Isnin, 19 November 2012

NELAYAN PALING COOL UNTUK TAHUN 2012





 NELAYAN  PALING COOL




SAYA LEBIH SENANG JADI NELAYAN SEMULA – harakah daily

KOTA BHARU: Presiden PAS,  Tuan Guru Abdul Hadi Awang menegaskan bahawa Islam mengajar beliau agar tidak meminta-minta jawatan.

Justeru, beliau mengulangi kenyataan bahawa beliau tidak berhasrat menjadi Perdana Menteri selepas Pakatan Rakyat berjaya mengambil alih Putrajaya.

Beliau berkata, fokus utama PAS dan Pakatan Rakyat adalah untuk menawan Putrajaya pada Pilihan Raya Umum Ke-13, bukan menentukan siapa yang layak menjadi Perdana Menteri.

"Saya sebagai pemimpin yang diajar dalam Islam tak boleh minta jadi pemimpin dan memimpin ini satu amanah yang berat, yang besar tanggungjawabnya.

"Apa yang penting kita nak ke Putrajaya. Siapa Perdana Menteri ialah mereka yang dipilih rakyat, yang layak, yang dapat menyatukan dan menegakkan keadilan untuk rakyat.

"Seperti yang saya katakan sebelum ini, saya sanggup jadi nelayan balik. Seboleh-bolehnya saya ingin menjadi khadam rakyat," kata beliau pada sidang media di Muktamar Tahunan PAS Kali ke-58 di Putik hari ini.


16 ulasan:

KAKI PANCING SOKONG ABU berkata...

Fuyooooo... kelah ker turrr??
mau lebih 5 kg tu, datuk.
kat mana tempat ngail tu?
boleh kita serang ikan2 kat situ!

Tanpa Nama berkata...

Kah..Kah..Kah..Apa komen mat monggol. mat monggol memang cilakak punya orang, bagi duduk tumpang rumah kat Putrajaya, nak duduk lama-lama. Ingat bapak kau punya rumah. Sedarlah kau tu bukanlah PM yang di lantik rakyat tapi lantikan Madey mamak pariah kutty babi haramjadah.Ambik kau.Kah..kah..kah.

Tanpa Nama berkata...

Islam itu teratas -

Menumbangkan gerombolan yang zalim jauh lebih besar nikmatnya dari bersilang kaki duduk kerusi empok...

tebaekkkk TGHH...

didi kota belud berkata...

NELAYAN YANG BAIK....NELAYAN YANG BAIK DAN MAHIR TAHU DI MANA IKAN BANYAK,TAHU BACA CUACA,KELAJUAN ANGIN,KOORDINAT LATITUD DAN LINGTITUD...BAWA BALIK BANYAK IKAN UNTUK BAGI MAKAN KELUARGA (RAKYAT).SYABAS TUAN GURU.....KAMI FAHAM APER MAKSUD TUAN GURU...IKAN TU NAK KE TAKNAK TU TUAN GURU...?...KALAU TAK NAK....?..BAK SINI SEBELAH EKOR TURRRRRR.....?!! NAK BUAT KARI EKOR IKAN.......???

Tanpa Nama berkata...

kenyataan insan yg x kejar pangkat dan nama...kalau UBN...berebut2 jawatan sbb bila ada jawatan...mcm tikus jatuh dalam tempayan beras le..

pemerhati bebas berkata...

Moga suatu ari nnti aku dpt gi memancing bersma2 tuan guru.... insyaAllah...

Tanpa Nama berkata...

bestnye memfitnah org... dan berhasad dengki sesama islam... nauzzubillahminzalik

Salim Rubayyi' Ali berkata...

Itulah bukti TGHA betul2 berjuang dgn ikhlas, bukan krn harta, pangkat, dan projek. Kami sentiasa sokong Tuan Guru. Gambar Tuan guru memancing paling cool :D

Tanpa Nama berkata...

giler cool..

betul la kita memang dulu baru kira..

jangan jadi pak kaduk menng sorak kampung tergadai..

Kalau PR tak menang takda sape pon dari PR leh jadi PM jangan terperangkap dengan perangkap poyo BN.

Dari isu hudud la PM la islam la melayu la apa ingat sorang2 menang leh buat ka..? lagi la berpecah dan tak menang bukan pak kaduk malah hanya jadi mat jenin la jawabnya..

TAK Mahu Jadi Nelayan berkata...

Dulu Haji Hadi kata dia nak bersara dan tak nak bertanding di PRU13. Mungkin kerana dia sedar bahawa dia tidak ada harapan nak jadi PM. Lepas tu dia kata nak bertanding di Pekan Najib. Mungkin kerana Haji Hadi rasa dia boleh mengalahkan Najib (kerana suatu ketika dulu Najib pernah hampir-hampir nak kalah) dan jika beliau menang, mungkin beliau rasa dialah yang berhak menjadi Perdana Menteri kerana berani mencabar Najib.

Saya sebagai ahli PKR, tidak bersetuju jika Haji Hadi jadi PM kerana bagi saya Anwar Ibrahim lebih layak daripada Haji Hadi. Bukan itu sahaja, saya rasa Hishamuddin Rais jauh lebih layak jadi PM daripada Haji Hadi. Haji Hadi mungkin seorang pakar bila bercakap pasal agama Islam, tetapi kalau pasal bab-bab ekonomi, perakaunan, dan pengurusan negara, saya rasa Haji Hadi boleh mengjahanamkan Malaysia yang sudah dijahanamkan oleh Mahathir dan Najib. Kalau Haji Hadi jadi PM, saya bimbang rakyat Malaysia pada masa hadapan terpaksa menjadi nelayan macam Haji Hadi. Saya rasa orang-orang PAS yang mahu Haji Hadi jadi PM ialah orang-orang Hasan Ali dan Nasharudin yang sengaja nak melagakan Haji Hadi dengan Anwar Ibrahim. Jadi untuk kepentingan semua rakyat Malaysia, saya harap, Haji Hadi lupakan sahaja cita-citanya nak jadi PM.

Tengok semasa Haji Hadi perintah Terengganu dulu. Mengapakah 4 tahun kemudian, rakyat Terengganu menolak Haji Hadi? Sebab dia tak cekap. Haji Hadi mungkin seorang yang bersih dan amanah. Tetapi kita juga perlukan seorang yang CEKAP macam Anwar Ibrahim dan Lim Guan Eng. Jika Haji Hadi jadi PM, saya runsing 5 tahun kemudian, rakyat Malaysia akan memilih kembali Najib & Rosmah menjadi PM & FLOM.

Cucutokabah berkata...

Mungkin hadi awang melihat tugas pm dari sudut sedap, empik dan nyaman sebab tu dia kata tak nak. Dia tengok Najib rumah besar, naik A320 kehulu kehilir, bini beli cincin juta-juta, majlis kahwin anak pakai duit rakyat.
Salah tu. kalau kita rasa ada vision dan boleh mentadbir dengan baik, tak salah offer diri jadi pm. Benda-benda auxiliary melampau tu tak yah la. Perdana Menteri Britain pun duduk rumah simple aje kat tengah London. Queen Elizabeth pun apartment dia kecik aje kat Buckingham Palace tu. Bahagian lain, bukak untuk orang pi tengok, bayar tiket. Nak kemana-mana charter gerabak keretapi dan pesawat British Airways jer.
Kita paham la, macam keselesaan yang lebih sikit tu penting. Takkan PM nak naik kereta Kancil, kan? Takkan PM nak beratur naik AirAsia? Takkan PM nak tidur atas tikar? Takkan PM nak makan di warung hari-hari. PM ni buat kerja peringkat negara... berat. Kena la dalam keadaan selesa. Itu kita paham.
Political ambition itu luas. Malangnya di negara ini memang kalau dari parti UMNO, jadi YB, ketua cawangan etc. itu cara nak cepat kaya. Tapi saya percaya dan yakin, hadi awang bukan begitu.
Sapa-sapa pun jadi ahli politik yang bercita-cita besar dan ikhlas ---- tengok filem The Iron Lady lakonan Meryl Streep. Tengok cmana ahli parlimen Britain bawak kereta sendiri pegi kerja. Sampai kena bom-bom lah!

Tanpa Nama berkata...

kalau Hadi nak jadi PM, sila mula bersenam untuk kempiskan perut boroi tu dulu kah kah kah

zamza berkata...

to 'KAKI PANCING SOKONG ABU'..
tu bukan kelah bro..klu x silap tu 'temoleh' aka 'temerlian'...byk kat sungai2 pahang..mmg terbaek bro...tnya TT rasa ikan ni mcmana...mau becinta dgn ikan bro...

Tanpa Nama berkata...

Kalau hati masih dgn UG tak perlu lah mengidamkan PM......
pewaklian pemuda yg kuat bodek tu ada menerima habuan kut....
macam2 akai org yg berserban tebal ni.....

Pro_Pembaharuan berkata...

GILER COOL!!!!!!!!!!!!!!!!!

itu ikan temoleh lah!

caya ah! Masuk calon la ini gambar!

Gambar paling cool of the year!

pemerhati bebas berkata...

Pas kt kt Ganu tu psl undi antu rya skn yg d bwa khas ole dris juso la.
Kao nk anwar jdi pm pun bole tpi JANGAN JADI BODOH MCM LEMBU DN IKUT PRANGAI AMNO- APCO BN la baghal.. pasal yg paling penting pru13 MESTI MENANG dulu, kemudian bincang le PR tu nnti.
Blum ape2 da bising, undi pun tak lgi da gila nk sokong rebut jawatan.. lu memang bangang bodoh bahlol bengap bongok punye orang la.