.

Ditanya apa langkah akan diambil PAS selepas ini, Salahuddin berkata pihaknya telah menyediakan beberapa pelan tindakan untuk mendesak Putrajaya.

“Saya rasa kita ada pelan tindakan...kita mempunyai beberapa siri pelan tindakan yang harus dilaksanakan dan buat masa ini tempat terbaik untuk mendedahkan semua konspirasi peringkat tertinggi ini adalah di Parlimen sebab itu kita mahu sidang tergempar Parlimen.

“Kita juga akan desak kerajaan menubuhkan inkuiri awam untuk kita kenal pasti siapa yang terlibat sehingga ke akar umbi,” katanya.

Tegas beliau, sekiranya semua pelan tindakan itu tidak dipedulikan Putrajaya, pihaknya terpaksa menghadap Yang di-Pertuan Agong sebagai langkah terakhir bagi memastikan sistem pilihan raya diadakan secara bersih dan adil.

Ditanya sama ada mempercayai daftar pemilih SPR, Salahuddin bagaimana pun menegaskan “sebab itu kita mahu satu pembersihan dilakukan yang mana ia merupakan perjuangan kita selama ini.”

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...INI BERITA BAIK.... kah kah kah..

kah kah kah...INI BERITA YANG DI TUNGGU TUNGGU.... kah kah kah

nota:
jawatan kuasa bersih 2.0
telah memberi notis kepada spr
ada 4 tuntutan yang boleh dilakukan olewh spr
tanpa memerlukaan perubahan perlembagaan
tanpa memerlukan akta baru
semua dalam bidang kuasa spr


1 - hapuskan undi pos
2 - gunakan dakwat hitam
3 - bersih senarai pengundi
4 - panjang masa berkempen

spr telah diberi 3 bulan untuk membuat'
perubahan - tiga bulan ini todak termasuk ogos
ertinya bersih 2.0 menunggu jawapan pada bulan
november nanti - ini jelas !

SEBELUM KE PILIHANRAYA KITA KE JALAN RAYA DULU!

16 ulasan:

leekonu berkata...

Sabtu, 6 Ogos 2011
Makan Malam 1Malaysialah, Derma HIV/AIDSlah, akhirnya semua terbongkar
12:01 PM SUNGAI RAPAT ONLINE No comments


Semalam Paderi Gereja tersebut Daniel menyatakan kekesalan dengan serbuan JAIS ke atas Gereja berkenaan katanya "kami buat jamuan 1Malaysia takkan tak boleh", kemudian pula ada individu Melayu yang tampil menyatakan jamuan berbuka puasa, kemudian timbul pula Datuk Zaman Khan membuat kenyataan bahawa itu adalah jamuan memungut derma HIV/AIDS oleh Majlis Aids Malaysia.

Pembohongan demi pembohongan yang dilakukan demi menutup kesalahan gereja tersebut. Tidak kurang pula Khalid Samad dan Khairuddin pemimpin PAS Selangor melenting ibarat pejuang bagi gereja itu dengan mencincang lumat Datuk Dr Hassan Ali.

Tetapi Allah tahu apa yang manusia jenis Khalid Samad lakukan, akhirnya terbongkar juga helah PAS Selangor mempertahankan Gereja Seksyen 13.


Beberapa individu beragama Islam yang menyertai aktiviti keagamaan di sebuah gereja di Seksyen 13, Petaling Jaya, ketika pegawai Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) membuat pemeriksaan malam kelmarin, hanya sebahagian kecil yang berjaya dikesan, manakala sebahagian besar golongan itu dipercayai menyertainya secara sembunyi atau ‘bawah tanah’.

Kebanyakan mereka terdiri daripada kaum Melayu dan golongan mualaf yang menyertai kumpulan berkenaan disebabkan kesempitan wang untuk menyara diri dan keluarga serta gagal mendapat bantuan daripada pihak berwajib.

Mereka menyertai kegiatan keagamaan berkenaan secara senyap-senyap di premis persendirian termasuk rumah kedai dan dewan komuniti, bukan saja di Lembah Klang, malah pergerakan ‘bawah tanah’ ini sudah berkembang di seluruh negara termasuk di Kelantan dan Terengganu.

Ia didedahkan sendiri seorang wanita Melayu yang mengikuti kumpulan itu sejak lebih setahun lalu, selepas dibelenggu masalah kewangan sehingga tidak mampu membiayai keperluan seharian.

Katanya, pendakwah kumpulan berkenaan membantu mereka dengan memberi seberapa banyak wang diperlukan dan selepas itu, mereka memujuk individu yang sudah diberi bantuan menyertai program keagamaan mereka.

PAS kini sudah boleh disamakan dengan sebuah pertubuhan Kristian yang sama-sama membantu agama kristian bagi memurtadkan umat Islam, sebab itulah sehingga kini tarbiah yang PAS lakukan hampir setiap hari hanya untuk memurtadkan umat Islam sahaja.

PAS sudah tidak layak menggelarkan parti mereka sebagai parti Islam, pemimpin mereka wajib dihukum seberat-beratnya oleh umat Islam di Malaysia.

kalbun UMNO berkata...

sekali lagi pejuang keadilan akan ke jalanraya.
"jihad terbaik adalah berkata benar kepada pemerintah yang jahat (penipu)".

Tanpa Nama berkata...

BERSIH 3.0 UNTUK SELESAIKAN MASALAH NIE, RAMAI ANAK MUDA YANG TAK DAPAT TURUN DI BERSIH 2.0 AKAN TURUN BERSAMA YANG TURUN BARU-BARU NIE..RAMAI ANAK MUDA TERMASUK SAYA MALU TAK TURUN BERSIH 2.0 BARU-BARU NIE KERANA NAMPAK MAK CIK DAN PAK CIK TUA , ORANG KURANG UPAYA BOLEH TURUN ! MESTI SAMPAI JUTAAN BERSIH 3.0.

Monkey Code berkata...

Ia didedahkan sendiri seorang wanita Melayu....perempuan tu orang umno ke? atau orang UG hassan ali ke?...oh berita Metro ..anak beranak UTUSAN MELAYU...untuk kepala otak orang2 yang cepat LAYU

Tanpa Nama berkata...

Trust NRD ? Not in a million years

http://www.malaysiakini.com/news/172145


Let's Roll....!
Let's Rock.....!
Let's Shake it to the maximun...!

Time for the "Anak-anak muda" to clean up the "DIRT"

Not with "Washing powder"
But with "People's power"

ROLL
ROCK
SHAKE
To save MALAYSIA from evils

“All that is necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.”
Edmund Burke quote


Saya anak bangsa MALAYSIA

Revolusi_Malaysia berkata...

datang kat subang jaya TT ss14... dalam kul 12 tengah malam - pagi... orang INDON tengah diberi IC... smlm ada dalam 30-50 orang... rupa-rupanya hampir setiap hari diorang tengah beratur dapat IC seluruh SELANGOR! Indon kat area Kajang yang tengah bagitau... mereka sudah dapat IC!!!

Tanpa Nama berkata...

leekonu anak haram... korang yang tengah gadaikan negara pada orang asing... bagi IC kat indon, bangla dan myammar... juga kat orang INDIA yang berasal dari INDIA!!! Anak haram kau orang UMNO! Negara kau khianati!!! Babi pelacur UMNO!!!

Tunjuklah muka seorang wanita itu? tak kan tak dak gambar tutup muka dengan surat khabar?????? mana tunjuk la gambar pukimak punya pengkhianat bangsa dan agama?

ONE BIG FUCK UNTUK SELURUH KETURUNAN UMNO DAN PENYOKONGNYA... DARI MAK, PAK, ATUK, NENEK, ANAK CUCU CICIT... ONE BIG FUCK TO YOU!!!

PENGKHIANAT!

Anak Jati Kelate berkata...

BeRSIH 3.0 kita behimpun dan berkampung terus di jalanraya..

JANGAN BALIK!!!!!..aku ulang JANGAN BALIK!!! selagi 8 tuntutan BERSIH x diterima..

Hanya ini cara..

BERSIH tahun 2007 dan BERSIH 2.0 dah terbaek..!!

Tapi BERSIH 3.0 kita mesti buat PALING TERBAEK!!!

Hanya ini cara..

JANGAN BALIK!!!

Tanpa Nama berkata...

taknak balik camana, kalau dah masuk lokap 4,5 hari, memangla tak balik! jom kita bunuh pati yang ada mykad, jangan takut pada undang2 malassia yang gila ni.... kalau nak lagi bagus kita pancung semua keluarga haram jadah yang terbabit mengeluarkan mykad kepada pati

Tanpa Nama berkata...

Senang saja nak selesaikan isu Apno-apco ni bagi IC kat mata indon.Masa pengundian, pastikan kita buat "citizen arrest". Suruh dia baca fatihah, kalau tak boleh sah dia kapir batak.kalau dia boleh baca, suruh dia cakap melayu, kalau slang dia slang indon,sah pengundi palsu. hanya melayu,cina dan india saja boleh undi.Penduduk taraf PR ke warganegara tak boleh,sebab asalnya dia PR status.
JPN, SPR.KDN dan mat monggol ingat dia pandai, tapi rakyat akan lakukan kejutan untuk Apno-apco pada hari pengundian hingga keadaan akan jadi tak terkawal.Dengar bagaimana seorang adunn BN dengan angkuh berkata,BN boleh menang Selangor, dia sudah silap.Perancangannya sudah di ketahui rakyat dan pastikan "citizen arrest" dilakukan pada hari pengundian hingga banyak mat indon akan ditangkap, dan ketika itu polis sudah kalah pada rakyat seperti yang terjadi diMesir. Insyallah mat monggol akan digulingkan selepas itu.Kah..Kah..Kah.

Tanpa Nama berkata...

bersih 3.0 , insayaallah aku akan turut serta (walaupun ada ada rasa kecut perut sebab aku pompuan)..dah tak boleh tahan mcm ni....bawa tikar bantal ya semua , kita berkampung dan tak balik selagi tuntutan tak di layan.

looking forward to bersih 3.0!

Tanpa Nama berkata...

tkt x smpt sbb plhn rya akan dlakukan pd bln 11 thun nie...segala persiapan tlh dlakukan...tlg mklumkan kpda semua jntera agar brsiap sedia...mklumat dr sumber yg blh dpercayai
-POKIO-

Malaysia for Malaysian berkata...

Indon, Bangla dan India diberi IC asalkan mereka beragama Islam..Inilah yang berlaku sejak 2008..Siapa puncanya?? Muslims in malaysia lah siapa lagi...Semua nak tengok dari sisi agama...yang muslim saudara dan non muslim kafir. sekarang susah nak terima saudara baru ker?? kah kah kah kah...

Melayu yang racist hanya akan sedar biler anak bini kena hantar pi singapore atau Indonesia jadi bibik..tank lama lagi bro..UMNO menang pru 13..confirm melayu jadi bibik di indon atau singapore..masa tu la i nak dengar u all cakap pasal ketuanan..

Tanpa Nama berkata...

Sekoq lagi pencacai (leekonu) cuba berhujah dalam blog ini. Kalau hujah kukuh takpa gak tapi hujah macam taik!!

Tanpa Nama berkata...

Patut desakan Bersih tambah satu lagi.PATI yang didaftar ikut sistem biometric TIDAK BOLEH DIWARGANEGARKAN DAN TIDAK BOLEH DIMASUKKAN KEDALAM DAFTAR PENGUNDI.

Tanpa Nama berkata...

leekonu,

Diberi Bible dalam Bahasa Melayu "no big deal".DiIndonesia boleh dapat Bible dalam Bahasa Indonesia bertan-tan.Baca Bible dalam Bahasa Melayu tidak menjadikan seorang Islam tu murtad kalau akidahnya kuat.Tapi kalau iman setipis kulit bawang,tak boleh pulak buat tazkirah dimesjid dan surau,jarang pulak kemesjid,khutbah Jumaat pun cakap pasal Hari Pahlawan aje,ini yang boleh mendatangkan masaalah.Tambahan pulak kerajaan UMNO/BN banyak buat pesta-pesta maksiat pada setiap hari-hari perayaan.