Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 5 Disember 2011

RASIS MEMANG RASIS - TAPI BILA MEROMPAK ADA KERJASAMA




JAGA JAGA ADA MACAM MACAM LANUN














STRAITs TIMES : BEKAS MB PERLIS DIKAIT SKANDAL RASUAH ALSTOM - minsider

KUALA LUMPUR, 5 Dis — Ketika seorang pemimpin kanan Umno berhadapan dengan kontroversi projek ternakan lembu kendalian keluarganya, parti teras Barisan Nasional (BN) itu kini dihimpit dakwaan terbaru bahawa seorang bekas menteri besar pernah menerima habuan daripada syarikat kejuruteraan gergasi Perancis, Alstom bagi pembinaan loji elektrik di Perlis.

Akhbar Straits Times Singapura melaporkan, Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) telah menggeledah pejabat Teknologi Tenaga Perlis Consortium (TTPC), yang sebahagiannya dimiliki oleh bekas Speaker Dewan Negara dan bekas menteri besar Perlis Abdul Hamid Pawanteh.

Akhbar itu melaporkan bahawa veteran Umno berkenaan secara langsung dikaitkan dalam dakwaan rasuah Alstom dalam memperoleh kontrak dua dekad lalu.

Abdul Hamid dikatakan dibayar 7.5 juta franc Switerland (RM25 juta) untuk membantu Alstom mendapatkan satu kontrak membina loji tenaga elektrik di Perlis lewat 1990-an.

Beliau merupakan menteri besar Perlis dari 1986 hingga 1995.

Straits Times melaporkan kedua-dua Abdul Hamid dan bekas rakan kongsinya Ti Chee Liang telah disebutkan dalam saman jenayah terhadap Alstom.

Menurut Straits Times, Alstom didenda €31 juta (RM128.77 juta) oleh Jabatan Peguam Negara Switzerland dua minggu lalu kerana gagal mengadakan panduan yang sewajarnya untuk menghindari amalan rasuah di kalangan eksekutifnya di Malaysia, Latvia dan Tunisia. Ia merupakan satu bentuk kesalahan di bawah undang-undang Switerland.

Alstom merupakan pemain utama di Malaysia dalam bisnes tenaga dan diberi kontrak menyediakan peralatan bagi menjana tenaga elektrik 7.5 gigawatt, kata akhbar itu.


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

KAH KAH KAH

woit...BERBANGGALAH WAHAI BANI MELAYU.... kah kah kah..

kah kah kah...INI LAH BUKTI KERJA SAMA BANI MELAYU DENGAN CUKONG CHINA...kah kah kah..

kah kah kah.... BANI KETUANAN MELAYU LULUSKAN POJEK.... kah kah kah..

kah kah kah...CUKONG CHINA SEDAIKAN LENDIR...kah kah kah..

kah kah kah..INILAH TANDA KERJA SAMA ERAT UNTUK TIPU MELAYU...kah kah kah..

woit...PELIK... KENAPA BERITA INI TAK KELUAR DALAM RTM.ATAU MEDIA MELAYU... kah kah kah



NOTA:
siapa kata gerombolan rasis
kalau gerombolan rasis
macam mana vincent tan kaya
kalau gerombolan rasis
macam mana ananda kaya

kalau gerombolan rasis
macam mana ti chee liang jadi kaya raya


INI PUN LANUN


11 ulasan:

average joe berkata...

kerjasama sebegini memang digalak oleh KERA UMNgOk-BoNgok, dan mereka membuat rebranding untuk skim ini, yg mulai tahun 2011 dilabel sebagai "i hep chu, u hep mi"

jom bagi bersih semua kekotoran dan korupsi politik negara, jom humban KERA UMNgOk-BoNgok jauh2 ke laut!

-average joe-
klakka-la.blogspot: BINATANG PELIHARAAN SAYA 3

Stupid University berkata...

Kah! Kah! Kah! 1Rasuah! Kah! Kah! Kah!

Tanpa Nama berkata...

.
.
.
teras umno-mca
---------------

umno bikin pojek

mca cari vendor

itu pojek sudah cantik

kita sama sama main kotor

mca-umno adek beradek

omputih cakap

kita -band of braders


siang kita robbers

malam kita braders

sama sama songlap

sama sama kongkek

gua punya pompuan

lu pun bolih kong kek


ini macam barulah ok


cukong dan melayu 1 malaysia

you tolong I, I tolong u

you pau. I pau

ini baru kita kautim 1 Malaysia

mca.umno mesti bikin pojek

I untung, u untung

kita sama sama untung

tanah melayu , mca niaga

tanah cina ,mca sendiri pau

tanah gomen , kita pau

inilah cara kita kau tau

bila ada election kasi mca tempat melayu

sudah menang kita bolih sama sama cari makan

mana tempat ada kayu

mca ada kawan bolih kasi bersih hutan

wang masuk mca bolih supply pompuan

no worry bradder- ada pojek ada

ada pompuan

ada BMW for u!


KoNG Si kong si kong

kong kek sana kong kek sini

ada wang amoi/jambu cantik kita

borong



khong khek khuat

pemuda-spg4 berkata...

umno mmg barua.. cerita yg patut di siar telah di padam..hahaha..
tumbang2.. tumbang umno.. PR menuju putrajaya..

average joe berkata...

kerjasama cukong-ketuanan KERA merangkumi seluruh aspek kehidupan, dari membolot wangringgit ke merembat tanah ke menyebat projek ke menyebar perjudian hingga ke menyubur pelacuran...

Presiden MCA datuk tua Dr Chua Soi Lek berkata pelacur-pelacur akan meninggalkan Malaysia manakala jiwaraga saya berhadapan dengan ‘kemusnahan diri’ jika hukum hudud dilaksanakan di Malaysia, kerana saya amatsangat shiok woo main sama pelempuan, bukan u oll tak tau tak tengok video saya mah!

jangan biar diri anda diselubungi kelentong

jom bagi bersih semua kekotoran dan korupsi politik negara, jom humban KERA UMNgOk-BoNgok jauh2 ke laut!

-average joe-
klakka-la.blogspot: BINATANG PELIHARAAN SAYA 3

Tonto Menonto berkata...

cayalah HAMID...kalau benar berita ini lu mmg hebat....xsangka senyap2 rembat komisyen...dah la telibat dpt komisyen rasuah...bole jadi speaker Parlimen lak tu....SPRM wajib selidik siasat sedalam-dalamnya speaker2 parlimen dan DUN negeri yg ada sekarang...nampak speaker2 ni berat sebelah...apa lagi siasatla SPRM...mkn gaji buta ke...tangkap ikan bilis saja...

Tanpa Nama berkata...

lancaulah!!! lembu tua yg jadi korban!!!
bila lagi pandy kutty, rosmah mansor n nazak nak kena dakwa!!!
jgn tertipu drama...konon2 gerombolan perangi rasuah!!!
kahkahkah
pawanteh inilah masanya sabaotaj calon boleh menang
kahkahkah
alang2 jatuh, jatuhkan semua sekali gerombolan

Tanpa Nama berkata...

Bendera lanun terbaik penah ku lihat..

Lang berkata...

semua pejabat sprm seluruh negara diarahkan untuk pasang grill diseluruh tingkat... takut nanti ada orang yg nak hirup oksijen diluar tingkap pulak...

Batu Tepi Jalan berkata...

http://batutepijalan.blogspot.com/2011/12/tukartiub-dulu-dulu.html

Tanpa Nama berkata...

20 tahun dulu punya kes?? DUA PULUH??

ciss kalau mcm tu kes madey, rosmah, najib, mami lembu akan dibicarakan pada tahun 2031!!?

hidup lagi ke madey masa tu?