Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 19 Januari 2012

HANG TUAH TIDAK WUJUD - HANCUR KETUANAN MELAYU




SUARA SAEKOR KANG KONG




TUNJUK BUKTI HANG TUAH WUJUD , KATA KHOO KAY KIM - mkini


"Saya banyak dikritik kebelakangan ini kerana saya mengatakan tidak wujud manusia seperti Hang Tuah, Hang Jebat yang mereka fikir amat penting. Jika anda tidak bersetuju tunjukkan bukti kepada saya, padahal bagi saya mereka sekadar unsur mistik dan anda tidak boleh memberi penekanan kepada unsur mistik.

"Di Kuala Lumpur misalnya, ada Jalan Hang Tuah, Jalan Hang Jebat tetapi tidak ada Jalan Sutan Puasa (dan) beliau pemimpin Mandailing, yang pertama membuka KL (Kuala Lumpur)," katanya yang menyarankan kajian semula subjek sejarah.

Ditemui selepas itu, Khoo berkata bagi menghasilkan masyarakat moderat, sistem pendidikan harus memberi lebih penekanan kepada nilai murni bagi mengelakkan pelajar menjadi bangsa materialistik.

"...kalau kita sebut perkara itu (nilai murni) kepada mereka di universiti, mereka akan ketawa, yang mereka mahu ialah cara yang paling cepat untuk jadi kaya, materialisme sudah begitu penting dalam masyarakat kita," katanya.


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit..MANA KANG KONG YANG LAIN.... kah kah kah..

kah kah kah..KANG KONG INI KATA HANG TUAH TAK WUJUD...kah kah kah..

kah kah kah..KALAU HANG TUAH TAK WUJUD MELAYU TAK WUJUD... kah kah kah..

kah kah kah..KALAU HANG TUAH TAK WUJUD KONSEP KETUANAN MELAYU TAK WUJUD...kah kah kah..

kah kah kah..KALAU HANG TUAH TAK WUJUD... KATA KATA TAK KAN MELAYU HILANG DI DUNIA TAK WUJUD...kah kah kah..

woit...MANA PERKASA...MANA PERKIDA... MANA NGO MELAYU.... kah kah kah..

woit... MANA NORDIN KARDY....MANA ANAK ANAK KECIL MAIN MERCUN... kah kah kah..

kah kah kah...MANA BRAHENG ALI.... kah kah kah..

kah kah kah...MANA ZAINAL INDIA.... TAK KAN DAH PULANG MADRAS... kah kah kah..

kah kah kah...MANA HASAN ALI PENJAJA TANDAS RAJA RAJA MELAYU... kah kah kah...

woit...MANA PERSATUAN SEJARAH MELAKA.... kah kah kah

woit...KALAU HANG TUAH TAK WUJUD...ERTINYA KERIS TAMING SARI TAK WUJUD... kah kah kah..

woit..KALAU KERIS TAMING SARI TAK WUJUD.... MACAM MANA SULTAN PERAK MENGAKU TAMING SARI ADA DI ISTANA PERAK... kah kah kah

kah kah kah... MANA YANG BETUL... SIAPA KAKI KELENTONG... kah kah

kah kah kah... PAHLAWAN MELAYU DI HINA SEBAGINI.... SEMUA PEJUANG MALAYU SENYAP MENIKUS.... kah kah kah....


27 ulasan:

Cob Nobbler berkata...

Hang Tuah lima bersaudara ni sebenarnya konsep pertama Power Rangers.

Ada lima bersaudara. Mereka bergabung tenaga menentang raksasa yang datang dari planet lain.

Tanpa Nama berkata...

aik !!!! PERKASA dgn PEKIDA tak buat demo ke? ha ha ha

Tanpa Nama berkata...

tak percaya hang tuah wujud tapi nampak jalan hang tuah..wei apek hang tuah tu jalan la, kat melaka ada perigi hang tuah, kampung hang tuah. HANG TUAH ADALAH PERIGI & KAMPUNG LA. sama mcm 1malaysia, apa 1malaysia??? malaysia itu 1 la prof. apek datok emiritius kangkong.

cow@jb- kembalikanlah aku.

Tanpa Nama berkata...

Latuk TT,
Gua boleh Buktikan Hang Tuah Wujud.















Dia ada di JPJ Cawangan Bangi.
Seorang Pemandu.

Kah kah kah kah.


Haji Salah JPJ.

Tanpa Nama berkata...

Kalau keris tak wujud bermakna umno pun tak wujud.. Kasi buang itu keris dari bebdera umno..kah kah..
Mana pro kangkong atas pagar...tak mahu komen ke takut di hina??
Lidah kontot pun senyap..takut jugak ke..? Angkat lah keris tu lawan sama khookaykimkong.
Pergi lah buat report seluruh balai polis..takde teloo ke...
Kalau pasal mat indera bukan main lagi berkokok semua..banggang tahap asang ali.. Kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

woit TT.. lu tau tak anak doktor kangkong jins samsudin ada nama hang jebat dan hang nadim.. nampak gaya hang tuah masih belim wujud lagi la..

kat kedah sini ada HANG PUKIMAK jer.. hang pukimak ini adalah ditujukan kepada spesis2 UMNO-BN.. ini memang spesis memang hang pukimak betul.. memang patut dihina..dicaci.. kerana walaupun makhluk2 ini suka ditindas kumpulan elite UMNO mereka, mereka tetap menyokong sembrono malah membuta tuli mengampu pemimpin hang pukimak mereka..

Tanpa Nama berkata...

AYOOOOO!! KANTOIIIIIII TAMENG SARI OOOOIIIIIIII KAH KAH KAH

Tanpa Nama berkata...

kakakakahaha takpe kita ada byk lagi hang hang jubor hang katatk hang akidah hang lidah kontot hang bijan hang tukr tiub...kaha kahakahahahahha....bangang betul mlaysia ku

Tanpa Nama berkata...

'kah kah kah..KALAU HANG TUAH TAK WUJUD MELAYU TAK WUJUD... kah kah kah..'

apa pulak kena-mengenanya kewujudan melayu dengan hang tuah? cakap macam orang lepas tonggang samsu.

Tanpa Nama berkata...

wujud ke tak?nak suruh jadi hang tuah ka hang jebat?

hang tuah menjadi icon yang dilihat taat dan setia menjaga sultan/pemimpin yang zalim.. didodoi dengan kemewahan..

hang jebat pula sahabat sejati memperjuangkan nasib kawan yang dihukum tanpa pengadilan tetapi kemudiannya dikhianati pula orang sahabatnya sendiri..

begitu la melayu.. ada yang sangup mati untuk pemimpin yang korup.. (hang tuah) ada juga yang sangaup memperjuangkan nasib kawan yang menjujung pemimpin yang korup.. kemudiannya ditikam oleh perjuangannya sendiri.. itu kita nampak dan lihat dalam politik juga..

Tanpa Nama berkata...

Hang Burit tu mat monggol la..
kah...kah...kah...

Tanpa Nama berkata...

patutlah ayahende2 mengamuk kat setapak pasal kekotelan melayu tak ada, mane jenal anak keling?, mane nordeng anak keladi?, mane ppim?, mane perkasa takut bini?, mana pukida?mane zul panglima islam kulim?, mane asang ali pembunuh parasit? mane pencacai kacang parpu serbuk kari?, mane husin tempayang?, mane pape gomol? mane telo-telo korang dah tersentap masuk dalam ke?

Tanpa Nama berkata...

Sapa kata Hang Tuah tak wujud? Memang ada Hang Tuah, yang hulur keris semasa perhimpunan agung United Malay Nation Organisation.

Tanpa Nama berkata...

Gerombolan dah kantoi!Ketuanan Melayu memang tak wujud.Kalau hang Tuah atau Hang Tuak tu wujud cuba tunjukkan di mana kuburnya.Sekurang-kurangnya A Farmosa tu wujud dan ada tanda yang Portugis dah tibai melayu kangkong sampaai mampoih.Cerita Hang Tuah memang cerita tahyul nak bagi melayu jadi bongok.Kantoi.Dunia gerombolan dunia illusi bukan realiti.Kah..kah..Kah..

Tanpa Nama berkata...

habis la ketuanan ibrahim ali lepas ni... kah kah kah/..

Tanpa Nama berkata...

Apa macam kita create new Hang...

Hang Madek
Hang Najib
Hang Yidin aka Hang Sembab
Hang Hisham aka Hang Lidah Kontot
Hang Samy
Hang Soi Lek
Hang Rais
Hang Sukun
Hang Tambi
Hang SaiFool

We can also create something new as TunSriLanang did..

HangLi Rosmah
HangLi Rizat
HangLi Fidah
HangLi YenYen


...pls add to the list

Rastaman

Tanpa Nama berkata...

hangbodo

Tanpa Nama berkata...

aku pro atas pagar bukan pro kang kung atas pagar aku harap tanpa nama 7.29am kena faham atas pagar tak bermakna pro gerombolan aku DAH LAMA MENYOKONG PARTI-PARTI BUKAN BE END SEJAK 1995 lagi SEBELUM ANWAR IBRAHIM KENA PECAT LAGI MASA TU TAK RAMAI RAKYAT MALAYSIA TERUTAMANYA ORANG MELAYU YANG MENYOKONG PARTI-PARTI BUKAN BE END ENGKAU PUN MUNGKIN MASA TU DOK SOKONG GEROMBALAN MANA TAHU cuma aku juga berpegang kepada prinsip kebebasan individu, berbalik kepada hang tuah mungkin wujud mungkin juga tak wujud, kalau hang tuah betul tak wujud maknanya rakyat malaysia semuanya dah kena tipu dengan kerajaan sebab ajar matapelajaran sejarah tidak bersandarkan fakta tapi bersandar cerita dongeng, pendapat peribadi aku hang tuah tak wujud sebab aku dah pernah baca hikayat hang tuah dan sejarah melayu ceritanya tak logik macam mitos mirip ramayana dan mahabrata

Tanpa Nama berkata...

mane pergi nye panglima panglima perang amno petaling jaya yg ppptttuuii tu, kalo bendera gamba najib sebok nak pertahan, ni pasal tuah 'melayu x ilang di dunia' laaagiiiiiii significant wooii..hak hak hak hak

Tanpa Nama berkata...

kepada anon 7.29am hang kalau baru tahun 2008 menyokong parti-parti bukan be end tak usah nak berlagak, aku ni orang lama yang duk sokong angkatan perpaduan ummah dan gagasan rakyat masa tu KU LI dalam semangat 46 dan mat sabu adalah ahli parlimen hang budak beringus nak berlagak satu macam pulak AKU RASA KALAU ANWAR IBRAHIM TAK KENA PECAT TAHUN 1998 HANGPA PUN DOK JADI PENCACAI GEROMBOLAN UNITED MALAY NATIONAL ORGANISATION MACAM ORANG MELAYU LAIN SEBELUM PEMECATAN ANWAR IBRAHIM DAN HANGPA PUN BUKAN MACAM ENCIK TT PEJUANG DEMOKRASI TULEN

Tanpa Nama berkata...

hang tuah memang tak wujud cerita hang tuah ni cerita dongeng rakyat sesiapa pernah baca hikayat hang tuah tahu hikayat ni pembongak tak logik dan melaka masa tu bukanlah sebuah empayar yang besar dan kuat tapi sebuah pelabuhan singgahan pedagang sahaja, kemungkinan besar tun perak pun wujud, takde sapa pun dapat buktikan kewujudan mereka dan rekod-rekod asing pun takde sebut, tak tahu kenapa tun perak dan hang tuah and the gang dimasukkan dalam pelajaran sejarah di sekolah, adakah semua ahli sejarah kat malaysia ni semuanya bangang belaka, tepuk dada tanya selera

Tanpa Nama berkata...

Catatan Srikandi II

Penyakit Buta Sejarah


Apakah kepentingan sejarah?Saya ingin bertanya kepada tuan-tuan dan puan-puan semua.Apakah kepentingan sejarah kepada manusia khasnya kepada bangsa?Adakah sejarah hanya sebagai cerita-ceriti sahaja untuk didengar?Dibaca?Atau hanya sebagai subjek untuk lulus SPM?

Cuba tanyakan kepada para pemimpin yang buta sejarah.Atau para 'sejarahwan' kita yang pemalas dan menganggap bidang sejarah ini hanya sebagai periuk nasi mereka,bukan tanggungjawab kepada bangsa.Saya akan memberitahu kesan buruk penyakit buta sejarah dari seorang pelajar sekolah sehinggalah kepada satu bangsa.Seorang pelajar sekolah yang buta sejarah akan menghadapi kegagalan dalam subjek sejarah.Jika dia gagal dalam subjek itu,keputusan peperiksaannya akan cacat walaupun dia mendapat semua A dalam subjek lain.Namun siapa yang kisah?Kerana dia pun boleh ke universiti jika gagal dalam subjek sejarah.Seorang sejarahwan yang buta sejarah (ini agak mustahil tapi benar) akan membuat kesimpulan yang salah dalam jurnalnya kerana malas membuat kajian sendiri atau setidak-tidaknya berusaha membuat 'cross-reference' dengan para sarjana lain.Dia akan mengikut sahaja sejarah kontemporari yang ditulis oleh penjajah.Dia hanya terperuk sahaja dalam pejabat dan jika mengajar,akan mengajarkan silibus sejarah versi penjajah,meneruskan program mengkerdilkan jiwa dan jatidiri bangsanya.Tapi siapa yang kisah,jika mengajar bahawa orang Melayu berasal dari Yunnan atau orang gua sekalipun,duit gaji tetap masuk tiap-tiap bulan.

Seorang pemimpin yang buta sejarah lagi dasyat.Dia akan meneruskan polisi membutakan sejarah bangsanya,jika tidak sebab dirinya yang buta sejarah,mungkn sengaja membutakan matanya sendiri demi mencapai agenda politik sempitnya.Mungkin tapak-tapak bersejarah diarahkan untuk dimusnahkan atas nama pembangunan,atau dibiarkan bersemak-samun tanpa berjaga.Inilah yang berlaku kepada para pemimpin kita tidak terkecuali kaum kerabat raja-raja Melayu.Ini berlainan pula dengan orang luar,misalnya raja Kemboja Norodom Sihamoni misalnya,adalah seorang yang amat mencintai hasil budaya dan seni Kemboja.Kerajaan Kemboja pula sanggup berusaha bermati-matian mempertahankan tapak bersejarah Preah Vihear dari dikebas oleh Thailand.Kerana apa tuan-tuan?Kerana sejarah itu amat penting bagi mereka.Kerana suatu hari nanti mereka tidaklah sedungu sesetengah orang Melayu di Malaysia yang percaya bangsanya adalah hamba sahaya raja Siam Ayutia.Dan percaya bahawa nama bangsanya adalah ciptaan penjajah!

Tanpa Nama berkata...

Apo la korang ni bukan ada orang kaji melayu ni keturunan Nabi hehehe.. :D

So apa lagi cerdik pandai melayu kaji la.. betul ke ada hang tuah ke idak.. ada catatan sejarah bukti arkeologi ke apa..

Maharaja China gundek beribu2.. So mungkin Puteri Hang Li Po ni puteri salah satu gundek mano la tau lagi pon masa tu Melaka amat kecil jika dibandingkan dengan kerajaan China..

Apapon kena la buktikan dinosour pon ada tulang.. so check la DNA sultan2.. ada gen China leh link ke China ka idak..

Tanpa Nama berkata...

konsep tt boleh buat prof khoo buang negeri bila sultan terpalit entitinya tanpa bukti. jika ada teluurr hasan ali mesti cabar ketidaksahihan sejarah melayu ini. apa takut dia ada kassim ahmad dan muhammad salleh. jika menyepi sahlah selama ini melayu memang kena tipu dari tamingsari hingga ke DNA!tapi jika sudah suka jadi tukang cuci tandas dgn gaji lumayan ada baiknya wira-wira ini tutup buku pasal nak membela bangsa dan agamanya.tapi jika lantang jugak memuja tuah tanpa bukti sahlah pendita kita ini kena badi kes jubo al-kutty..

Tanpa Nama berkata...

asal tajuk post ada HANCUR KETUANAN MELAYU? tt, kau dah mcm utusex main spin2. haha

hang tuah sebenarnya power rangers zaman dulu yg di pentaskan secara tour diseluruh nusantara utk golongan bangsawan. kedatangan portugis dan belanda menyebabkan pementasan wayang kulit tersebut disekat. lalu kisah atau jalan cerita dibukukan oleh tukang karut yg tetap mahu mendapat untung hasil penjualan buku cerita tersebut. sekian.

kenapa

Tanpa Nama berkata...

Menurut Andaya (2002), Hang Tuah, Hang Jebat dan Hang Kasturi adalah pemimpin ulung kaum Orang Asli. Kekuasaan Orang Asli dalam pemerintahan Melaka serta kerajaan-kerajaan melayu yang lain mengalami kemerosotan dengan kematian ketiga-tiga tokoh ini. Pendapat ini dipetik dari Pagan Races of the Malay Peninsula, Macmillan, London 1906 karangan Skeat, W.William and C.O. Blagden.

Andaya juga memetik pendapat Juli Edo, seorang ahli antropologi dari etnik Semai yang mengatakan bahawa Hang Tuah dan Hang Jebat adalah Orang Asli. Hang Tuah ialah Orang Jakun (Windstedt, 1935). Hang Tuah dan keluarganya berpindah ke Hulu Perak selepas kematian Hang Jebat.

Tanpa Nama berkata...

Awat xmasuk lgi. Hang jubur
Hang liwat
Hang burit
Kah kah kah