Rabu, 12 Disember 2012

LAGI PERCUBAAN UNTUK MENIPU ORANG RAMAI GAGAL



 KALAU SELAMAT MENGAPA
KILANG INI TIDAK DIBUAT
DI AUSTRALIA
AUSTRALIA TIDAK AKAN MENERIMA
SISA DARI GEBENG

Sisa aktiviti Lynas diubah bentuk

PUTRAJAYA 11 Dis. - Orang ramai diminta tidak terpengaruh dengan dakwaan pembangkang kononnya syarikat Lynas Corporation Australia yang akan beroperasi di Gebeng tidak mengendahkan tuntutan berhubung pengeksportan sisa yang terhasil.

Menteri Sains, Teknologi dan Inovasi, Datuk Seri Dr. Maximus Johnity Ongkili berkata, syarat khusus kerajaan menetapkan syarikat itu mesti menghantar keluar semua sisa yang terhasil atau diarahkan memberhentikan operasinya.

"Sebenarnya sisa atau residue itu bukan dieksport dalam bentuk sisa sebenar, sudah pasti tiada satu negara di dunia pun yang mahukannya.

"Sebaliknya, sisa ini akan diterjemahkan menjadi satu produk inovasi atau komersial oleh Lynas sebelum dapat digunakan sama ada di luar atau dalam negara," katanya.

Beliau mengulas dakwaan Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng baru-baru ini bahawa kerajaan tidak jujur dan tiada komitmen dalam menjaga keselamatan serta kesihatan orang awam dalam isu Lynas


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit... INI BETUL BETUL TIPU  ORANG RAMAI.... kah kah kah...

kah kah kah...INI BETUL BETUL BODOHKAN ORANG RAMAI.... kah kah kah...

kah kah kah... MULA MULA CAKAP  SISA AKAN DI HANTAR KELUAR  NEGARA.... kah kah kah..

kah kah kah... NEGARA MANA AKAN AMBIL?..... kah kah kah....

kah kah kah..NAK HANTAR KE NEGARA MANA  PULAK... kah kah kah

kah kah kah...INI SATU PENIPUAN.... kah kah kah..

woit.. UNDANG UNDANG ANTARABANGSA  LARANG  BARANGAN TOKSID MENINGGALKAN PELABUHAN...kah kah kah...

kah kah kah... NAPA TAK BERI TAHU RAKYAT HAL INI?.... kah kah kah..

woit... SEKRANG BOHONG LAGI.... TOKSID INI BOLEH BUAT BARANG PULAK...kah kah kah...

woit... CUKUPLAAA.... TUNGGU SATU JUTA 12 JANUARI NANTI.... kah kah kah



---------

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Klu gua silap, lu tolong betulkan gua beb.

Undang2 antarabangsa tidak membenarkan BUKAN SAHAJA residue untuk dieksport ke negara lain atau melalui perairan antarabangsa; TETAPI barangan yang terhasil drp residue juga tidak dibenarkan untuk dieksport ke luar negara atau melalui perairan antarabangsa. Sebabnya kerana bahan residue dan bahan drp residue ini dibuang diperairan antarabangsa kerana tiada negara yang ingin membelinya. Sila google untuk dapat maklumat tentang bahan residue hasil pemprosesan radioaktif di China yang sehingga kini tiada pembeli walaupun sudah 10 tahun beroperasi.

Jadi, kenyataan mintiri sains yang mengatakan lynas akan ikut undang2 agak sukar dipercayai. Kalau ikut undang2 masa nak buka kilang di malaysia, lynas kena jual residue itu atau dibawa keluar dari Malaysia, kalau tak ikut kilang kenalah tutup. Kalau ikut undang2 antarabangsa, lynas tak boleh eksport, jual kepada negara lain waima lalu di perairan antarabangsa sekalipun. Jadi, macamana sisa residue ini akan terdampar. Adakah akan dibawa ke planet lain selain bumi?? Contohnya di bulan, matahari, pluto atau zuhal? Atau mungkin makhluk asing di marikh berminat untuk membelinya??

Kemudiannya, Mintiri sains kata bahan yang terhasil daripada pemprosesan residue ini boleh dipasarkan di dalam atau di luar negara jika kadar radioaktif bahan terhasil rendah..... Kenyataan ini seolah2 menunjukkan ADA KEMUNGKINAN HASIL DRP RESIDUE INI AKAN DIPASARKAN DI MALAYSIA KERANA NEGARA LAIN TIDAK DIBENARKAN MEMBELI OLEH UNDANG2 ANTARABANGSA. (Bolehkan ini dilakukan oleh Lynas dan adakah ia tidak menyalahi peruntukan semasa permohonannya??)

Masalahnya, jika residue ini tidak boleh di eksport, dimanakah bahan itu hendak ditempatkan? Diletakkan di Pahang?? Walau bagaimanapun melalui perbualan kedai2 kopi dan juga oleh blogger2, mereka berpendapat dan menyimpulkan bahawa residue atau bahan drp residue ini amat sesuai ditempatkan di tempat2 berikut:
1.sekitar rumah mentiri sains
2.sekitar rumah mentiri kesihatan.
3. di tandas rumah suami najib, dan
4. di halaman rumah adnan telinga

Akhir sekali, gua ada terbaca beb... Orang yang pegang sisa import di lynas hari tu (yang siar kat TV hari tyu); kalau pegang bom atom yang belum meletup, nescaya tiada bahaya juga adanya beb. Tapi, jika orang2 tu berada di tempat kejadian bom atom yang sedang meletup, nescaya bangkainya pun tidak akan ditemui sama sekali beb. Begitulah perumpamaannya beb kalau bahan sisa itu sudah diproses kerana bahaya hanya akan berlaku jika bahan itu diproses. Itu yang gua faham dari pembacaan gua beb.

Soalan cepu emas gua kepada mintiri sains:
KE MANAKAH RESIDUE INI AKAN DIJUAL, TAK KIRALAH SAMA ADA YANG BELUM DIPROSES ATAU YANG SUDAH DIPROSES?? JIKA KELULUSAN SUDAH DIBERI KPD LYNAS, SEPATUTNYA LYNAS SUDAH MENDAPAT NEGARA YANG AKAN MEMBELI RESIDUE TERSEBUT. KALAU BELUM KOMPOM ADA NEGARA YANG NAK BELI, BUAT APA BERI KELULUSAN?? KAN KE BANGANG TU!!

Padan muka kau orang Pahang!!