Ahad, 28 Ogos 2011

TANAH TUDM SIAPA REMBAT?




INI KERJA GEROMBOLAN




nota:
bagaimana tanah tudm kena rembat?
bagaimana tanah tapak penjara pudu kena rembat?
kenapa tak ada laporan?





KAMPUNG MELAYU TERGADAI
– berita hairan

Sebuah perkampungan Melayu tradisional, Kampung Bukit Kechil Sungai Nibong, di sini yang berusia 150 tahun bakal berkubur berikutan sebahagian tanah sudah berpindah tangan kepada pemaju untuk dibangunkan dengan projek perumahan mewah.

Setakat ini, dua lot tanah seluas 1.54 hektar menempatkan kira-kira 30 rumah sudah dijual kepada pihak pemaju. Kampung berkeluasan enam hektar itu secara keseluruhan menempatkan 200 rumah.

Difahamkan, pemaju menjanjikan bayaran RM70,000 bagi setiap rumah di tapak seluas 1.54 hektar yang sudah dijual itu, tetapi masih ada pemilik belum menerima bayaran walaupun sudah mengosongkan rumah sejak awal tahun lalu sebelum kerja merobohkan semua kediaman berkenaan dilakukan, disusuli kerja meratakan kawasan bermula awal tahun ini.

Berikutan kerja di dua tapak di kampung itu sudah bermula, penduduk mula merasa kesan dari aspek keselamatan, kerosakan jalan akibat kenderaan berat keluar masuk ke tapak projek itu selain mendakwa penggunaan jentera berat mengakibatkan paip air pecah dan proses pembaikan menimbulkan kerumitan.

Penduduk mendakwa, wakil pemaju kini giat memujuk baki pemilik tanah di kampung itu supaya menjual tanah masing-masing. Berikutan itu, Badan Bertindak Selamatkan Tanah Milik Melayu (BSTM) dan Teras Pengupayaan Melayu (TERAS) menggesa kerajaan Pusat campur tangan memastikan tanah milik Melayu tidak terlepas

KAH KAH KAH
KAH KAH AKH
KAH KAH KAH

woit...TAK PAYAH LAH BUAT TEATER.... kah kah kah....

kah kah kah...NAK LAPOR HAL KAMPONG MELAYU TERGADAI... kah kah kah..

kah kah kah...BERAPA HEKTAR?... jkah kah kah..

kah kah kah...BERAPA UMUR KAMPONG INI ?.... kah kah kah...

woit... KAMPONG BARU DI KUALA LUMPUR INI LAGI TUA.... kah kah kah..

kah kah kah..KG BARU LUASNYA PULUHAN HEKTAR.... kah kah kah..

kah kah kah..KG BANDA DALAM DEKAT GOMBAK LAGI TUA.... kah kah kah....

kah kah kaH...200 TAHUN.. TUJUH BUAH KAMPONG...3000 KELUARGA.... kah kah kah..

kah kah kah...SEMUA GEROMBOLAN NAK GADAIKAN.... kah kah kah...

woit...NAPA TAK ADA LOPORAN DALAM MEDIA...kah kah kah..

woit...APAKAH KERANA INI DI BAWAH KERAJAAN PAKATAN...kah kah kah...

kah kah kah...TAK SAMPAI DUA HEKTAR PUN HEBOH.... kah kah kah...

kah kah kah...YANG LIM GOH TONG REMBAT SATU GUNUNG ... KENAPA TAK HEBOH.... kah kah kah...

kah kah kah...YANG TAIK TERJULUR JULUR REMBAT TANAH TUDM TAK HEBOH...kah kah kah..

kah kah kah...YTL... REMBAT TANAH SENTUL NAPA TAK HEBOH... kah kah kah..

woit... INI BUKAN BERJUANG HAK TANAH...INI KERANA KERAJAAN PAKATAN...kah kah kah...




3 ulasan:

ayakmaidinserdang berkata...

Kesian kat mat TUDM klu kawad jam 8pg pukul 4 dah kena draw senjata tiba tiba pulak senang je mangkuk ayun bagi orang rembat tanah.Airman semua lu fikir lah sendiri . UDA.cakap tx serupa bikin suruh plak sokong BN nak projek katakan kat Pauh jaya ni jual rumah harga gila mcm tu nak tolong melayu Kampung baru!!! memori lama ingat org kuat Dato Harun.

Lang berkata...

ada lagi tanah yg belum digadai... tanah milik badak berendam..

Mohd Salleh berkata...

Lihat tanah Kampung Tradisi Tg Tokong P.Pinang apa dah jadi? UDA dapat dengan harga token RM 10/, dapat lagi tanah tebusguna laut hampir 54 ekar.Semuanya dgn alasan nak majukan Melayu dalam bandar di bawah DEB (1970-1990.Tapi tak buat. Kroni2 @ korprat UMNO ini sengaja gagalkan projek utk rakyat kerana tanah mahal dan strategik.Yang dibuat ialah projek mahal dan komerSIAL untuk korprat harga jutaan ringgit .Rakyat dijanjikan dng rumah percuma lalu dinyahkan secara halus ke rumah transit.Tanah tebusguna laut yg 50 kali luas kampung Tg Tokong langsung tidak ada bahagian untuk penempatan semula penduduk kpg asal yg sesak.Tumpuan dibuat untuk projek mewah.Lepas abaikan t/jawab sosial dan rosakkan struktur kampung yang tersusun peninggalan penjajah British UDA isytiharkan kampung tradisi ini SETINGGAN.Inilah bala kemerdekaan yang RAKYAT dapat daripada para penjarah ekonomi bangsa sebagaimana yg dikata oleh ulamak UMNO Sheikh Abdullah Fahim tok PAK LAH :
"Bila kita dah MERDEKA jangan ada pemimpin yang ambil kesempatan buat kekayaan di atas belakang rakyat"