Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 5 Disember 2011

CAKAP KETUANAN MELAYU - BENGGALI PUN JADI MELAYU




PAK SAMAD BUKAN BENGALI





NOTA:

akhbar the star
sengaja mengeluarkan
berita benggali ini
jadi ahli united malay national organisation
the star milik cukong mca
the star sengaja nak menganjing ketuanan melayu

macam mana parti ini parti ketuanan melayu
bengali bukan melayu
macam mana diterima jadi ahli parti
tak kan parti ini
tak cukup dengan eee
tak cukup dengan mamak
benggali pulak masuk
kah kah kah



INI BENGGALI


SURAT DARI PEMBACA:

Salam TT. Punjabi tukar nama pon ahli parti dia. http://thestar.com.my/news/story.asp?file=/2011/12/4/nation/10030769&sec=nation
By Anonymous on RAKYAT MALAYSIA DIMINTA JUJUR on 12/4/11


I HELP UMNO WITH GIFT OF MUSIC ,SAYS DJ DAVE – the star

EVERGREEN crooner DJ Dave, an Umno member for years, said he joined the party not to be a politician but simply because he loves the party.

“I reach out to the people through my songs. That is how I contribute best to Umno,” said the singer, who is also known as Irwan Syah Abdullah.

Admitting he may not be the “winnable” candidate the leadership is looking for, he added: “I prefer to work behind the scene.”

The youthful-looking 63-year-old, known for his 70s hits like Maafkanlah and Menjelang Hari Raya, was a big hit with delegates and visitors to the Umno general assembly and was stopped by many Wanita members who wanted to take photographs with him.

A familiar face in many election campaigns, DJ Dave said he was confident Umno and Barisan Nasional would emerge a stronger force at the next general election.
He urged young Malaysians to put their trust in the party to bring changes to the country.

“Umno has weathered many storms and it has always delivered,” he said, calling on party members to stay united in the face of the opposition onslaught.


INI INDIA




12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

bro, kavita singh pun dah masuk benih melayu kalau melayu tu tak pakai kondom.

Tanpa Nama berkata...

nak tau lagi siapa benggali,
jadi ahli united malay national organisation.
ali rustam.
musa aman.
jins shamsudin.
yusof haslam.

Sam Kai Cheong berkata...

Biarlah dia masuk UMNO. Lagipun dia dah masuk Islam, dah berkhatan, mempunyai keluarga Islam.

Apa perlunya dia dihalang sedangkan ramai lagi kutty kutty yg standard nya lebih rendah boleh masuk UMNO. Ada yg sudah pegang jawatan besar sekarang.

Dia nak masuk apa pun lantaklah, asalkan jangan khianat rakyat sudahla.

Weh lagu dia sedap apa? Korang pun ramai yg minat dulu. Lagipun dulu bukan main semangat korang semua bila dia masuk Islam.

Tak kesahlah dia nak masuk UMNO ker apa asalkan dia masih tetap Islam, bagusla

Tanpa Nama berkata...

Aiyaa...TT ..orang benggali adalah yang asal moyangnya dari kawasan Benggal (Bangladesh dan sewaktu dengannya)...Itu DJ Dave moyangnya...dari Punjab...laa...jadi dia adalah Punjabi...

Tapi ...isu yang TT bawa ni memang cun.... sebab nampak gaya 'MELAYU ORI" mungkin lama kelamaan akan pupus..pasal Melayu wannabe...makin menjadi..daa..

Kat Malaysia ada penukaran identiti yang amat pelik... bila masuk islam je...semua boleh jadi melayu...dan kata ahli UMNO....

sedarlaa...Pipit yang terbang tinggi pun masih pipit jugak tapi bila pikir diri dah jadi Enggang...memang ini kes bangang...

ayoyo kadavule....

Tanpa Nama berkata...

apa nak heran D.J Dave, ahli GEROMBOLAN UNITED MALAY NATIONAL ORGANIZATION NO6 tu Dr.'Charlie' Paglar, sayur campur Omputeh dan India, tak masuk Islampun:

http://www.anakmudamalaysia.com/2011/09/rahsia-ahli-umno-no-000006/#more-410

ahli2 Umno 'bumiputera' di sabah dan sarawakpun bukan org Islam

Tanpa Nama berkata...

ahli gerombolan apno beragama Kristian dari Sabah:
John Gani
dan
ketua gerombolan apno bahagian penampang,Dato' John Ambrose

sebabnya hal ini memang termaktub dlm perlembagaan Apno Fasal 4:
Fasal 4 perlembagaan Umno menyebut bahawa ahli-ahli Umno adalah dua jenis iaitu ahli biasa dan ahli bergabung.

Ahli Biasa ialah Warganegara Malaysia yang berbangsa Melayu atau Bumiputera (apa2 agamapun boleh, yang paling penting menganut agama 'rasuah' gerombolan) yang berusia 18 tahun ke atas (Fasal 4.2).

Ahli Bergabung adalah sebuah pertubuhan politik yang bersetuju berkerjasama dengan Umno dan menerima syarat-syarat yang ditetapkan oleh Majlis Tertinggi (Fasal 4.3). Kongres India Muslim Malaysia (Kimma) kini menjadi Ahli Bergabung Umno.

Pro_Pembaharuan berkata...

SAM KAI CHEONG ni memang betul-betul barua UMNO... fanatik sampai tak nampak logik yang masuk akal... ini lah keburukan fanatik...

woi barua-barua UMNO yang bodoh nak mampus...

Orang cakap, dia masuk UMNO... bukan masuk Islam... tak de sape pertikai masuk Islam, cuma orang pertikai, masuk UMNO!

kalo betul pun ko tak kisah dia masuk UMNO, ko sendiri mengaku yang UMNO sudah tiada integriti kerana dia Singh! Nama UMNO ialah United MALAY National Organisation. BODOH mangai!

Kalo camni, bagi fakta camner pun, orang UMNO ni tetap nak menang cakap... cakap kat sini, dia masuk kat situ... bila cakap kat situ, dia masuk sini balik... GILER BABI BODOH BETUL OTAK-OTAK ORANG UMNO NI YER!

Satu lagik, (INI otak orang sokong PR yang tidak fanatik yer)///

WOI TT, mana komen aku pasal "Memahami Real Politik Yang Bukan Mimpi"?

Tolong jangan sekat kebebasan aku meluahkan pendapat aku kerana aku percaya, kau menjunjung mentaliti terbuka.

Tolong jangan buat
1. Perangai puak UMNO yang pendapat diorang serupa burung kakak tua reput yang menjadikan Utusan/Berita Harian itu al-quran baru diorang

2. Perangai puak yang tapis tulisan ko kat Surat Khabar Keadilan...

Apa ini?

Belakang Taruk berkata...

Elok UMNO buat parti khas utk Benggali supaya Kavita dan Shahidan Kasim boleh joint.

Tanpa Nama berkata...

hahahahhaha...

mantap bro annon 1:47 PG

mungkin ramai yg tak sedar bahawa Yusof Haslam itu bapaknya seorang imigran dr India yg beragama Islam..bukan arab bukan malabar...ini uttar pradesh mari!

tips nak tau genetik yusof Haslam:
(gi dekat2 n cium ketiak dia..ada bau keling tak???)

kakakkakakakkakaka...ini bukan rasis tp hakikat genetik!

average joe berkata...

UMNgOk tengah kecuttelor bila dapat berita 1persatu nama2 terkenal isytihar sokong pakatan, terbaru bob lokman, jadi depa pun kena lah bagi heboh muka2 lain pulak yg belum diketahui orgramai... aku sendiri takpernah tau punjabi ni turutserta persetubuhan moolayu

apa2pun, jom bagi bersih semua kekotoran dan korupsi politik negara, jom humban KERA UMNgOk-BoNgok jauh2 ke laut!

-average joe-
klakka-la.blogspot: BINATANG PELIHARAAN SAYA 3

MAHATHIR MYDIN SHAHRIZAT MERICAN berkata...

Saya minta Tukar Tiub buat satu artikel menyenaraikan semua Mamak-Mamak didalam UMNO supaya orang Melayu tidak lagi ditipu.

Nak tahu Mamak atau tidak sangat mudah kerana mereka ini gemarkan nama-nama berikut didalam nama penuh mereka:

MERICAN
-DIN
SHAH-
-DIR

Tengok nama baru DJ Dave - Irwan Syah Abdullah. Nama dia pun ada SHAH macam SHAHRIZAT.

Terima kasih.

Lang berkata...

ni nak membuktikan kata2 taun president dan naib 20% dia, yg umngok bukan parti rasis... siapa yg dah pandai tulis borang keahlian dan boleh bayar singgit akan diterima menjadi ahli...

khas buat united malaysian national org... tak yah ada ahli2 gabungan... terima terus menjadi ahli penuh... rakyat mesia udah memahaminya yg umngok bukan parti politik orang melayu tetapi parti untuk kaki temberang...