Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 19 Januari 2012

UCAPAN SELAMAT TAHUN BARU CHINA



SELAMAT SAMBUT TAHUN NAGA


tim tukar tiub
sidang pengarang
tim grapik
tim teknikal
mengucapkan selamat menyambut tahun naga
kepada masyarakat china

jika yamseeeng jangan memandu
jika memnadu jagan yammmseeeng

jika yamseng jangan lupa
ajak kawan kawan yang sudah bersunat
kah kah kah


TAHUN NAGA TAHUN HURU HARA















KALENDER MAYA RAMAL QIAMAT




NOTA:
kita tunnggu
hari jumaat 21 disember ini
betul ke kalender maya ini?
kalau tak betul
kita yamseeeng lagi
kah kah kah


17 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

en.tt orang yang bersunat tak boleh yamseng, berdosa besar tapi kalau nak jugak buat aje

herizal alwi berkata...

Nice....
I love it

Tanpa Nama berkata...

Tak rosak aqidah ker ucap selamat tahun baru cina??

Tanpa Nama berkata...

Salam..
Ajaran PENCIPTA..
Aqidah tidak rosak jika ucap salam/selamat..
Akidah rosak jika tidak ikut aturan PENCIPTA..
Lagi teruk jika tidak menggunakan minda untuk menghayati kalimatNYA..
Lalu mengikuti angan2 pengingkar PENCIPTA..
Menuju ke arah Neraka/kehancuran..

Aturan PENCIPTA menuju Jannah/Sejahtera

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama 1:42 ptg, taukah anda banyak amalan2 Muslim keturunan dilahir dlm keluarga Muslim) diciplak dari ugama anutan org2 Yahudi dan juga Kristian? Contohnya amalan berkhatan. Memang tiada langsung perintah ini di dalam quran tetapi perintah ini amat jelas dalam kitab taurat pegangan Yahudi.
Mengucapkan "Amin" selepas doa atau selepas alFatihah tidak ujud perkataan ini didlm quran tetapi ini dipraktikkan oleh golongan Kristian setiap kali menyahut doa padri mereka. Mana dahulu ujud, ugama Yahudi/Kristian atau Islam? Banyak lagi kalau saya nak senaraikan di sini, cukuplah setakat ini sahaja.

Tanpa Nama berkata...

Sungguhlah benar bagai dikata oleh Tanpa Nama 2:34 PTG! Sehinggakan PENCIPTA mencemuh (dalam quran) manusia yg tdk mahu menggunakan akal pemberianNya disamakan dengan haiwan, yaitu lembu.

Tanpa Nama berkata...

org zaman sekarang,pakai agama pon boleh cari makan...jual agama sana,jual agama sini.dosa pahala,sendiri mau ingat laa..

sheikhalfarisi berkata...

assalamualaikum kpd yg islam, agama d sisi ALLAH ialah islam, agama islam ialah mentauhidkan/mengagungkan ALLAH. islam telah wujud sejak zaman azali lg,sebelum NABI ADAM d turunkan lg

dalilnya, iblis yg bernama azazil telah lama sujud pd YG MAHA PENCIPTA. dia ingkar kerana tak tunduk pd nabi adam as kerana megah pd asal keturunannya.

kemudian nabi adam as d turunkan ke bumi dunia mengajar anak2nya mentauhidkan ALLAH SWT dgn syariat yg sesuai pd masa itu. sehinggalah NABI MUHAMMAD SAW d lahirkan d dunia,'dia' juga menyampaikan ajaran islam keseluruh mahkluk termasuk jin dgn syariat yg lengkap dan d beri AL QURAN sbg petunjuk.

soalan bodoh yg mengatakan mana satu ugama sampai dulu boleh d buang ke tong taik.

org islam wajib belajar islam walau sedikit tp faham itu yg penting

WALLAHUALAM..

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama 3:11 PTG.. Agama2 yang diturunkan sejak Adam hingga sekarang adalah ISLAM.

Pi belajar kalau bangang

Tanpa Nama berkata...

Tanpa nama 11:11
senarai la lg. Aku nak tgk gak sejauh mana kebodohan hang. Ada ka agama lain selain islam. Klu xreti belajar jgn snang2 tpengaruh n nak mempengaruhi org.

Ana Abdullah berkata...

Tanpa Nama 19 Januari 2012 3:11PTG.

Cerita awak seperti cerita "7 ORANG BUTA DENGAN GAJAH"

Untuk pengetahuan awak "Basic beragama mesti kenal TUHAN, nak kenal TUHAN mesti kenal Diri rata-rata, barulah kenal TUAN yang nyata.

"'Dan Janganlah kamu mengikut sesuatu tanpa berpandukan ilmu yang meyakinkan dan (janganlah mengikut sesuatu) yang tidak terbukti kesahihannya, Sesungguhnya pendengaran, penglihatan serta hati, semuanya itu tetap akan ditanya tentang apa yang dilakukan" (Surah 17:36 Al-Israk)

Kalau tak faham apa yang saya nyatakan, jangan cuba bercerita pasai yang itu(Agama), nanti takut dimamah api neraka yang ada tujuh pintu.

Tanpa Nama berkata...

Salam...

Ada orang memperlekehkan majlis fatwa kerana selalunya fatwa-fatwa yang dikeluarkan itu perkara yang kecil-kecil aje...

Tapi orang itu lupa yang dia sendiri malas nak buat homework sebelum mengkritik majlis fatwa (kalau pak tt terasa yang saya sedang kutuk dia saya minta maaf la, memang saya kutuk dia pun... kah kah kah)...

Pernahkah anda kaji bagaimana proses majlis fatwa keluarkan fatwa? Siapa yang minta dikeluarkan fatwa? Apa rujukan dalam mengeluarkan fatwa? Dan sebagainya...

Bagi perkara yang dah jelas hukumnya, kita tak perlulah tunggu fatwa bro... Kalau bermatian nak tunggu juga terbanganglah namanya...

Yamseng dan rasuah dah jelas hukum haramnya... tak payahlah tunggu majlis fatwa keluarkan fatwa...

Tak rosak aqidah ker ucap selamat tahun baru cina?? Pada saya soalan ini tak perlu ditanya kepada pak tt sebab dia tak kesah kot? Suruh ajak yamseng lagik... Where got road... Sori, mi spik no inglis... Kah kah kah...

Maafkan saya jika saya bersalah ye...

Wallaahu a'lam bissawaab.

Tanpa Nama berkata...

Salam Pak tt...

Betul ke Kalendar Maya ni kata kiamat 21 Disember 2012...

Ke ada orang kata Kalendar Maya ni kata kiamat 21 Disember 2012...

Mohon pencerahan sikit...

Tanpa Nama berkata...

banyak2 agama kat dunia, agama islam juga yang paling suci dan dekat dengan pencipta...takbir..

kusut berkata...

woit kah kah kah korang nak brdebat pasai agama smpai kiamat pn tak sudah kah kah kah ada yg cuba jual agama cam asang ali kah kah kah ada yg mulut busuk cam zul nordeng kah kah kah sok dah pndai agama dok tibai zakat plak kah kah kah apa pnye turrrrrr

Carroll berkata...

Orang Islam banyak yang minum arak, tapi tak makan babi...Kedua2nya haram dalam islam.Nauzubillah

Tanpa Nama berkata...

2012, alam baru laa der, NEW WORLD ORDER!!