Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 21 Disember 2012

HARGA SAWIT DAN GETAH AKAN DI GORENG SEBELUM PRU13



KOMENTAR TUKAR TIUB
sila baca berita betul betul
tanda pru akan sampai ialah
apabila harga getah dan sawit naik

harga sawit dan getah ini naik
bukan kerana permintaan  pasaran dunia
tetapi dibeli oleh kerajaan untuk beli undi

kerajaan akan beli dengan duit kerajan
duit kerajaan ialah duit orang ramai
duit orang ramai ini dipinjam melalui hutang
ertinya peladang sawit dan getah
tak sedar duit mereka sendiri digunakan
untuk membeli getah dan sawit

inilah kerja united malays national organisation
selama 54 tahun ini 
tipu orang melayu

Harga getah, kelapa sawit dijangka naik Januari

PENDANG 20 Dis. - Harga komoditi getah dan kelapa sawit dijangka meningkat ke tahap lebih kukuh apabila kerajaan menyusun beberapa strategi baru mulai Januari ini.

Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, kerajaan sememangnya mengambil berat rungutan para petani ekoran penurunan harga komoditi itu sekarang.

Ekoran itu, katanya, satu strategi berkesan telah disusun dan dibincangkan dalam mesyuarat kabinet baru-baru ini bagi menyelesaikan masalah terbabit secepat mungkin.

"Kita ada strategi sendiri. Malah baru-baru ini, Menteri Perusahaan Perladangan dan Komoditi, Tan Sri Bernard Dompok telah membentangkan kepada Kabinet.




---------

10 ulasan:

kampong lad berkata...

harga komoditi tertakluk kpd demand & supply donia (spekulasi), diluar kawalan m'sia. apa ka jadahnya strategi ni? FGV boleh naik rm10 kot?

Tanpa Nama berkata...

kalau amerika tau pasal dompok yang boleh menaikkan harga kelapa sawit dan getah nih, tentu amerika akan ambik dompok nih jadi menteri pertanian USA.

Tanpa Nama berkata...

DIJANGKA naik...
belum tentu bole naik!

Tanpa Nama berkata...

Aku boleh kata gerenti akan naik, sbb dgr cerita dari sumber yg boleh dipercayai...kilang akan beli dengan harga tinggi dengan kos dari kerajaan NAJIB...maknanya KERAjaan Najib yang beli bukan atas permintaan pasaran semasa...ini dibuat untuk membodohlembukan orang2 Melayu kampung..dengar cerita kelapa sawit akan naik hingga RM800/tan...kita tunggu...

Tanpa Nama berkata...

Pehhhhh...banyak betol gerombolan tabur duit. Macam duit mak bapak dia pulak.

Nak tahu harga kelpa sawit & getah naik secara global atau dibuat-buat, kita boleh google harga pasaran antarabangsa komoditi tersebut. Kalau harga di malaysia tinggi dan harga antarabangsa pun tinggi, kenaikan ini berasas. Tapi kalau haarga di malaysia sahaja tinggi manakala harga sebenar pada peringkat antarabangsa rendah, maka kenaikan itu tidak berasas dan ada udang di sebalik batu.

Aku pun belajar ekonomi masa tingkatan 3 dulu!

Tanpa Nama berkata...

buat hutang pinjam sane sini dah dapat duit enjoy anak branak kpale butoh korang pembangunan konek nenek moyang ketuanan melayu ketuanan cina ketuanan india = ketuanan kapitalis pukimak looo...hutang bunga cukai sana sini rakyat bawahan tanggung kepala butoh ape orang kaye xkena cukai...pantat...pantat...pantat!!!!...

Tanpa Nama berkata...

bersedia untuk kerencatan ekonomi globalisasi buatan malaysia...bangsatttttt...peranggggggggggggggggggggggggggggggggggggggggg....

DIDI KOTA BELUD berkata...

bernard dompok...hahahahahaha...expired punya menteri..hahahahahaha..di penampang pun indak laku...kalau seikat 3 ringgit aku akan tawar sampai 50 ringgitlah lepas tu aku buang parit taik....takut orang termakan sayur tu mati...hahahahaha...bernard dompok..pegang cangkul pun pakai glove...hahahahahaha...bloodyshit fucking dog lah...hahahahahha...pi mamp lah...nama pun tumpok...heheheh dompok..dompok ngan tumpok bunyi.. lebih kurang ja..kalau adjust sikit nama tu jadi rumpok...kakakakaka..parampok jadi tabib harga naik..bagus ko kasi tau rakyat nombor apa yang naik bisuk..hahahah dompok dompok..masuk pakatan lah capat...kakakaka

insafdoh67 berkata...

Pakat tipu pulok harga... Sangup topup harga.. Jnji petani senyum.. Mampus melayu kalau umno jaga lg malaysia... Naik wat sedap hati je sekejap.. Umpan. .. Jaga jaga.. Jangan di tipu lg... Insaflah.....

Tanpa Nama berkata...

Dengar sini,dengar sini kenkawan. Kalau mat Najibul tak boleh goreng sampai hangit, itu menandakan harga getah dan sawit masih lemah. Harga yang patut digoreng oleh mat monggol adalah sampai ke tahap pada perang Korea dulu pada tahun 60an dulu, bila peti ais dirumah rakyat Malaysia hanyalah dibuat sebagai almari baju saja.Kah..kah..kah. Kita lihat!Kalau dia tak dapat goreng sampai tahap tu memang si NajibTuya ni kaki kencing berlari-lari.Kah..Kah..kah..