Ahad, 1 Julai 2012

DARI HITAM MENJADI LEGAM



MUKA CALON KETUA BARU





PERPECAHAN BUKAN PUNCA ROMBAKAN PEMUDA UMNO : KHAIRY - mStar

PASIR GUDANG: Pergerakan Pemuda Umno akan merombak kepemimpinan peringkat negeri dalam masa terdekat sebagai usaha untuk memantapkan lagi jentera bagi menghadapi Pilihan Raya Umum (PRU) ke-13.

Ketuanya Khairy Jamaluddin berkata, rombakan itu bukan perkara luar biasa, malah sudah dilakukan di Pulau Pinang, Perak, Selangor dan Sabah.

"Bagi negeri lain termasuk Johor, saya masih pantau sama ada perlu atau tidak rombakan pemimpin negeri," katanya kepada pemberita selepas merasmikan mesyuarat Perwakilan Pemuda Umno Bahagian Pasir Gudang di kampus Universiti Kuala Lumpur (UniKL) di Bandar Seri Alam, dekat sini, Sabtu.

Khairy menafikan rombakan itu dilakukan berikutan wujud perpecahan di kalangan ahli pergerakan itu atau kepimpinan negeri yang tidak diterima peringkat akar umbi.

Beliau berkata demikian sebagai menolak desas desus mengenai Ketua Pemuda Johor, Mohd Fadzil Muskon yang dikatakan tidak diterima oleh segelintir Ketua Pemuda bahagian.

Sebelum ini, Ketua Pemuda PAS Johor, Suhaizan Kaiat, dilaporkan mendakwa terdapat 16 Ketua Pemuda Umno bahagian yang tidak menyenangi Mohd Fadzil kerana beliau dari kem Khairy, telah bermesyuarat di sebuah hotel di ibu negara Khamis lalu bagi mencapai kata sepakat untuk mendesaknya meletak jawatan.



KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit.... BETUL KE CHERITA INI?..... kah kah kah...

kah kah kah .... PERANG DAH NAK MULA.....TAK KAN TUKAR TOK SARJAN... kah kah kah..

kah kah kah...INI MESTI HAL REBUT NAK JADI CALON.... kah kah kah..

kah kah kah...ATAU TAK DAPAT PROJEK.... kah kah kah..

woit....MALAON INI DULU KATA NAK BERHENTI POLITIK..... kah kah kah..

kah kah kah...ZAMBRY NAK GANTI MALAON INI.... kah kah kah...




BILA NAK BUKA CERITA INI?




KENYATAAN TAK KENA MASA -
berita hairan - arkib 11/03/2011

Khairy tak patut suara hasrat undur menjelang pilihan raya Tenang

KUALA LUMPUR: Penganalisis politik menyifatkan hasrat Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin untuk berehat daripada arena politik, termasuk tidak mempertahankan kerusi Parlimen Rembau ketika Barisan Nasional (BN) sedang membuat persiapan bagi menghadapi pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Tenang sebagai tidak kena pada masanya.

Penganalisis dari Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM), Prof Dr Shamsul Adabi Mamat, berkata meskipun tindakan Khairy itu sama ada berpandukan kepada bacaan semasa terhadap gaya politik keseluruhan ketika ini atau hasratnya yang ingin melihat UMNO terus kukuh dan perkasa, waktu ini adalah tidak sesuai.

“Meskipun Khairy sudah melihat pelbagai kemungkinan atau bacaan semasa politik dan boleh membaca persepsi masyarakat mahu pun ahli politik terhadapnya, namun masanya tidak sesuai kerana UMNO dan BN kini sedang dalam proses memperkukuh parti dan bersiap menghadapi pilihan raya kecil DUN Tenang,” katanya ketika dihubungi semalam.

Khairy dalam laman Twitternya, Sabtu lalu berkata, beliau tidak akan mempertahankan kerusi Parlimen Rembau yang dimenangi pada pilihan raya umum 2008 dan mahu ‘berehat’ daripada politik selepas pilihan raya umum akan datang.

Pensyarah politik Universiti Sains Malaysia (USM), Prof Dr Ahmad Atory Hussain pula menyifatkan hasrat Khairy itu sebagai tindakan yang terburu-buru dan dan sedikit sebanyak boleh menjejaskan nama baik UMNO dan BN.

“Beliau tidak seharusnya mengumumkan hasratnya itu dengan cara begitu (melalui Twitter) kerana ia masih terlalu awal. Sebenarnya bukan beliau saja yang merasakan untuk tidak mempertahankan jawatan dan kerusi Parlimen malah ada ramai lagi pemimpin turut merasakan hasrat sedemikian tetapi biarlah kepimpinan parti yang menentukan.

“Mungkin ada sedikit rasa terguris di hati Khairy yang mendorong beliau menyatakan hasrat sedemikian atau mungkin beliau sendiri mempunyai persepsi dan pandangan terutama sokongan terhadapnya ataupun beliau masih dihantui dengan prestasi buruk pada pilihan raya umum 2008 namun perkara itu perlu ditangani tanpa membabitkan emosi,” katanya.

Atory berkata, persepsi masyarakat sebenarnya akan bertambah buruk jika hasrat itu diteruskan kerana Khairy selepas dilantik sebagai Ketua Pemuda UMNO pernah berjanji akan terus memberikan perkhidmatan terbaik kepada UMNO dan BN.

Katanya, janji untuk terus berkhidmat itu akan dipegang penyokong dan tindakan mengumumkan hasrat mengundur diri dari politik seolah-olah mengkhianati janji yang pernah dilafazkannya sebelum ini untuk memberikan khidmat terbaik kepada UMNO dan BN.


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit...INGAT TAK BERITA INI?.... kah kah kah..

kah kah kah...MELAYU MUDA LUPA.... kah kah kah..

kah kah kah..TAPI TUKAR TIUB DAN INTERNET TAK PERNAH LUPA.... kah kah kah..

kah kah kah...INGAT TAK PEMUDA PERAK TERUS SAMBUT KENYATAAN KHAIRY.... kah kah kah..

kah kah kah...PERAK CADANGKAN ZAMBRY SEBAGAI GANTI.... kah kah kah..

kah kah kah...PADAN MUKA...kah kah kah...

kah kah kah.... DARI HITAM JADI LEGAM..... kah kah kah..







NOTA:

siapa boleh teka
apa doa khairy jamaluddin
kepada mahathir muahamad

kah kah kah




1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

timbalan jadi menteri
ketua jadi balaci
apa punya turrrr