Isnin, 5 Disember 2011

JANGAN DIBODOHKAN OLEH ORANG BODOH




MENTERI BESAR NGOOK









KILANG LYNAS SELAMAT TAPAI DIJADIKAN ISU POLITIK SEMPIT – meloya

KUANTAN 5 Dis. – Menteri Besar, Adnan Yaakob berkata, soal kesihatan dan keselamatan menjadi keutamaan kerajaan sebelum lesen praoperasi dikeluarkan kepada syarikat Lynas Malaysia Sdn Bhd bagi membolehkan kilang memproses nadir bumi dibina di kawasan Perindustrian Gebeng di sini.

Beliau berkata, Agensi Tenaga Atom Antarabangsa (IAEA) serta pakar-pakar luar negara telah mengesahkan bahawa pembinaan kilang itu selamat, tetapi masih diputarbelitkan fakta oleh pihak tertentu yang kononnya kilang berkenaan akan memudaratkan rakyat.

"Pihak tertentu telah mempolitikkan isu pembinaan kilang berkenaan demi politik sempit mereka,” katanya ketika membentangkan Bajet 2012 kerajaan Pahang pada persidangan Dewan Undangan Negeri di sini hari ini.

Adnan berkata, kerajaan telah mengeluarkan garis panduan sebelum ini bahawa Lynas Malaysia Sdn Bhd perlu mematuhi sepenuhnya syarat yang ditetapkan bagi kilang itu.
Katanya, kerajaan Barisan Nasional (BN) tidak pernah bertindak atau membuat sebarang keputusan yang boleh memudaratkan rakyat. – Tiewnama

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit...POLITIK SEMPIT KEPALA BANA APA?.... kah kah kah..

woit...INGAT INI LUBANG KE APA?.... kah kah klah

woit.... TAK KAN TAHU SEDAR IAEA INI DITUBUHKAN OLEH SYARIKAT LOJI NUKLEAR...kah kah kah..

woit...JANGAN LAAA TIPU MELAYU... MELAYU INI RAMAI YANG BODOH... kah kah kah..

woit..CINA TIPU MELAYU...INDIA TIPU MELAYU... SEKARANG MELAYU TIPU MELAYU....kah kah kah

woit...HANGUS MELAYU DIBAKAR OLEH RADIOAKTIF NANTI...kah kah kah

NOTA:
menteri besar adnan yaakob ini bodoh
entah entah lepas ini
nama tak masuk calon


hanya satu soalan sahaja:

kalau kilang ini selamat kenapa tidak dibuka di australia?
kalau kilang ini selamat kenapa rakyat australia tak mahu?



INI SLOGAN KITA




13 ulasan:

KepalaBanaHaHaHa berkata...

Kena bagi faham kat makcik2 dan pakcik2, ini loji bukan untuk janakuasa karen, ini loji untuk simpan sampah.. Orang melayu korup nak tukar malaysia ni jadik tong sampah... sampah redioektip... yang sialnya, sepuluh juta tahun lagi pun tak tentu lupus lagi sampah2 ni.. plastik pun kalau sepuluh juta tahun lupus, dah boleh jadik petroleum dah.. kalau boleh buat makan best laa jugak radiektip nih... ini tak.. tak memasal, ramai je orang kampung jadik mutan..

Tanpa Nama berkata...

Peratusan kakitangan awam Malaysia paling banyak dan melebihi keperluan sebenar.Let be honest, cuba ke jabatan kerajaan di mana sahaja.Ada staff yang tak de meja dan tempat duduk sampai berkeliaran tak tentu arah semua pasal terlebih staff.60 billion budget setahun untuk gaji sedangkan belanjaan sampai 200billion sahaja.Maksudnya 30% belanjawan untuk gaji kakitangan awam.

kalau nak majukan orang melayu, cuba kerajaan beli share syarikat gergasi yang berlambak dan berpotensi tinggi untuk convert jadi GLC.Control industri Cina like perlombongan, hardware, telekomunikasi.Wujudkan banyak syarikat GLC dan bagi lesen import peralatan electronik , computer dan bukan hanya AP kereta kat secubit orang melayu.

Pelajar melayu bumi dari UITM digalakan cebur diri dalam industri seperti ini dan galakan pembinaan bandar baru dengan premis perniagaan moden kepada mereka.Bila mereka ada kuasa borong barang seperti hardware, computer dan phone mereka boleh bersaing dengan peniaga cina yang dapat harga murah dari pemborong cina.Cubalah belanja separuh dari jumlah 60billion itu.dalam sekelip mata kerajaan boleh memajukan kaum melayu.

Bolehkan melayu maju dengan kekalkan mereka dalam kerajaan dengan gaji murah dan hutang bank rakyat yang tinggi dan mudah diperolehi.?Sampai bilapun melayu akan berhutang dengan kerajaan dan harap duit pencen.Yang keluar universiti pandai belaka tapi masuk kerajaan otak jadi tak kreatif pasal takde kerja sangat.Ini semua hanya untuk memastikan melayu kerja kerajaan terus sokong BN.Ditambah dengan kursus tatanegara sebelum masuk kerja.

sedarlah kaum melayu.Kamu bukan kaum yang bodoh atau malas tapi dilatih oleh UMNO menjadi bodoh dan malas.Lihat melayu yang berniaga, lihat melayu di luar negara.Tolong sedar wahai melayu.kalau kerajaan nak tolong , mereka boleh bangunkan kamu sekelip mata namun mereka sumbat semua dalam kerajaan dan setiasa menyuruh kamu cemburu melihat perniagaan cina walhal perniagaan cina itu boleh diagihkan kepada kamu semua.Mereka hanya perlu memecah monopoli kuasa borong orang cina..Itu sahaja...

Tanpa Nama berkata...

apasal laa pembinaan logi ni selalu dikaitkan dgn kemajuan S&T, pemodenan, tamadum, kemajuan dan ntah apa-apa ntah?? tak paham laa aku.

kalau tak bina loji-loji ni tak maju ke? tak moden ke? ortodok ke?

bodoh punya melayu.

Tanpa Nama berkata...

bro TT, TPM (bakal PM)nak ke Canberra (ANU).

"YAB Deputy Prime Minister Visit to Canberra , Australia (Public Lecture on 7 December 2011)"

hahaha public lecture?? hehehe "PUBLIC LECTURE"???

Tanpa Nama berkata...

Hasan Al-bana berkata.....

Hari tu masuk tv3suku En Karam tu interview ketua kampung kat kawasan tu, Ketua kampung nie kata kilang nie selamat tapi jauh dari pandangan mata ku kenapakah ketua kampung yang kau pergi interview sepatutnya kau panggilah pakar atau expert dalam dan luar negara buat interview live ini ketua kampung...hahahahaha...berbana...banalah jawabnya tv3suku nie...hahaha...

MadeyBersiong berkata...

TT kau tengok ni, kelaka macam Madey kahkahkahkah http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=BlcUCFVdoc8

abdullah berkata...

Lain-lain negara tolak syarikat tersebut yang malaysia sanggup terima kenapa?????????????? Rakyat sibuk berulang alik ke Hospital/Klinik mereka yang meluluskan sibuk mengira untung kalau nak bagi rakyat kerja buat lah kilang-kilang yang sihat kilang ubat ka tahan la sikit

Lang berkata...

cilakak... aku tertipu dengan tajuk tt... 'tapai' dijadikan isu politik... tapai? tapai?..

oooo.... tt selalu salah taip.. tapi kalai ni salah taipnya bukan salah ejaan... perkataan tu memang ujud..

kah... kah... kah...

tt... loji lynas tu biar sipakan dulu... nnt buat humban adnan, singh sekor tu, taukey lembu, eeee penang dan jangan lupa badak sekali... sebab ko cukup minat letak gambo diorang...

Tanpa Nama berkata...

'Adnan berkata, kerajaan telah mengeluarkan garis panduan sebelum ini bahawa Lynas Malaysia Sdn Bhd perlu mematuhi sepenuhnya syarat yang ditetapkan bagi kilang itu'.

Semua ada garis panduan, Ahli dewan, Polis, SPRM, dan sebut apa saja ... tapi ada ke yang ikut ?. Jambatan kecil lagikan roboh, ini kan pula tembok radioaktif. Si Denan ni patut jadi nazir sekolah.

Tanpa Nama berkata...

Nan oi..engko kata politik sempit sengaja nak dipolitikan?,memang ler pasal lubang hidung engko besau tapi otak engko sempit....apa citer engko buat dulu rumah sebelah kilang tu duk kat situ sampai mamposs!!,nescaya hidung engko bertambah kembang telinga bertambah capang rakyat tidak bertambah berang..pasal engko buktikan kilang tuh selamat...

Tanpa Nama berkata...

Kalo kesan rdioaktif tu ubah penduduk gebeng jd mutant cam x-men xpe, ada power n lg berkuasa tp kalo ubah jg cam muka adnan cam mane huahaha.... Sapa nk tanggung jwb. Adnan sempit tolong jgn sempitkn pemikiran n otak lu yg sedia sempit...



Katakan taknak pada adnan sempit
Huahahahah.....

Tanpa Nama berkata...

kalau demo nak tahu, kilang lynas ni belum beroperasi lagi tapi tangki dah bocor, hujan sikit dah banjir kat tapak tu.meme kejo gilo lah kerajaan kasi lulus projek ni..tapi ape nak buat, 'free loader' dah tibai rm70juta , terpakse lah jalan jugok projek ni..habes loh kito nanti....

Tanpa Nama berkata...

Inilah dia akibat dan bencana daripada radioaktif

http://www.theatlantic.com/infocus/2011/12/fukushima-inside-the-exclusion-zone/100202/